Debiutuje Hyundai Ioniq 6 cały w pikselach

profiauto.pl 2 lat temu

Koncepcyjny Hyundai Prophecy budził zaciekawienie stylistycznymi smaczkami. Styliści dostali wolną rękę i ciesząc się brakiem ograniczeń stworzyli pojazd, który chciałoby się zobaczyć w przyszłości na drodze. Ta przyszłość właśnie nadchodzi wraz z debiutem Hyundaia Ioniq 6.

Hyundai Ioniq 6 nie jest tak awangardowy, jak koncept Prophecy, z którego się wywodzi

Auto zachowało aerodynamiczne nadwozie, z nisko zawieszonym przodem, ale zmianie uległy proporcje i chyba coś nie do końca dobrego stało się z dachem. W Prophecy jego linia poprowadzona była idealnie. Inaczej niż w przypadku Ioniqa 6, który wygląda tak, jakby styliście zadrżał ołówek w ręce akurat w momencie, gdy dach zaczynał łagodnie opadać ku tyłowi. W efekcie czego pojazd dorobił się niewielkiego garba.

Mimo to tył w Ioniq 6 jest intrygujący

Inspiracja Porsche 911 wydaje się tu dość czytelna. Elektryczny streamliner – bo tak auto określane jest przez producenta – otrzymał dwa spojlery (jeden podświetlany) i listwę wypełnioną pikselami, które mogą tworzyć świetlną animację. Pas poniżej przypomina rozciągnięty dyfuzor, w który wkomponowano światła przeciwmgielne. Hyundai chwali się, iż do oświetlenia pojazdu wykorzystał aż 700 pikseli parametrycznych, więc w nocy z pewnością będzie się rzucał w oczy. W dzień zresztą też.

Z przodu kłania się Porsche Taycan

Zderzak nie wygląda imponująco, ale skrywa elektronicznie sterowane wloty powietrza. Dopracowana aerodynamika z kolei oznacza niski współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,21 Cx, a w konsekwencji duży zasięg.

Hyundai Ioniq 6 – wybrane elementy wnętrza wykonano z materiałów z recyklingu

M.in. ze zużytych sieci rybackich są dywaniki. Deska rozdzielcza łączy dwa 12-calowe ekrany – dotykowy wyświetlacz multimediów i zestaw cyfrowych wskaźników. Nie brakuje również specjalnego dwukolorowego oświetlenia, które ma wpływać na nastrój podróżujących.

Najważniejsze, czyli specyfikacja techniczna, pozostaje wciąż nieznana

Poznamy ją w najbliższych tygodniach. Auto dzieli jednak platformę z Ioniq 5, logiczne wydaje się więc zastosowane podobnego układu napędowego, w topowej wersji dwóch silników i zestawu baterii o pojemności 77 kWh.

Zdjęcia: Hyundai

Idź do oryginalnego materiału