Organizator Drift Open uchylił rąbka tajemnicy o formule Driver Search – nowym formacie pozwalającym na lepsze dopasowanie zawodników do poszczególnych klas. Premierowa edycja Driver Search odbędzie w dniach 10-11 maja 2025, na Motoparku Toruń.
Bieżąca kampania będzie siedemnastym, pełnoprawnym sezonem Drift Open. Organizator serii sygnowanej logo Federacji IDF zdecydował się na poważną zmianę, wprowadzając do kalendarza zupełnie nowy, obowiązkowy format, poprzedzający docelową rywalizację. Nim kierowcy zawalczą ze sobą w Kietrzu pojawią się na toruńskim Motoparku, by wziąć udział w Driver Search – wydarzeniu, którego nadrzędnym celem jest weryfikacja umiejętności.
Ekipa Bartka „Fasoli” Kasprzyka zdaje sobie sprawę, iż sprawiedliwy podział na klasy jest podstawą zdrowej, sportowej rywalizacji. Organizatorzy dostrzegli, iż doświadczenie oraz umiejętności kilku zawodników znacznie wykraczają poza klasę, w której startują. Driver Search ma wyeliminować takie sytuacje, będąc odpowiedzią na apel samych zawodników.
W odpowiedzi na apele zawodników
Driver Search odbywać się będzie co dwa lata. W trakcie dwudniowego, luźnego treningu kierowcy oceniani będą przez sędziów, którzy na koniec nadadzą zawodnikom odpowiednie licencje do danej klasy, zgodnie z przyjętymi wcześniej kryteriami. Bez licencji kierowcy nie będą mogli startować w zawodach Drift Open. Ci, którzy nie będą mogli stawić się w stolicy piernika, będą mogli powalczyć o swoją licencję na każdej z czterech rund, biorąc udział w dodatkowym dniu treningowym (jedyną „wadą” będzie krótszy czas na wyrobienie licencji).
Włodarze Drift Open zapewniają, iż Driver Search powstało wyłącznie po to, aby jeszcze skuteczniej dopasowywać zawodników do poszczególnych klas, i co za tym idzie, zwiększyć atrakcyjność zawodów oraz samej rywalizacji… Rejestracja wystartuje z początkiem marca.
Drift Open 2025 – kalendarz
Docelową batalię otworzy jedna z najlepszych i najbardziej widowiskowych rund ostatnich lat – Kombinat Kietrz (30.05-1.06). Przesunięcie imprezy poza okres żniw jest strzałem w dziesiątkę, który ułatwi pracę miejscowym rolnikom. Z Kietrza wrócimy do stolicy polskiej astronomii (5-6.07), by następnie zawitać do „Miami” (Motopark Koszalin, 16-17.08). Rolę wielkiego finału, podobnie jak w okresie 2024, przejmie Autodrom Słomczyn (20-21.09).
- Driver Search – 10 – 11 maja 2025 – Motopark Toruń
- runda 1 – 30 maja – 1 czerwca 2025 – Kombinat Kietrz
- runda 2 – 5 – 6 lipca 2025 – Motopark Toruń
- runda 3 – 16 – 17 sierpnia 2025 – Motopark Koszalin
- runda 4 – 20 – 21 września 2025 – Autodrom Słomczyn
Przeczytaj również: Prowizoryczna lista zgłoszeń Monte-Carlo. Polacy na starcie?
Warto nadmienić, iż podobnie jak w okresie 2024, zawodnicy rywalizować będą w trzech klasach – Masters, PRO oraz PRO AM. Ostatnia z nich zarezerwowana jest dla kierowców, którzy stawiają dopiero swoje pierwsze kroki w świecie jazdy w poślizgach, posiadających konstrukcje bliskie seryjnym wersjom. PRO AM to idealna kategoria dla fanów legalnego i bezpiecznego driftingu – do rywalizacji potrzebne jest jedynie podstawowe wyposażenie…
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 45. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!