Daimler Truck Polska otwiera nowe centrum szkoleniowe i startuje z akcją promocyjną

2 dni temu

Daimler Truck Polska uruchomił nowe centrum szkoleniowe, rozszerzając swoją ofertę wsparcia dla klientów i partnerów branżowych. Inwestycja wpisuje się w strategię firmy, której celem jest rozwój kompetencji w obszarze nowoczesnego transportu.

Nowe centrum szkoleniowe i start akcji promocyjnej

Daimler Truck Polska konsekwentnie realizuje swoją strategię jako partnera polskich firm transportowych. Ważnym aspektem tego podejścia są programy testowe oraz wsparcie doświadczonych trenerów. Dlatego 7 maja w Nadarzynie pod Warszawą uroczyście zostało otwarte nowe centrum szkoleniowe spółki: TruckTraining Center Nadarzyn. Jednocześnie oficjalnie po raz piąty wystartowała kampania promocyjna ShowTruck, której gwiazdą tym razem jest nowy Mercedes-Benz Actros L ProCabin. 75 seledynowych ShowTrucków zostało przekazanych wszystkim doradcom handlowym sieci dealerskiej Daimler Truck Polska, by mogli je testować chętni klienci w całym kraju.

– Jesteśmy niezwykle dumni z tych obydwu, powiązanych ze sobą przedsięwzięć – mówi Przemysław Rajewski, prezes Daimler Truck Polska. – Z jednej strony po raz kolejny przekazujemy wszystkim naszym klientom flotę samochodów testowych w postaci 75 ShowTrucków Actrosów L ProCabin, którymi będą dysponować doradcy handlowi całej sieci dealerskiej w Polsce. Z drugiej uruchamiamy miejsce, w którym rozwijać będziemy wiedzę naszych pracowników i sieci dealerskiej dotyczącą sprzedaży i serwisu samochodów Daimler Truck, elektromobilności, zapewniać merytoryczne wsparcie naszym klientom i kierowcom, opracowywać kolejne programy testowe i monitorować już prowadzone testy. TruckTraining Center Nadarzyn to centrum dowodzenia, jeżeli chodzi o eksploatację i efektywność naszych pojazdów, zarówno spalinowych, jak i elektrycznych – a obydwa nowe modele Mercedes-Benz Trucks: nowy Actros L ProCabin oraz eActros 600 dostarczają w tym zakresie nowe możliwości.

W majowy poranek na placu TruckTraining Center w Nadarzynie w kilku równych rzędach stanęły nowe ShowTrucki, które zostały uroczyście przekazane doradcom handlowym z całej sieci dealerskiej, by jeszcze tego samego dnia wyruszyć do wszystkich jej oddziałów w Polsce.

– Kampania ShowTruck oraz uruchomienie tego wyjątkowego miejsca w postaci nowego centrum szkoleniowego to przedsięwzięcia, które dowodzą, jak kompleksowo i profesjonalnie podchodzimy do naszego produktu oraz naszych klientów – mówi Piotrek Urban. – Debiutujące na rynku nasze dwie gwiazdy: eActros 600 i Actros L ProCabin reprezentują najnowszą technologię oraz innowacyjne rozwiązania sprzyjające obniżeniu emisji CO2 w transporcie i jednocześnie podnoszące jego efektywność biznesową. Jednak, aby w pełni móc wykorzystać ich potencjał, potrzebna jest wiedza i umiejętności, które zapewniamy dzięki testom i szkoleniom – dla naszych pracowników, doradców handlowych, mechaników, a także dla kierowców i klientów. Rynek cały czas się profesjonalizuje, a my chcemy, żeby nasi klienci, mogli skupić się wyłącznie na swoim biznesie.

Przestrzeń na wiedzę

Podczas wydarzenia zaproszeni dziennikarze mogli zwiedzić nowe centrum szkoleniowe Daimler Truck Polska i zapoznać się z możliwościami, jakie oferuje. Obiekt liczący ok. 700 m2 składa się z dwóch sal przeznaczonych do stacjonarnych zajęć teoretycznych, jednego pomieszczenia na potrzeby e-learningu oraz dużej hali umożliwiającej szkolenia serwisowe.

