Koncepcyjny Hyundai Prophecy budził zaciekawienie stylistycznymi smaczkami. Styliści dostali wolną rękę i ciesząc się brakiem ograniczeń stworzyli pojazd, który chciałoby się zobaczyć w przyszłości na drodze. Ta przyszłość właśnie nadchodzi wraz z debiutem Hyundaia Ioniq 6.
Hyundai Ioniq 6 nie jest tak awangardowy, jak koncept Prophecy, z którego się wywodzi
Auto zachowało aerodynamiczne nadwozie, z nisko zawieszonym przodem, ale zmianie uległy proporcje i chyba coś nie do końca dobrego stało się z dachem. W Prophecy jego linia poprowadzona była idealnie. Inaczej niż w przypadku Ioniqa 6, który wygląda tak, jakby styliście zadrżał ołówek w ręce akurat w momencie, gdy dach zaczynał łagodnie opadać ku tyłowi. W efekcie czego pojazd dorobił się niewielkiego garba.
Mimo to tył w Ioniq 6 jest intrygujący
Inspiracja Porsche 911 wydaje się tu dość czytelna. Elektryczny streamliner – bo tak auto określane jest przez producenta – otrzymał dwa spojlery (jeden podświetlany) i listwę wypełnioną pikselami, które mogą tworzyć świetlną animację. Pas poniżej przypomina rozciągnięty dyfuzor, w który wkomponowano światła przeciwmgielne. Hyundai chwali się, iż do oświetlenia pojazdu wykorzystał aż 700 pikseli parametrycznych, więc w nocy z pewnością będzie się rzucał w oczy. W dzień zresztą też.
Z przodu kłania się Porsche Taycan
Zderzak nie wygląda imponująco, ale skrywa elektronicznie sterowane wloty powietrza. Dopracowana aerodynamika z kolei oznacza niski współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,21 Cx, a w konsekwencji duży zasięg.
Hyundai Ioniq 6 – wybrane elementy wnętrza wykonano z materiałów z recyklingu
M.in. ze zużytych sieci rybackich są dywaniki. Deska rozdzielcza łączy dwa 12-calowe ekrany – dotykowy wyświetlacz multimediów i zestaw cyfrowych wskaźników. Nie brakuje również specjalnego dwukolorowego oświetlenia, które ma wpływać na nastrój podróżujących.
Najważniejsze, czyli specyfikacja techniczna, pozostaje wciąż nieznana
Poznamy ją w najbliższych tygodniach. Auto dzieli jednak platformę z Ioniq 5, logiczne wydaje się więc zastosowane podobnego układu napędowego, w topowej wersji dwóch silników i zestawu baterii o pojemności 77 kWh.
Zdjęcia: Hyundai