Volkswagen to producent, który w Polsce stał się jedną z ikon współczesnej, jakościowej motoryzacji. W pewnym momencie dla wielu osób sprowadzenie samochodu z Niemiec było najlepszym wyborem na zakup czegoś lepszego i bardziej nowoczesnego. Kiedy nasi sąsiedzi kupowali już nowe modele, używane trafiały do nas i wiernie służyły tu przez lata. Motoryzacyjna rewolucja polskich dróg dotyczy też Volkswagena, który gwałtownie stał się jedną z najpopularniejszych i najbardziej docenianych marek.
Ten Volkswagen dziś może być świetnym wyborem
Sprowadzony samochód używany z Niemiec – swego czasu w Polsce zjawisko to urosło niemal do wymiaru codzienności. Kilkuletnie modele były dla nas jakościową zmianą i powiewem sporej motoryzacyjnej nowoczesności. W tej transformacji polskich dróg Volkswagen odgrywał jedną z wiodących ról. Ceniliśmy te samochody m.in. za prostotę wykonania, jakość, nowe technologie, wytrzymałość, ale też dobrą cenę. W połączeniu z szeroką gamą modeli, obraz zaczynał się dopełniać i tworzył bardzo interesującą całość.
Szukając większego samochodu rodzinnego wybór mógł paść np. na Passata. jeżeli chodzi o mniejsze auta miejskie, królował Golf, chociaż sporym zainteresowaniem cieszyło się też Polo. Poruszając temat tej transformacji nie mówimy wyłącznie o przełomie tysiącleci, a o czymś, co wciąż trwa. Dziś dla wielu osób bardzo dobrym wyborem może być Polo piątej generacji, które było produkowane w latach 2009-2017. Samochód do dzisiaj wygląda aktualnie, nowocześnie… a w dodatku jego ceny są na tyle atrakcyjne, iż stanowią jedną z podstawowych zalet.
Samochód ikona?
Piąta generacja modelu Volkswagen Polo do dzisiaj ma status legendy m.in. dla fanów motorsportu. To właśnie na niej oparto model Polo R WRC, który absolutnie rozniósł Rajdowe Mistrzostwa Świata w latach 2013-2016. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia dzięki produkcji Volkswagen Motorsport sięgnęli wówczas po cztery tytuły mistrzów świata z rzędu. Polo wygrało w tym okresie aż 43 rajdy. Więcej mają takie konstrukcje, jak Ford Focus, Subaru Impreza, czy Lancia Delta, natomiast w tych przypadkach nabijanie sukcesów dla konkretnego modelu trwało o wiele dłużej. Cztery lata Polo R WRC określa się jako największą dominację w historii rajdów samochodowych.
Wersja cywilna cieszy się dziś bardzo dobrymi opiniami i ocenami. Ma szeroką gamę trwałych i oszczędnych silników, dobrze się prowadzi, jest niezawodna, prosta w konstrukcji, ale zarazem nowoczesna. Hatchback segmentu B marki Volkswagen dla wielu osób może być świetną opcją choćby dzisiaj. Nie tylko dla tych, którzy wspominają rajdowe wyczyny wersji WRC, ale dla wszystkich, którzy szukają dobrego auta na co dzień. Szczególnie, iż Polo piątej generacji kupimy już w okolicach 10 tysięcy złotych.
Zdjęcia: Volkswagen AG