Cztery przetargi na budowę drogi ekspresowej S10 Szczecin–Piła

7 miesięcy temu
  • Łączna długość czterech odcinków S10 wyniesie 64,3 km
  • Cała droga ekspresowa będzie liczyć 410 km
  • S10 będzie alternatywą dla autostrady A2

Droga ekspresowa S10: roboty w latach 2025–2028

Roboty budowlane dla wszystkich odcinków drogi ekspresowej S10 Szczecin–Piła przewidziano na lata 2025–2028. Wcześniej muszą zostać wydane zezwolenia na realizację inwestycji drogowych (ZRID). Wykonawcy będą mieli, od dnia podpisania kontraktu, 10 miesięcy na przygotowanie projektu budowlanego i złożenie wniosków o ZRID. Na jej wydanie GDDKiA zakłada siedem miesięcy. Potem roboty mają być wykonane w ciągu 22 miesięcy.

Wyniki będą zależały w 55% od ceny, w 20% przedłużenie okresu gwarancji na ekrany akustyczne i tyle samo w przypadku obiektów mostowych. Zagospodarowanie destruktu asfaltowego ma wkład 5%.

Droga ekspresowa S19. Może zaczynać się kolejna budowa


Przetargi na cztery odcinki drogi ekspresowej S10:

  • Stargard–Suchań (13,8 km)
  • Suchań–Recz (19,6 km)
  • Łowicz Wałecki–Piecnik (14,9 km)
  • Piecnik–Wałcz (16 km)

Wkrótce zostanie ogłoszone postępowanie na realizację ostatniej części trasy Wałcz–Piła. Wcześniej rozpoczęły się przetargi na fragmenty Szczecin Kijewo–Szczecin Zdunowo, Recz–Cybowo i Cybowo–Łowicz Wałecki.

Droga ekspresowa S10: ponad 113 km między Szczecinem a Piłą

Szczecin i Piłę połączy droga ekspresowa o długości 113,4 km. Pierwsza trasa od węzła Szczecin Kijewo na autostradzie A6 poprowadzi S10 do istniejących dróg od granicy Szczecina (Zdunowo) do końca obwodnicy Stargardu. Siedem odcinków zaplanowano między Stargardem i Piłą. Łącznie będzie 13 węzłów, 56 wiaduktów, osiem estakad i 20 przejść górnych dla zwierząt. Do tego wybudowane będą trzy pary miejsc obsługi podróżnych (MOP) i obwód utrzymania drogi.

Droga ekspresowa S10 od Stargardu do Recza

Droga ekspresowa Stargard–Suchań (13,8 km) rozpocznie się od węzła Stargard Wschód (końca obwodnicy miasta) i pobiegnie obok DK10 po stronie północnej. W okolicy Tychowa powstanie para MOP. Dalej S10 ominie Krąpiel, na przecięciu z drogą powiatową powstanie węzeł. Dalej trasa zostanie poprowadzona obok DK10 i zakończy się 1 km przed węzłem Suchań. Zaplanowano osiem wiaduktów, sześć przejść dolnych dla zwierząt i jedno górne.

Przed węzłem Suchań będzie miała początek trasa między Suchaniem a Reczem (19,6 km). Droga odejdzie na północ i przebiegnie w całości nowym śladem. Ominie od północy Wapnicę i Recz. Na przecięciu z DW151 zaplanowano węzeł, a 1,2 km za nim ten fragment S10 się zakończy. Droga ekspresowa będzie miała dwa węzły i 14 obiektów mostowych: 11 wiaduktów, dwie estakady oraz most. Powstaną też dolne przejścia dla zwierząt.

Droga ekspresowa S10 od Łowicza Wałeckiego do Wałcza

Odcinek Łowicz Wałecki–Piecnik o długości 14,9 km rozpocznie się przez węzłem Łowicz Wałecki. Za nim S10 zostanie poprowadzona w kierunku północno-wschodnim oddalające się od DK10. Od północy ominie Mirosławiec. Węzeł o tej nazwie zaplanowano na skrzyżowaniu z DK177. Dalej pobiegnie równolegle do DK10 przez tereny leśne, ominie Nieradź i zakończy się przed węzłem Piecnik. Wykonawca wybuduje dwa węzły, osiem wiaduktów, estakadę, siedem górnych przejść dla zwierząt i dwa dolne.

Czwarty fragment drogi ekspresowej S10 (16 km) łączący Piecnik z Wałczem zacznie swój bieg przed węzłem Piecnik (będzie jedyny na tym odcinku), a za nim szosa odejdzie na północ od DK10 i zostanie poprowadzona nowym śladem między Górnicą i Jeziorkiem. Na wschód od Piławy przebiegnie korytarzem DK10 do istniejącego węzła Wałcz Zachód na obwodnicy Wałcza. Przewidziano siedem wiaduktów, estakadę, siedem górnych przejść dla zwierząt i dwa dolne.

Długość całej drogi ekspresowej S10 wyniesie 410 km. Trasa połączy Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją warszawską i będzie alternatywą dla autostrady A2.

Przeczytaj także: Lubelskie – bliżej do budowy dwóch odcinków drogi ekspresowej S17

Idź do oryginalnego materiału