Cała przeprawa wraz z estakadami najazdowymi osiągnęła 1100 m, przy czym część łukowa nad cieśniną Dziwną ma 170 m (plus 100 ton masy oraz 25 m w najwyższych punktach; nasuwanie przęsła nurtowego prowadzono z lądu i dzięki barek).
W przypadku części najazdowej zaprojektowano osiem przęseł w formie stalowych dźwigarów, a na kolejnych 13 przewidziano żelbetowe belki prefabrykowane. Nową przeprawę zbudowano w sąsiedztwie obiektu powstałego 20 lat temu jako element obwodnicy Wolina. Rozpoczęto już jej próbne obciążenia.
Części najazdowe będą obciążane samochodami ciężarowymi o łącznej masie 216 ton, a przęsło łukowe sprawdzą pojazdy o masie 300 ton. Testy potrwać mają kilka dni.
Odcinek Dargobądz–Troszyn drogi ekspresowej S3 ma 16 km. W styczniu zaawansowanie rzeczowe przekroczyło 90%.
Przeczytaj także: Droga ekspresowa S3. Przebudowa węzła, kluczowa decyzja [MAPY]