– Nie jest to zupełnie nowy budynek – przez kilka lat funkcjonował tu nasz punkt TruckStore – ale został poddany modernizacji i zaadaptowany pod kątem nowych funkcji oraz potrzeb szkoleniowych – mówi Łukasz Wojnar, szef Customer Service&Parts. – Wyciszyliśmy pomieszczenia, utworzyliśmy przestrzeń socjalną z ogólnodostępnym komfortowym aneksem kuchennym. Dużym atutem naszego nowego centrum jest jego położenie – działka o powierzchni 7 tys. m2 leży tuż przy drodze S8, co umożliwia i dogodny dojazd, i jednocześnie dostęp do odpowiedniej trasy na potrzeby szkoleniowe. Mamy tu także duży plac, a tuż za ogrodzeniem kawałek lasu, gdzie można się zrelaksować w przerwie szkolenia. Obiekt spełnia więc wszelkie standardy wymagane przez naszą centralę i w ubiegłym roku udało nam się uzyskać potwierdzającą to certyfikację, która uprawnia nas do przeprowadzania obowiązkowych szkoleń dla naszej autoryzowanej sieci w nowej placówce.

W TruckTraining Center Nadarzyn odbywać się będą przede wszystkim szkolenia sprzedażowe i serwisowe, a także dla producentów zabudów, kierowców oraz klientów – na życzenie. To również baza dla całej floty elektrycznych pojazdów demonstracyjnych Daimler Truck Polska oraz miejsce, w którym przekazywane będą one do testów klientom i dziennikarzom.

– Mamy już przyznaną odpowiednią moc, żeby zainstalować tutaj stację ładowania dla ciężarówek, jak również komfortowe warunki do udostępniania niezbędnej wiedzy związanej z elektromobilnością i naszymi pojazdami elektrycznymi – mówi Tomasz Ogórek, Head of Zero Emission Vehicles w Daimler Truck Polska. – Szacujemy, iż stopniowo liczba szkoleń związana z tą tematyką będzie się zwiększać zgodnie z zapotrzebowaniem rynku.

Actros L ProCabin i eActros 600: gwiazdy 2025

Prezentacji nowego centrum szkoleniowego oraz eActrosa 600 i Actrosa L ProCabin towarzyszyła konferencja prasowa, na której dziennikarze zapoznali się z kluczowymi założeniami strategii Daimler Truck Polska na rok 2025.

– Transformacja transportu jest nieuchronna, jednak potrzebujemy na nią jeszcze czasu, a tymczasem nasi przewoźnicy opierają się przede wszystkim na pojazdach napędzanych tradycyjnie – mówi Przemysław Rajewski. – Dlatego jednym z naszych tegorocznych głównych celów jest zapewnienie im jak najniższego całkowitego kosztu posiadania ciężarówki (TCO), aby mogli osiągać jak najlepszą rentowność. To zadanie postawiliśmy przed nowym Actrosem L ProCabin i jesteśmy przekonani, iż je spełni. Nie zmienia to faktu, iż samochody zeroemisyjne będą stanowić istotną część naszej działalności, a największe nadzieje wiążemy z eActrosem 600, Truck of the Year 2025, który – jak dowodzą już pierwsze testy u klientów w Polsce – może się doskonale sprawdzać w transporcie na dystansie do 500 km. Już teraz także mamy w ofercie elektryczne pojazdy komunalne, które – jak sprawdziło to wielu naszych klientów – wywiązują się z typowych dla tej branży zadań. Stworzyliśmy także TruckCharge, nową markę obejmującą kompleksowe usługi, które mają odciążyć klientów w procesie dążenia do elektromobilności.

Zdaniem Piotrka Urbana, zgodnie z prognozami w drugiej połowie roku rynek po ubiegłorocznych spadkach powinien zacząć rosnąć, a wraz z nim liczba zamówień, co daje szansę Daimler Truck Polska odzyskać miejsce na podium w segmencie ciągników siodłowych:

– Jesteśmy gotowi na ten wzrost dzięki bardzo zaawansowanemu produktowi, Actrosowi L ProCabin, który budzi ogromne zainteresowanie klientów. Dlatego tak ważne było dla nas to, żeby każdy doradca handlowy w Polsce miał do dyspozycji swój egzemplarz tego pojazdu i mógł udostępniać go na testy. Wiemy z poprzednich edycji kampanii ShowTruck, iż to bardzo skuteczne narzędzie sprzedażowe.

Idź do oryginalnego materiału