- Jeśli pogoda pozwoli prace będą wykonywane w czasie przerwy zimowej
- Obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego zyska drugą jezdnię i stanie się drogą ekspresową
- Otwarcie odcinka drogi ekspresowej S19 zaplanowano na I połowę 2027 r.
Otrzymanie ZRID umożliwia rozpoczęcie robót budowlanych, a także wycenę i wypłatę odszkodowań za przejęte nieruchomości pod drogę.
Droga ekspresowa S19. Planowane prace początkowe
Wkrótce na budowach rozpocznie się przerwa zimowa, jednak w przypadku odcinka drogi ekspresowej S19 gr. województw mazowieckiego i lubelskiego–Międzyrzec Podlaski zaplanowano (po przekazaniu placu budowy) rozpoczęcie robót przygotowawczych. Będą to rozbiórki elementów istniejącej infrastruktury drogowej, wycinka drzew i przebudowa infrastruktury podziemnej. Zakres prac jest uzależniony od pogody.
Na wiosnę przewidziano roboty ziemne, jak zdjęcie wierzchniej warstwy ziemi, wykonanie wykopów oraz nasypów. Dalsze prace to wzmocnienie podłoża, budowa dróg technologicznych i wykonywanie pierwszych fundamentów obiektów inżynieryjnych.
Droga ekspresowa S19 z sześcioma obiektami inżynieryjnymi
Powstanie droga ekspresowa S19 o długości 13,7 km od granicy województwo do końca użytkowanej obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego. Ta jednojezdniowa trasa zyska na odcinku 6,2 km drugą jezdnię. Dojdzie do przebudowy łącznic węzłów Międzyrzec Podlaski Północ i Międzyrzec Podlaski Południe. Zaplanowano sześć obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt nad linią kolejową oraz przejście dla dużych zwierząt. Na trasie będą dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP Halasy i Tuliłów), zostaną wybudowane szosy dojazdowe i lokalne. Trasa połączy się z A2 na węźle Łukowisko (wykonywany w ramach realizacji autostrady).
Ten odcinek trasy Via Carpatia ma być otwarty w I połowie 2027 r. Wartość zadania przekracza 391 mln zł.
Budowa drogi ekspresowej S19
W realizacji jest aktualnie 25 odcinków drogi ekspresowej S19 o łącznej długości 342 km. 15 z nich (prawie 200 km) znajduje się w fazie robót budowlanych. Kierowcy korzystają ze 187 km tej trasy, w większości biegnącej między Lublinem a Rzeszowem.
Droga ekspresowa S19 osiągnie długość ponad 580 km. Przebiegnie od Kuźnicy (granica z Białorusią) przez województwa podlaskie, lubelskie i podkarpackie do Barwinka na granicy ze Słowacją. Część trasy od Białegostoku do Kuźnicy to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia.
Przeczytaj także: Autostrada A2. Nowa budowa tuż-tuż. Rozpoczęto procedurę