Debiut marki Leapmotor w Polsce

2 dni temu

W Warszawie zaprezentowano dwa elektryczne modele Leapmotor: dużego SUV-a C10 oraz miejskie auto T03, których podstawowymi atutami mają być bogate wyposażenie i atrakcyjne ceny. Wraz z tą premierą chińska marka rozpoczyna działalność na naszym rynku.

Przeszło rok temu Stellantis zainwestował około 1,5 mld euro w chińską firmę Leapmotor International, która specjalizuje się w produkcji pojazdów elektrycznych nowej generacji (NEV). W ramach umowy powstała spółka joint venture, w której Stellantis ma udział większościowy. Jej podstawowym celem jest zwiększenie sprzedaży chińskich samochodów elektrycznych na innych rynkach.

Od 23 września br. marka Leapmotor sprzedaje już swoje samochody w Europie za pośrednictwem ponad 200 dealerów działających w 13 krajach. W Polsce rozpocznie ona oficjalnie działalność 1 stycznia 2025 r., współpracując z 8 polskimi dealerami Stellantis w dużych miastach, takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań czy Gdańsk.

Plany Stellantisa i Leapmotor są ambitne – do końca 2025 r. spółka chce zwiększyć liczbę punktów sprzedaży w Europie do 500, a ponadto w ciągu najbliższych trzech lat planuje premierę co najmniej jednego samochodu rocznie. Auta Leapmotor mają konkurować z chińskimi markami obecnymi już w Europie, a także uzupełnią gamę 14 marek Stellantisa.

Leapmotor T03

Składany w Tychach T03 to elektryk należący do segmentu A, stworzony przede wszystkim do jazdy po mieście, natomiast przestrzeń w kabinie porównywalna jest z samochodami segmentu B. Auto ma 3,6 m długości, 5-drzwiowe nadwozie i mogą nim jechać cztery osoby.

Model ten napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 95 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 158 Nm. Energia czerpana jest z akumulatora o pojemności 37,3 kWh. Według danych producenta na jednym ładowaniu w cyklu mieszanym T03 przejedzie 265 km.

Atutem tego samochodu ma być też atrakcyjne wyposażenie w standardzie, m.in. oświetlenie LED z przodu i z tyłu, podgrzewane, sterowane elektrycznie lusterka zewnętrzne, 8-calowy zestaw wskaźników oraz 10,1-calowy centralny wyświetlacz dotykowy, panoramiczny dach z elektryczną roletą przeciwsłoneczną czy 15-calowe felgi aluminiowe.

Leapmotor C10

Zaprojektowany z myślą o współczesnej rodzinie, komfortowy C10 to elektryczny SUV z segmentu D o długości nadwozia ponad 4,7 m. Pojemność bagażnika wynosi 435 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy 1410 l. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość złożenia przednich i tylnych siedzeń tak, aby powstało podwójne łóżko o wymiarach: 1,8 m długości i 1,2 m szerokości. Atutem ma być również zwiększony prześwit, umożliwiający zjechanie samochodem poza utwardzone drogi, oraz duża liczba schowków.

Do napędu SUV-a C10 wykorzystano silnik elektryczny generujący 218 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego. Warto wspomnieć, iż ta jednostka zaprojektowana została przede wszystkim pod kątem trwałości – według danych producenta jej przewidywana żywotność wynosi przeszło 600 tys. km.

Silnik zasilany jest akumulatorem o pojemności 69,9 kWh. Zasięg auta w cyklu WLTP ma wynosić 420 km, natomiast czas ładowania baterii od 30 do 80% na szybkiej ładowarce nie powinien przekraczać pół godziny.

Oficjalnych polskich cen tych modeli jeszcze nie ogłoszono, ale z nieoficjalnych informacji wynika, iż Leapmotor T03 ma kosztować mniej niż 80 tys. zł, natomiast C10 mniej niż 160 tys. zł. Oba modele będzie można niedługo zamawiać w Polsce, a pierwsze egzemplarze mają pojawić się w salonach dealerskich na początku 2025 r.

Tekst i zdjęcia: Jolanta Stypułkowska

Idź do oryginalnego materiału