Czym różnią się Tourneo Courier i Tourneo Connect?

moto-przestrzen.pl 3 tygodni temu

Segment vanów osobowych cieszy się w Europie niesłabnącą popularnością, oferując klientom unikalne połączenie przestronności, funkcjonalności i komfortu użytkowania. Ford, jako jeden z liderów tego segmentu, prezentuje dwa modele – kompaktowego Tourneo Couriera oraz większego Tourneo Connecta – które, choć należą do tej samej rodziny, kierowane są do nieco innych grup odbiorców.

Od kompaktowości do przestronności

Tourneo Courier to kompaktowy przedstawiciel rodziny Forda. Dzięki długości 4337-4344 mm i szerokości (ze złożonymi lusterkami) 1876 mm, samochód idealnie nadaje się do jazdy po zatłoczonych, miejskich ulicach. Wysokość 1817-1836 mm i rozstaw osi 2692 mm zapewniają przestronne wnętrze mimo niewielkich gabarytów. Design Couriera jest nowoczesny, a bryła nadwozia inspirowana SUV-ami dodaje mu charakteru. Stylistyczne akcenty, takie jak wyrazisty grill czy smukłe reflektory LED, podkreślają jego dynamiczny wygląd.

Z kolei Tourneo Connect, mierzący 4500-4515 mm w wersji standardowej i 4853-4868 mm w wersji Grand, oferuje większą przestrzeń i wszechstronność. Szerokość (ze złożonymi lusterkami) 1931 mm i wysokość 1833 mm to parametry, które gwarantują komfortowe warunki dla pasażerów choćby podczas długich podróży. Rozstaw osi wynoszący (wersja standardowa/Grand) 2755/2970 mm przekłada się na wyjątkowo pojemne wnętrze. Design Connecta jest bardziej elegancki, z delikatniejszymi liniami i wykończeniem, które nawiązuje do większych modeli Forda, takich jak Galaxy.

Mimo różnic w wymiarach, oba modele dzielą cechy typowe dla rodziny Tourneo, takie jak funkcjonalne przesuwane drzwi boczne. Oba pojazdy dostępne są w wersjach wyposażeniowych dostosowanych do różnych potrzeb. Courier oferuje bardziej sportowy styl, podczas gdy Connect wyróżnia się elegancją. Już w bazowych wersjach oba modele są jednak bardzo dobrze wyposażone. W Courierze Trend standardem jest choćby tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości, tylne czujniki parkowania czy bezprzewodowa obsługa Android Auto i Apple CarPlay, a Tourneo Connect w bazowej wersji Trend zawiera choćby 10-calowy, dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, 10-calowe cyfrowe wskaźniki czy system zapobiegania kolizjom z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów.

Różnorodne podejście do jednostek napędowych

Ford Tourneo Courier wyposażony jest w ekonomiczny silnik benzynowy 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM. Jednostka ta zapewnia dobrą dynamikę jazdy, szczególnie w warunkach miejskich, a jej średnie zużycie paliwa wynosi 6,7–7,5 l/100 km. Silnik ten może współpracować z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową automatyczną przekładnią Powershift.

Tourneo Connect oferuje szerszy wachlarz możliwości. Benzynowy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 115 KM to podstawowa jednostka, która dobrze sprawdza się w codziennej eksploatacji. Podobnie jak w przypadku poprzednika, można go sparować zarówno z 6-biegową manualną przekładnią, jak i automatyczną skrzynią biegów Powershift.

W ofercie tego modelu znajduje się także niezwykle ekonomiczny diesel 2.0 EcoBlue, który dostępny jest w dwóch wariantach mocy – 102 KM z manualną skrzynią biegów oraz 122 KM z automatyczną skrzynią biegów Powershift. Jednostka charakteryzuje się niskim średnim zużyciem paliwa (5.4-5.8 l/100 km w cyklu mieszanym WLTP) oraz wysokim momentem obrotowym (280-320 Nm), który może przydać się przy przewożeniu cięższych ładunków.

Co więcej, dostępny jest już także Tourneo Connect z napędem hybrydowym plug-in. Bazuje on na 1.5-litrowym silniku benzynowym EcoBoost, akumulatorze trakcyjnym i silniku elektrycznym, a łączna moc całego układu wynosi 150 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi aż 350 Nm i trafia na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów o 6 przełożeniach. Samochód umożliwia przejechanie do 110 km bez użycia silnika spalinowego.

