Debiut Lamborghini Revuelto – 6,5-litrowy NA V12 PHEV o mocy 1015 KM z nowym 8DCT, trzema silnikami elektrycznymi, ADAS

1 rok temu

Lamborghini LB744 oficjalnie ma swoją nazwę i oto ona – Lamborghini Revuelto, zelektryfikowany sukcesor Aventadora, który zadebiutował w 2011 roku, flagowy model przybywający z okazji 60-lecia włoskiej marki.

Revuelto to pierwszy seryjnie produkowany model V12 od producenta supersamochodów Sant’Agata Bolognese, który jest wyposażony w elektryfikację, a konkretnie jest hybrydą typu plug-in; hybrydowy supersamochód V12 pojawił się już wcześniej w Lamborghini, chociaż była to ograniczona produkcja, 63-jednostkowy Sián, który zapewniał elektryfikację dzięki superkondensatora zamiast akumulatora.

Elektryczna część układu napędowego współpracuje z zupełnie nowym, wolnossącym silnikiem benzynowym V12 o pojemności 6,5 litra, który generuje 825 KM przy 9250 obr./min i 725 Nm momentu obrotowego przy 6750 obr./min. Nowa jednostka V12 o nazwie kodowej L545 z ograniczeniem obrotów do 9500 obr./min zastępuje L539 w Aventadorze i wyróżnia się tym, iż jest najmocniejszym jak dotąd 12-cylindrowym silnikiem tej marki, przy masie 218 kg i jednocześnie najlżejszym; jest o 17 kg lżejszy niż V12 Aventadora.

Skrzynia biegów silnika V12 Revuelto to nowa ośmiobiegowa automatyczna dwusprzęgłowa jednostka, w której silnik V12 jest obrócony o 180 stopni w stosunku do silnika Aventador, ponieważ skrzynia biegów Revuelto jest teraz ustawiona poprzecznie i znajduje się za silnikiem, aby zrobić miejsce na akumulator pakować w tunel środkowy.

Napęd elektryczny w Revuelto jest realizowany przez trzy silniki – jeden o mocy 150 KM/150 Nm działający na tylną oś, a dwa pozostałe na przednią oś, wytwarzający 150 KM i 350 Nm każdy, a także zapewniający wektorowanie momentu obrotowego na przednie koła; Według Lamborghini każdy z przednich silników osiowych chłodzonych olejem waży zaledwie 18,4 kg. Całkowita moc systemowa Revuelto wynosi łącznie 1015 KM.

Silniki razem tworzą elektryczny układ napędowy na wszystkie koła Revuelto, a akumulator o pojemności 3,8 kWh to zorientowany wzdłużnie pakiet ogniw, które zajmują przestrzeń o długości 550 mm, szerokości 240 mm i wysokości 301 mm we wspomnianym tunelu środkowym, wykonanym możliwe dzięki brakowi tradycyjnego wału napędowego na przednią oś, ponieważ przedni napęd jest tutaj w pełni elektryczny.

Akumulator napędu elektrycznego można ładować z punktu ładowania z mocą do 7 kW i osiąga pełne naładowanie od rozładowania w ciągu 30 minut. Alternatywnie, można go również doładować poprzez hamowanie regeneracyjne z przednich kół lub bezpośrednio z silnika spalinowego V12 w zaledwie sześć minut, mówi Lamborghini.

Pojawienie się hybrydowego układu napędowego w seryjnie produkowanym Lamborghini oznacza również debiut trzech dedykowanych trybów jazdy w Revuelto; tryby Recharge, Hybrid i Performance łączą się z wyborem trybów Citta (City), Strada, Sport i Corsa, dając w sumie 12 dostępnych ustawień, które kierowca może wybrać dzięki dwóch obrotowych selektorów na nowej kierownicy.

Tryb Citta lub City jest domyślnie ustawiony na jazdę w pełni elektryczną, a gdy akumulator litowo-jonowy wymaga doładowania, a punkty ładowania są niedostępne, tryb Recharge układu napędowego uruchamia silnik V12 w celu uzupełnienia akumulatora. W trybie Citta układy zawieszenia, skrzyni biegów i kontroli stabilności są ustawione pod kątem maksymalnego komfortu i ograniczają moc układu napędowego do 180 KM.

Tryb Strada zapewnia, iż ​​silnik spalinowy V12 jest zawsze włączony i stale ładuje akumulator, a elektryczna przednia oś napędowa obsługuje wektorowanie momentu obrotowego, zapewniając stabilność przy prędkościach autostradowych; moc układu napędowego w tym trybie wynosi 886 KM. Tymczasem Sport przyspiesza do 907 PS, podczas którego V12 jest zawsze włączony i we wszystkich trzech trybach Recharge, Hybrid i Performance, z zawieszeniem i aerodynamiką nastawionymi na zwiększenie zwinności samochodu.

