DAF rozszerza ofertę o fabrycznie montowane podwozie 10×4 dla ciężkiego budownictwa

2 dni temu

DAF Trucks rozszerza swoją gamę produktów o nowe, pięcioosiowe podwozie w konfiguracji 10×4 (FAF), przeznaczone specjalnie do ciężkich zastosowań, głównie w sektorze budowlanym. Nowy wariant, dostępny już teraz do zamówienia, charakteryzuje się dużą ładownością i zwrotnością.

DAF z podwoziem 10×4

Nowe podwozie FAF zostało zaprojektowane, aby osiągnąć techniczną masę całkowitą pojazdu wynoszącą 52 tony. Jest ono wyposażone w unikatowy układ pięcioosiowy:

  • Dwie przednie osie: 8- lub 9-tonowe osie z zawieszeniem piórowym. Podwójne osie przednie i odpowiadające im obciążenia umożliwiają montaż ciężkich dźwigów załadunkowych bezpośrednio za kabiną.
  • Układ trzyosiowy (tridem): 34-tonowy układ z zawieszeniem pneumatycznym. Składa się on z zespołu dwóch osi napędzanych (z pojedynczą redukcją lub zwolnicą) oraz hydraulicznie skrętnej, podnoszonej osi wleczonej.

Skrętna oś wleczona została zaprojektowana do obciążenia statycznego wynoszącego 26 ton, co jest najważniejsze w zadaniach, gdzie cała masa może tymczasowo spoczywać niemal całkowicie na ostatniej osi, np. podczas umieszczania i ładowania ciężkich kontenerów.

Wersje silnikowe

Nowa konfiguracja 5-osiowa jest dostępna w modelach DAF XD i XF. Podwozie FAF może być wyposażone w układy napędowe z wydajnymi silnikami PACCAR MX-11 i MX-13. Moc wyjściowa silników wynosi od 300 KM (220 kW) do 530 KM (390 kW) i współpracuje ze zautomatyzowaną przekładnią TraXon.

Przemyślana konstrukcja kabin XD i XF, w tym pochyła deska rozdzielcza i nisko poprowadzona dolna krawędź okna, ma zapewniać doskonałą widoczność bezpośrednią i pośrednią. Dodatkowo, opcjonalne systemy, takie jak DAF Digital Vision System i DAF Corner View, w połączeniu z kamerą cofania, zwiększają bezpieczeństwo, oferując niezrównaną widoczność obszarów wokół pojazdu.

Idź do oryginalnego materiału