Defender Rally zakończył pierwszy pełnoprawny test swojego nowego samochodu rajdowego – Defendera Dakar D7X-R – w wymagającym terenie Sahary w Maroku. Tym samym brytyjska marka przyspiesza przygotowania do debiutu w Rajdzie Dakar 2026 oraz pełnym sezonie Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych (W2RC).
Dakarowy Defender powstał na bazie seryjnego modelu Defender Octa. Zastosowano w nim aluminiową platformę D7x, seryjny układ napędowy oraz 4,4-litrowy silnik V8 biturbo, a całość dostosowano do wymagań nowej kategorii „Stock” dla aut produkcyjnych. Pierwsze testy w Erfoud obejmowały tysiące kilometrów po wydmach, kamienistych płaskowyżach i wadi – warunkach identycznych z tymi, jakie czekają uczestników Dakaru.
„To zaszczyt prowadzić zespół Defender Rally wchodzący do świata rajdów terenowych. Samochód w specyfikacji D7X-R udowodnił w Maroku swoje możliwości, a my mamy jeszcze dużo pracy przed styczniowym startem w Arabii Saudyjskiej” – powiedział Ian James, nowy szef zespołu, wcześniej związany z McLaren Electric Racing.

Gwiazdorska obsada kierowców i pilotów
Fabryczny zespół Land Rovera wystawi trzy samochody w Rajdzie Dakar 2026 i dwa w kolejnych rundach sezonu W2RC. Skład ekipy tworzą jedne z najbardziej rozpoznawalnych nazwisk w rajdach terenowych: 14-krotny zwycięzca Dakaru Stéphane Peterhansel, mistrzyni motocrossu i zwyciężczyni etapów Dakaru Sara Price oraz dwukrotny mistrz świata w klasach SSV i Challenger, Litwin Rokas Baciuška.
Doświadczeni piloci dopełniają całość: Mika Metge pojedzie z Peterhanselem, Sean Berriman z Price, a Oriol Vidal z Baciušką. „To ogromny zaszczyt znów startować z Rokasem i reprezentować Defendera. Razem udowodnimy, iż ten samochód jest gotów na najtrudniejszy rajd świata” – podkreślił Vidal.

Dakar 2026 – wielkie wyzwanie
Rajd Dakar 2026 odbędzie się w dniach 3-17 stycznia, startując i kończąc się w Yanbu w Arabii Saudyjskiej. Trasa liczyć będzie około 8000 km, z czego 5000 km to odcinki specjalne. To najtrudniejsza impreza w kalendarzu W2RC i jednocześnie scena, na której Defender ma zaprezentować swoje możliwości.
„Zdecydowaliśmy się na udział w W2RC, ponieważ to najlepsza arena, by pokazać wytrzymałość i zdolności terenowe Defendera. Jesteśmy gotowi, by w styczniu stanąć na rampie startowej w Yanbu” – podkreślił Mark Cameron, dyrektor zarządzający marki Defender.
Program startów Defendera w Rajdzie Dakar jest przewidziany na trzy lata.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.