Pod względem dynamiki oba modele oferują różne doświadczenia. Mniejszy i lżejszy Courier zapewnia zwinność w ruchu miejskim, osiągając pierwsze 100 km/h w nieco ponad 11 sekund. Connect ze względu na swoje rozmiary jest nieco wolniejszy w wersjach benzynowych i wysokoprężnych, ale przyspieszenie 0-100 km/h w wersji plug-in hybrid wynosi 10,1-10,5 sekundy.

Wnętrza dostosowane do wielu potrzeb

Tourneo Courier, mimo kompaktowych wymiarów, oferuje zaskakująco dużo przestrzeni. Pojemność bagażnika przy standardowym układzie siedzeń wynosi bowiem aż 1300 litrów licząc do dachu. To wystarczająco dużo miejsca, aby pomieścić większe zakupy, sprzęt sportowy czy bagaże na weekendowy wyjazd.

Tourneo Connect oferuje znacznie więcej możliwości. W standardowej konfiguracji bagażnik ma pojemność 1 213 litrów, a w wersji Grand – aż 1 720 litrów. Grand Tourneo Connect w wersji 2-osobowej może pomieścić aż 3 105 litrów, co jest więcej niż wystarczające dla większości użytkowników. Co istotne, model ten choćby w konfiguracji 7-miejscowej oferuje 650-litrowy bagażnik, co czyni go idealnym wyborem dla większych rodzin lub firm zajmujących się przewozem osób. Elastyczny system składania siedzeń pozwala na dostosowanie przestrzeni do bieżących potrzeb.

Oba modele wyposażone są w liczne schowki i udogodnienia, takie jak porty USB, uchwyty na napoje czy kieszenie w drzwiach. Connect wyróżnia się bardziej zaawansowanymi opcjami, oferując choćby możliwość panoramicznego dachu, która jest standardem dla wersji wyposażenia Active.

Pod względem komfortu podróżowania Connect oferuje bardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak opcjonalne fotele AGR – to specjalnie certyfikowane siedzenia, które otrzymały znak jakości niezależnej niemieckiej organizacji zajmującej się profilaktyką problemów z kręgosłupem. Courier skupia się na prostocie i praktyczności, co docenią użytkownicy szukający bardziej ekonomicznych rozwiązań.

Technologie na straży bezpieczeństwa i komfortu

Tourneo Courier wyposażony jest w system multimedialny SYNC 4 z 8-calowym ekranem dotykowym, który umożliwia bezprzewodową integrację z Apple CarPlay i Android Auto. Samochód jest też znakomicie wyposażony, jeżeli chodzi o systemy wspomagające kierowcę. Standardem dla bazowej wersji są bowiem m.in. system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, system zapobiegający kolizjom czy tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości. To zestaw funkcji, który sprawia, iż jazda jest nie tylko wygodna, ale i bezpieczna.

Tourneo Connect idzie o krok dalej, już w standardzie dla każdej wersji oferując 10-calowy dotykowy ekran na konsoli centralnej z nawigacją oraz bezprzewodową obsługą Android Auto i Apple CarPlay, a także 10,25” cyfrowy zestaw wskaźników. Standardem jest też choćby system zapobiegania kolizjom z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów.

Oba modele oferują opcjonalnie znacznie więcej możliwości, choćby system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony, podczas manewru wyjazdu tyłem z prostopadłego miejsca parkingowego oraz z funkcją ostrzegania o nadjeżdżających pojazdach podczas wysiadania.

Dwa modele, jedna misja

Tourneo Courier w podstawowej wersji Trend z silnikiem benzynowym 1.0 EcoBoost startuje od 92 890 zł. Tourneo Connect ze względu na większe wymiary i nieco bogatsze wyposażenie jest droższy – ceny rozpoczynają się od 123 630 zł za wersję Trend z silnikiem benzynowym 1.5 EcoBoost 115 KM. Wersje z silnikami EcoBlue kosztują od 128 966 zł, a hybryda plug-in od 162 065 zł.

Ford Tourneo Courier i Tourneo Connect to dwa różne podejścia do wszechstronności w segmencie kompaktowych vanów. Ford Tourneo Courier to idealny wybór dla osób, które potrzebują kompaktowego pojazdu z wystarczającą przestrzenią nie tylko na codzienne potrzeby, ale także dalsze wyjazdy. Ford Tourneo Connect celuje w większe rodziny oraz użytkowników, którzy oczekują większej przestrzeni i możliwości konfiguracji. Connect jest też nieco droższy, oferując więcej możliwości oraz szerszą gamę silnikową. Bez względu na wybór, oba modele łączą niezawodność, innowacje i komfort, które są wizytówką Forda w segmencie vanów.

Idź do oryginalnego materiału