Decyzja środowiskowa dla S11 Ujście – Oborniki. Start prac w terenie planowany na 2028 rok

3 dni temu

Zanim ruszą prace w terenie, konieczne będzie przeprowadzenie badań geologicznych i geofizycznych oraz opracowanie pełnej dokumentacji geologiczno-inżynierskiej. Ten etap ma potrwać do końca 2025 roku. Po zabezpieczeniu środków finansowych GDDKiA ogłosi przetarg w formule „Projektuj i buduj”, a podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na trzeci kwartał 2026 roku. W takim scenariuszu roboty budowlane mogłyby się rozpocząć w 2028 roku.

Projektowana droga będzie przedłużeniem obwodnicy Ujścia i pobiegnie w kierunku Rogoźna, głównie po zachodniej stronie obecnej drogi krajowej nr 11, omijając tereny zabudowane. W planach jest m.in. przekroczenie rzeki Wełny i linii kolejowej nr 236 (Wągrowiec – Bzowo Goraj). Na wysokości Dziewczej Strugi trasa zbliży się do istniejącej DK11 i włączy w budowaną już obwodnicę Obornik.

Na odcinku powstanie cztery węzły drogowe:

  • Chodzież – przy drodze wojewódzkiej nr 183 (Chodzież – Czarnków),

  • Budzyń – przy drodze powiatowej prowadzącej do miejscowości,

  • Rogoźno – przy drodze powiatowej (Czarnków – Rogoźno),

  • Wełna – przy drodze powiatowej (Parkowo – Wełna).

Dodatkowo przewidziano budowę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych w okolicy Stróżewic, wyposażonych w stacje paliw i punkty gastronomiczne.

Odcinek Ujście – Oborniki jest elementem większego projektu, który po zakończeniu budowy ma usprawnić połączenie Poznania z północną częścią Polski, w tym ze środkowym wybrzeżem Bałtyku. Dzięki powiązaniu z drogą ekspresową S10 ułatwi również dojazd do Szczecina.

Procedura wykupu nieruchomości rozpocznie się po uzyskaniu decyzji ZRID, co planowane jest na 2028 rok. Wówczas właściciele działek objętych inwestycją otrzymają szczegółowe informacje o procedurze od GDDKiA.

Idź do oryginalnego materiału