Szczytowe osiągi Revuelto są osiągane w trybie Corsa, w którym pełne 1015 KM jest wykorzystywane w trybie Performance, a układ hybrydowy jest skonfigurowany tak, aby zmaksymalizować osiągi napędu elektrycznego pod względem wektorowania momentu obrotowego oraz napędu na cztery koła. Lamborghini.

Tryb Corsa Recharge pozwala zmaksymalizować ładowanie w bardziej agresywnym trybie jazdy i umożliwia dezaktywację kontroli stabilności, a także przywołanie kontroli startu dzięki środkowego przycisku w lewym obrotowym kontrolerze. Przy maksymalnym potencjale wydajności, Revuelto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną ponad 350 km/h.

Obudowa zespołu napędowego to nowe podwozie typu „monofuselage”, które składa się z kadłuba w całości z włókna węglowego oraz przedniej struktury ze specjalnego materiału kompozytowego wykonanego z krótkich włókien węglowych nasączonych żywicą. Ten jednokadłubowiec Revuelto jest o 10% lżejszy niż podwozie Aventadora, a kompozytowa konstrukcja przodu jest o 20% lżejsza niż aluminiowa konstrukcja jego poprzednika.

Sztywność skrętna została zwiększona do 40 000 Nm na stopień, czyli o 25% w porównaniu ze sztywnością Aventadora, oferując sztywniejszą podstawę do pracy komponentów.

W Revuelto zastosowano aktywną aerodynamikę, która w porównaniu z Aventador Ultimae zapewnia wzrost wydajności o 61% i siłę docisku o 66% w sytuacjach dużego obciążenia. Współpracują one z półaktywnym zawieszeniem, zarządzając w czasie rzeczywistym zmianami obciążenia obejmującymi działanie zawieszenia i tylnego skrzydła.

Tabor to zestaw 21- lub 22-calowych kół, w zależności od specyfikacji, i są to wykonane na zamówienie opony Bridgestone Potenza Sport, które zostały opracowane dla Revuelto. Standardowym wyposażeniem jest zestaw opon run-flat o wymiarach 265/35R20 na przód i 345/30R21 na tył lub 345/30R21 i 355/25R22 w przypadku opcji o większej średnicy.

Te wyposażone są w karbonowo-ceramiczne hamulce z 10-tłoczkowymi zaciskami monoblokowymi z przodu i czterotłoczkowymi zaciskami z tyłu; te zaciski na tarczach o wymiarach 410 mm x 38 mm z przodu i 390 mm x 32 mm z tyłu.

Oferowana jest „kombinacja osiągów” opon o tej samej kombinacji 20-calowych przednich i 21-calowych tylnych rozmiarów, które nie są oponami typu run-flat. Dla tych, którzy będą jeździć Revuelto po śniegu i lodzie, można zamówić specjalnie zaprojektowane opony Bridgestone Blizzak LM005.

Revuelto jako pierwszy Lamborghini wprowadza zaawansowane systemy wspomagające kierowcę (ADAS), a tutaj nowy flagowy model V12 zawiera aktywne ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, adaptacyjny tempomat i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, a także adaptacyjne reflektory .

Wewnątrz system informacyjno-rozrywkowy jest dostępny dzięki trzem wyświetlaczom – 12,3-calowemu zestawowi wskaźników, 8,4-calowemu wyświetlaczowi centralnemu i 9,1-calowemu wyświetlaczowi. Działa to na połączonym systemie informacyjno-rozrywkowym, który może odbierać aktualizacje bezprzewodowo, a aplikacja mobilna Lamborghini Unica umożliwia kierowcy dalsze monitorowanie samochodu pod kątem poziomu paliwa, naładowania akumulatora, zasięgu elektrycznego i jego dokładnej pozycji po zaparkowaniu.

Kabina Revuelto nawiązuje do kształtu litery Y z zewnątrz – co widać w samochodach do jazdy dziennej – a filozofia „poczuj się jak pilot” została zastosowana do deski rozdzielczej, która również czerpie z kształtu litery Y. jeżeli chodzi o przestrzeń, Revuelto oferuje o 26 mm więcej miejsca nad głową i o 84 mm więcej miejsca na nogi niż Aventador Ultimae, wybiegana edycja swojego poprzednika, w której wynikająca z tego dodatkowa przestrzeń może pomieścić bagaż „do wielkości torby golfowej”.

Materiały użyte w kabinie Revuelto obejmują tkaninę Corsa-Tex wykonaną z mikrofibry Dinamica, którą można łączyć ze skórą przy wyborze wykończenia wnętrza; dostępnych jest do 70 opcji kolorystycznych. Tymczasem dla Revuelto dostępnych jest do 400 kolorów lakieru nadwozia.

Ceny Lamborghini Revuelto nie zostały jeszcze potwierdzone, jednak według Autocar będzie on droższy niż hardcore Aventador SVJ, choćby w początkowej formie Revuelto. Dyrektor generalny Lamborghini, Stephan Winkelmann, powiedział magazynowi, iż pierwsze dwa lata alokacji klientów zostały już omówione.

Idź do oryginalnego materiału