DeLorean powraca jako stylowy 5-metrowy Grand Tourer

profiauto.pl 2 lat temu

Studio Italdesign zaserwowało nam motoryzacyjny powrót do przyszłości nowym elektrycznym DeLoreanem Alpha5. Odniesień do kultowego wehikułu czasu z filmowej trylogii nie ma jednak zbyt wiele.

DeLorean DMC-12 swoją popularność zawdzięcza słynnemu filmowi „Powrót do przyszłości”

Pojazd wyróżniał się stylistyką, ale tak naprawdę miał wiele wad – od kiepskiego układu kierowniczego, poprzez niską jakość wykonania, na paliwożernym silniku kończąc. W nowej odsłonie zyskał napęd elektryczny i atrakcyjną sylwetkę Grand Tourera. Oficjalnie zadebiutuje 18 sierpnia podczas Konkursu Elegancji w Pebble Beach, ale już dziś wiemy o nim co nieco.

Właściwie nazywa się DeLorean Alpha5

Mierzy 4995 mm długości, 2044 mm szerokości i 1370 mm wysokości, czyli jest większy od oryginału. Masywne drzwi otwierane do góry i tylna żaluzja to jedyne elementy, które łączą go ze starym DeLoreanem.

Zgodnie z aktualnymi trendami auto jest w pełni elektryczne i ma smukłe nadwozie, które przekłada się na znakomity współczynnik oporu powietrza (Cx 0,23). Z przodu reflektory LED połączono z grillem, na którym umieszczono emblemat DeLorean w miejscu znaczka DMC. Tył również może pochwalić się cienkimi światłami i podświetlanym logo.

Wnętrze jest minimalistyczne i zarazem nowoczesne

Znalazło się w nim miejsce dla czterech osób. Dostęp do tylnych foteli powinien być bezproblemowy, dzięki szerokim skrzydłowym drzwiom i wyeliminowaniu słupka B.

Kierowca ma przed oczami zestaw cyfrowych wskaźników i do dyspozycji kierownicę spłaszczoną w dolnej części. Zamiast konwencjonalnych przycisków większość elementów sterujących umieszczono w ekranie dotykowym na pływającej konsoli.

DeLorean Alpha5 wykorzystuje akumulator o pojemności 100 kWh

Przekłada się to na 483 km zasięgu. Te dane odnoszą się dla podstawowego modelu, co sugeruje, iż w przygotowaniu jest wydajniejsza odmiana. Moc auta pozostaje nieznana, ale osiągi ujawniono. DeLorean Alpha5 pierwszą setkę pokonuje w ok. 3 s, a od 0 do 142 km/h przyspiesza w 4,35 s. Jego maksymalna prędkość wynosi 250 km/h.

DeLorean będzie produkowany we Włoszech, choć siedziba firmy znajduje się w USA, a układ napędowy zapewni firma z Wielkiej Brytanii. Przewidziano zaledwie 88 egzemplarzy, nawiązując tym samym do filmowej prędkości (88 mil na godzinę) wymaganej, by przenieść się w czasie.

Producent już poinformował, iż w planach są też kolejne modele – coupe z silnikiem V8 (to byłoby coś!), elektryczny sedan oraz SUV na wodorowe ogniwa paliwowe. Cóż, potencjalny sukces elektrycznego DeLoreana trzeba będzie jakoś skomercjalizować.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału