Czy powinieneś zbudować doładowany E92 M3 (i zrujnować go)?

1 rok temu

Przyznaję. Jestem snobem jeżeli chodzi o silniki. Kiedy F80 pojawił się po raz pierwszy, kiwnąłem mu nosem. S55. To brzmiało tak okropnie obok potężnego S65 V-8 w E92 M3. Ale niedługo pojawiło się coś znacznie gorszego: doładowany S65. Kto by tak bluźnił boskiemu silnikowi? Jak oni mogli!?

Jeśli chcesz prędkości, równie dobrze możesz sprzedać swój E9X i przejść na coś w rozmiarze F lub G. Taki ciężki i unoszący się na wodzie. Te nowsze platformy są lepszym punktem wyjścia. Musiałbyś w to wrzucić mnóstwo pieniędzy, żeby było choć trochę interesujące. Prawidłowy?

Prawidłowy…?

2010 BMW E92 M3 Coupé (z doładowaniem)
Dostać jeden:

Najlepszy samochód klasy M, jaki kiedykolwiek powstał, teraz ulepszony. 8300 obr./min nigdy się nie starzeje. Szybko. Zwinny. Zabawa.

Nie bierz jednego:

Uhh… niektóre z nich wymykają się spod kontroli i są drogie. Oni lubią gaz.

Wynik duszy: 10

Słodki punkt BMW M. Jazda tym samochodem jest jak ciepła szarlotka…

Przegląd doładowanego BMW E92 M3 Coupe 2010

Pozostało całe dobro.

Prawdę mówiąc, F80, który zastąpił ten samochód, jest lepszy na papierze. Jest lżejszy. Silnik jest mocniejszy, ze znacznie szerszą krzywą momentu obrotowego. Podwozie jest znacznie solidniejsze i zwrotniejsze. jeżeli masz tylko jedną szansę na uratowanie księżniczki i przywrócenie porządku w królestwie, F80 jest prawdopodobnie M3, którym chcesz dotrzeć do zamku na czas.

Ale wiesz, dokąd zmierzam – E9X to samochód z większym charakterem i duszą. Przejście przez proces doładowania nie jest takie łatwe (ani tanie), ponieważ tak naprawdę musisz ulepszyć cały samochód, aby sprawiał wrażenie spójnej platformy. Pozostaje coś w rodzaju Frankensteina, mieszanka E i F.

Straciłeś tę naturalnie aspirowaną dobroć.

Cóż, to bzdura. Ten samochód jest wspaniały i nie będę was trzymał w niepewności – zamieniam na niego tego Blackwinga na szczycie tablicy MWS.

Wynik wydajności: 10. Płeć-65

Cała szybkość, cała dusza.

To nie jest najszybszy samochód, jakim kiedykolwiek jeździłem, ale jest najbardziej ekscytujący. Najlepiej smakuje z opuszczonymi szybami i otwartą przepustnicą. Nie dbam o nic elektrycznego – nazwij to, i nie może trzymać świecy w stosunku do trzewnych wrażeń, jakie zapewnia E92 M3.

Silnik

Najlepszy silnik, jaki pojawił się w M Town.

W pewnym sensie cieszę się, iż nauczyłem się jeździć po torze w E9X. jeżeli nie czujesz się komfortowo pchając go, to spoko – jeździ jak normalny samochód. Nowsze M3 są zawsze włączone, zawsze gotowe do skoku. Czy jesteś już gotowy, bracie? Jak teraz?

…A teraz? Wyluzuj Ciasteczkowego Potwora.

Ale jeżeli czujesz się komfortowo, E9X może być Twoim najlepszym przyjacielem na torze – po prostu utrzymuj obroty powyżej 5000, a samochód wrzuć trzeci bieg, jeżeli sam wiosłujesz. Musisz zasłużyć na tę prędkość. Przykręcenie turbosprężarki do samochodu nie robi nic, aby to zepsuć. Przy niskich prędkościach jest to normalne, ledwo angażując ładowarkę. Ale wyceluj nosem w odległy punkt, opuść go, a do diabła, pociągnie. I pociągnij. I pociągnij.

Turbodoładowane M3 wydają się być podobne, ale S65 zapewnia dodatkowe 1500 obr./min. I short-shifted pierwsze mało czasu trwania ja pojechałem to (hej, to było chwilę).

Ten wskaźnik doładowania rośnie szybko, gdy się poruszasz.

Dźwięk dochodzący z tyłu to część S65, część samochodu F1 i część B-25. Supercharger nie jęczy tak bardzo, jak świst, być może jedyne rozczarowanie w doświadczeniu najlepiej opisanym jako surrealistyczne.

Hmm… ile są używane?

Przenoszenie

DCT działa lepiej z kombinacją V-8/SC. Ciąg nigdy nie jest przerywany.

Nadszedł czas, aby porzucić ducha tutaj. Sześciobiegowa w każdym BMW jest w porządku i to wszystko, co kiedykolwiek będzie. Ale jednostka DCT została zaprojektowana specjalnie dla tego silnika i jest to magiczna kombinacja. Odpalanie przesunięć szybciej niż cokolwiek z ZF, nie jest dokładnie gładkie, ale idealnie pasuje do osobowości samochodu.

Właściwie posunąłbym się choćby do stwierdzenia, iż ​​instrukcja osłabiłaby wrażenia. Ten samochód rozrywa się tak szybko, iż głupio jest mieszać w garnku, kiedy można po prostu zabijać zakręty, C63 i cokolwiek innego na tyle głupiego, by stanąć ci na drodze.

Układ kierowniczy i podwozie

Zawieszenie gwintowane i mniejsza waga pomagają dostosować możliwości E92 do nowoczesnych standardów samochodów M.

Zacznę od tego: ulepszenia zawieszenia wprowadzone w tym samochodzie pomogły zmienić podwozie i zbliżyć je do F80. Skłamałbym jednak twierdząc, iż technologia podwozia nie poprawiła się w ciągu ostatnich 15 lat. G80 zapewnia lepszą równowagę między obsługą a komfortem.

Ten samochód jest niski, a w połączeniu z mniejszą masą bardziej przypomina gokart M3 niż rodzinnego wozidła. Układ kierowniczy jest lepszy niż cokolwiek nowoczesnego, ale nie można mnie oszukać – w chwili debiutu był przeciętny. Jak woda na pustyni, wszystko, co stare, wydaje się teraz dobre.

Hamulce

Kolejny słaby punkt rozwiązany – hamulce.

Ulepszone jednostki StopTech działają świetnie, ale wyczucie pedału nigdy nie było problemem w seryjnym E92 M3 – Fade było. Zaciski jednotłoczkowe i małe tarcze bez karbonowo-ceramicznej oznaczały, iż nadejdzie blaknięcie, zwłaszcza jeżeli jesteś początkującym gąsienicowym. Mam nadzieję, iż nigdy nie będziesz jechał prosto z tyłu na Pocono Raceway z parą przegrzanych hamulców, ale obiecuję, iż jeżeli tak się stanie, gwałtownie wyciągniesz wnioski. Zapytaj mnie, skąd to wiem.

Zdecydowanie ulepsz swoje hamulce, zanim dodasz swoją „ładowarkę”.

Właściwie ta ostatnia linijka dotyczy całego samochodu.

Ale może nie chcę cię zachęcać do zdobycia jednego z nich i uaktualnienia go. Może chcę wszystkie E9X dla siebie.

Racja – to nudny samochód, ziewnięcie. Poruszać się…

Ocena użyteczności: 7. Coupe, które potrafi

Jakiś czas po tym, jak pojawił się E9X i BMW było głęboko w planowaniu przybycia M4, zdecydowali, iż niskie linie dachu oznaczają więcej seksapilu.

I w pewnym sensie tak, mają rację. M4 jest ładniejszym samochodem. Ale ostatnie z M3 Coupe to nie Rhino. Jego bardziej pionowa kabina zapewnia więcej miejsca nad głową, zwłaszcza z tyłu. Dzieci, twoje randki, prawie każdy się tam zmieści.

Ten samochód oferuje dużo miejsca nad głowami, choćby na tylnym siedzeniu.

Mnóstwo miejsca w bagażniku, chociaż powiem ci, iż G8X może zmieścić całą moją walizkę techniczną w bagażniku – wcześniejsze generacje nie mogły.

Będę żył.

Ocena ekonomiczna: 3. Cokolwiek

Nie obchodzi mnie to. Podaj Exxon numer mojego konta bankowego i odpal.

Co? Przynieś pieniądze, zatankuj samochód na stacji benzynowej i żyj dalej.

Ok ok, tak, jest źle.

Ten M3 budzi we mnie niepokój związany z zasięgiem. Zbiornik był za mały – 16 galonów i spragniony V-8 sprawia, iż ​​wymieniasz drugą rezydencję w lokalnym Mobil. I to zanim dodasz tę technologię z wojny secesyjnej do kolektora.

Hej, pierwszym seryjnie doładowanym samochodem był Mercedes, więc to jest o wiele mniej „Murica” i bardziej achtung, niż myślisz.

Cechy i wygoda: 8. Nic /// Brakuje

Witamy w 2010 roku.

Siedzenie w tym samochodzie to czysta przyjemność. Ma wiele oldschoolowych akcentów BMW, takich jak czerwone cyfry na wyświetlaczu klimatyzacji lub białe tarcze M. Ale przez cały czas wydaje się nowoczesny. Trochę tak, jak lata 90. były najlepszą dekadą, a wszystko inne przed lub po to bzdura. Ach, nostalgia.

Jest to 2010 rok, ma zaktualizowany system iDrive. Wskoczenie z powrotem do G80 było nie tyle „whoa”, co po prostu czymś innym.

Jest trochę zajęty, ale zapewnia dobrą równowagę między starym a nowym BMW.

Siedzący maniak

W trakcie posiadania mojego E przydarzyło mi się coś bardzo dziwnego. Zestarzałem się.

To szokujące zdarzenie sprawiło, iż stałem się bardziej zrzędliwy i zmienił to, co uważałem za wygodne siedzenie. Siedzisz tak wysoko w seryjnym M3. Poduszki były wygodne, ale to nie są tak naprawdę trony prędkości.

Bob, właściciel tutaj, zainstalował zestaw Recaro, które są dosłownie idealne. Te krzesła są tym, czym powinny być te kubełki z włókna węglowego w G8X. Pasują jak ulał, utrzymują mnie na miejscu podczas biegów w okopach Gwiazdy Śmierci i zapewniają wygodę przez cały dzień. Wyglądają również wspaniale, z małym paskiem M i elastyczną skórą Fox Red.

Bez dwóch zdań jedne z najlepszych miejsc, w których byłem.

Gdzie indziej masz wspomniany iDrive (może chcesz mieć jeden garb, ale mi to nie przeszkadza), automatyczną klimatyzację – wszystko czego oczekujesz.

Cóż prawie. Tęsknię za kamerą cofania (tu wstaw żart z dzisiejszych dzieciaków) i nigdy nie doszedłem do tego, dlaczego BMW dało temu samochodowi komfortowy dostęp, ale mimo to kazało ci włożyć kluczyk do deski rozdzielczej.

Nie dostałem tego 15 lat temu i przez cały czas nie mam.

Spójrz na mnie

Na zewnątrz jest pyszna mieszanka poprawek i czystych usprawnień.

Zacznij od lakieru – Nardo Grey, z katalogu Audi, wygląda, jakby zawsze pasował do tego samochodu. To też nie jest żadne opakowanie.

Pięknie pomalowany bagażnik z włókna węglowego pomaga zmniejszyć ładunek.
Tylne światła sprzed wersji LCI są osobistymi preferencjami tego właściciela.

Dach z włókna węglowego jest tutaj, odnowiony, ponieważ wiadomo, iż pękają i blakną. Wszędzie indziej (w tym na pokrywie bagażnika) znajduje się również spora ilość węgla, co pomaga nieco podnieść stylistykę samochodu do nowoczesnego poziomu.

Oczywiście nie musisz iść na całość – zadbaj o to, aby samochód wyglądał jak fabryczny, aby zapewnić najlepszy sen. Chodź, słodki mały Mustang.

Wreszcie zauważyłeś, iż czegoś brakuje? Tylne światła LCI? Bob lubi takie, a kim ja jestem, żeby się kłócić. Ośmielę się powiedzieć, iż teraz wyglądają… staroświecko?

Nie musisz doładowywać swojego E92 M3, ale jeżeli to zrobisz, będziesz się nim cieszyć bardziej.

Bardzo chce.

Nie ma czegoś takiego jak idealny samochód. Nie jestem pewien, dlaczego nie możemy mieć duszy Blackwinga z wyrafinowaniem M5.

Tak też jest w tym przypadku. Doprowadzenie tego E92 do końca przeczy logice. To wciąż nie jest „lepsze” M3 na papierze niż samochody, które nadejdą po nim. Prawdopodobnie nigdy nie zobaczysz rzeczywistego zwrotu z inwestycji – tylko nienaruszone samochody E9X osiągają sześciocyfrowe wartości. Jednak każde M3, stare czy nowe, to głupi zakup. Nikt nie potrzebuje 500 koni mechanicznych, aby codziennie dojeżdżać do pracy.

Nie podaję wyników dusz w oparciu o logikę lub teorię finansową. Spróbuj jak mogą, BMW wciąż nie ma adekwatnej formuły od czasu E9X. Jest powód, dla którego S65 nie potrzebuje sztucznego dźwięku wprowadzanego do kabiny.

Wyzerowanie podwozia i wymiana przestarzałych bitów sprawiły, iż E stało się M3 Twoich marzeń. Dlatego samochody wykraczają poza podstawowy środek transportu i stają się czymś, co powinno być cenione. Żaden inny samochód nie wywołuje takich chichotów jak ten.

Znajdź tunel. Opuść okna. Pociągnij wiosło, aby zmienić bieg na niższy. Podłoga. Powtarzaj za każdym razem, gdy czujesz się niezadowolony z życia.

Witamy nowego mistrza Soul.

Dane techniczne E92 M3 Coupe z doładowaniem 2010

Ulepszenia kosmetyczne

Lakierowanie całej karoserii, szary lakier Nardo Carbon Lakier bezbarwny dachu Lakierowanie bezbarwne całego nadwozia Sunteck React PPF Odbłyśnik przedniego zderzaka Usunięto One Eighty niestandardowe reflektory z Osram Xenarc Ulepszone światła mijania IND clubsport GT4 karbonowa krótka przednia warga Gintani karbonowe listwy progowe Varis Karbonowy tylny dyfuzor Vorsteiner CSL karbonowy bagażnik z mieszanym lakierem Nardo Grey/eksponowanym węglem Kierownica OEM E92 M3 GTS Alcantara Fotele Recaro Sporter CS wykonane na zamówienie w skórze Fox Red z paskiem w stylu E36 M

Ulepszenia wydajności

Układ doładowania ESS VT2-650 Malowany na zamówienie kolektor ESS Czarno-żółty Malowany na zamówienie Dmuchawa Vortech V3Si Zestaw do modernizacji chłodzenia ACM-R Linia spadkowa Miska olejowa DCT Evolve X-Pipe z 200 ogniwami Wyścigowy układ wydechowy Eisenmann Ohlin Gwintowane cewki StopTech ST60 Zestaw dużych hamulców z niestandardową żółtą farbą Tuleje mechanizmu różnicowego Powerflex Przednie i tylne tylne Aluminiowe mocowania ramy pomocniczej Turner IND Czarny błyszczący przedni grill IND Czarny błyszczący emblemat M3 z tyłu IND Czarne błyszczące boczne kierunkowskazy z przydymionym IND Czarne błyszczące przednie i tylne okrągłe osłony lusterek BBS E88 Koła, płaski czarny środek, pomalowana na zamówienie, błyszcząca, czarna krawędź, przesunięcie specyfikacji Slicer 18×9 F / 18×9,5 R Michelin Pilot Sport Cup 2 opony F265 / R295

Chcesz sprawdzić swój samochód?

Jeśli mieszkasz w okolicy trzech stanów i chcesz, żebym to sprawdził, wyślij mi e-mail!

Wspieraj sprawę

Prowizje mogą być otrzymywane za linki do produktów na tej stronie. Pomóż, jeżeli możesz.

Używam korpusów i obiektywów aparatu Nikon, Westcott Ice Light 2, statywu Manfrotto, filtrów B + W oraz iMaca Pro, aby tworzyć dzieła sztuki, które tu widzisz.

Śledź nas na Instagramie @machineswithsouls

Podobają Ci się recenzje? Rozgłosić

Idź do oryginalnego materiału