Daimler Truck AG, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, Hino Motors Ltd. oraz Toyota Motor Corporation ogłosiły dzisiaj osiągnięcie porozumienia dotyczącego fuzji Mitsubishi Fuso i Hino na równych zasadach. Celem połączenia sił jest stworzenie nowego, silnego japońskiego producenta ciężarówek, z korzyścią dla wszystkich interesariuszy.
Porozumienie Daimler Trucks i Toyota Motor Corporation
Nowa spółka, która ma zatrudniać ponad 40 000 pracowników, dzięki dużej skali, zasobom i wiodącej pozycji technologicznej, ma kształtować przyszłość pojazdów użytkowych w regionie Azji i Pacyfiku i poza nim. Notowana na giełdzie nowa spółka holdingowa ma rozpocząć działalność w kwietniu 2026 r.. Siedziba główna holdingu będzie się mieścić w Tokio w Japonii, a dyrektorem generalnym holdingu zostanie Karl Deppen.
Główne założenia współpracy obejmują połączenie Mitsubishi Fuso i Hino na równych zasadach, które będą współpracować w obszarach rozwoju, zaopatrzenia i produkcji pojazdów użytkowych. Daimler Truck i Toyota będą dążyć do uzyskania 25% udziałów w spółce holdingowej utworzonej przez połączenie Mitsubishi Fuso i Hino. Holding planuje objęcie 100% udziałów w Mitsubishi Fuso i Hino , a spółka holdingowa ma być notowana na giełdzie w Tokio. Dalsze szczegóły dotyczące zakresu i charakteru współpracy, w tym nazwa nowego holdingu, mają zostać ogłoszone w nadchodzących miesiącach. Transakcja zostanie sfinalizowana pod warunkiem uzyskania zgody odpowiednich zarządów, udziałowców i władz.
Karin Rådström, CEO Daimler Truck, nazwała decyzję o integracji Mitsubishi Fuso i Hino Motors „historycznym momentem”, podkreślając, iż łączy się dwóch dużych partnerów, aby stworzyć silniejszą firmę i pomyślnie kształtować dekarbonizację transportu. Zaznaczyła, iż kooperacja Mitsubishi Fuso i Hino Motors ma ogromny potencjał pod względem wykorzystania skali, co jest kluczem do osiągnięcia transformacji technologicznej branży.
Połączenie Mitsubishi Fuso i Hino Motors ma poprawić wydajność w takich obszarach jak rozwój, zaopatrzenie i produkcja. Ma to znacznie zwiększyć konkurencyjność japońskich producentów pojazdów użytkowych i jednocześnie wzmocnić fundamenty przemysłu motoryzacyjnego w Japonii i Azji. Nowa spółka holdingowa będzie dążyć do rozwiązywania problemów związanych z transportem, takich jak neutralność węglowa i wydajność logistyczna, jednocześnie przyczyniając się do budowania zrównoważonego i dostatniego społeczeństwa oraz wzmocnienia globalnego biznesu pojazdów użytkowych poprzez rozwój technologii CASE (Connected, Autonomous, Shared, Electric), w tym napędów wodorowych.