Czasami po prostu musisz zbudować swój własny Lotus 2-Eleven

1 rok temu

Zmodyfikuj wszystko

Po obejrzeniu Lotusa 2-Eleven z usuniętym nadwoziem Areg Balayan natychmiast wpadł na pomysł zdobycia własnego. Jednak tak naprawdę nie można dostać 2-Elevens w Stanach Zjednoczonych i zdecydowanie nie można nim jeździć po ulicy. Jednak Lotus Elise… no cóż, to już inna historia. Czy widzisz, dokąd to zmierza?

Areg zdecydował się tam zacząć, kupując czysty model z 2005 roku z przebiegiem 45 000 mil w 2015 roku i natychmiast zaczął go rozbierać, zaczynając od karoserii typu clamshell, a skończywszy na samym silniku. Podczas wymiany jednostki napędowej Hondy Areg porzucił również zawieszenie, hamulce, koła, wnętrze i prawie wszystko inne.

Po drodze mówi: „Zdałem sobie sprawę, jak mały zespół zaprojektował i zbudował Elise, i próbowałem ponownie wyobrazić sobie i przeprojektować elementy, które wydawały się przeoczone z powodu ograniczeń budżetowych lub harmonogramu”.

To całkiem dobry plan, jeżeli mnie pytasz, i choć może się to wydawać szalone, efekt końcowy jest w rzeczywistości fantastycznie wykonany. Och, i to całe włókno węglowe, mam nadzieję, iż to w porządku.

Karbonowe nadwozie to kompletne nadwozie 211 od JG Racing, na które nałożono matowy lakier bezbarwny w celu zapewnienia długowieczności. Z tego samego powodu wokół nadkoli dodano folię chroniącą lakier, ponieważ miał on jeździć po drogach.

Dziko wyglądające nadwozie jest podkreślone przednim rozdzielaczem i zestawem drążków napinających JG Racing, który jest zrównoważony przez ogromne skrzydło z włókna węglowego APR Performance GT-250 z tyłu. Z tyłu zastosowano również pięcioelementowy dyfuzor Difflow do dodatkowego zasysania asfaltu.

Tylne światła, reflektory, lusterka i wlew paliwa również zostały zmodyfikowane i można zauważyć — podobnie jak w fabrycznym 2-Eleven — nie ma żadnych drzwi.

Na ulicy wygląda zupełnie dziko i podoba mi się to, iż Areg używa go adekwatnie, choćby jeżeli tylko okazjonalnie.

Kokpit został zaktualizowany o fotele kubełkowe Technocraft T3 z włókna węglowego zamontowane na fabrycznych suwakach, a logo Areg FMV Industries zostało wyhaftowane na poduszkach zagłówków. Zauważysz również ten emblemat dodany do kierownicy Sparco.

Na dole dodano zespół manetki InoKinetic, który łączy się z regulowanym adapterem linki przerzutki Innovative Lotus.

Pałąk VSA Motorsports 2-Eleven został pomalowany proszkowo, aby pasował do pokrywy zaworów silnika, a pod pokrywą pokładu przez cały czas jest ciekawie.

Zniknęła elektrownia Toyoty, a na jej miejscu znajduje się K24A2 pochodzący z Acura TSX z 2005 roku. Silnik Rotrex z doładowaniem i chłodzeniem międzystopniowym typu woda-powietrze firmy Garrett został dostosowany do amerykańskich 91-oktanowych i E85, które wytwarzają odpowiednio 440 KM i 570 KM. ECU Hondy PRC / RSX obsługuje zarządzanie Hondata K-Pro, podczas gdy inny zaktualizowany sprzęt obejmuje szynę paliwową Hybrid Racing, wtryskiwacze Grams 1150 cm3, pompy wody i oleju K20, kolektor wydechowy ze stali nierdzewnej FMV Industry oraz dwustopniowy Burns tłumik.

Chłodzenie odbywa się z przodu przez trzystopniową chłodnicę Pro-Alloy wyposażoną w dwa 9-calowe wentylatory z mocowaniem FMV Industries.

Moc dociera do kół przez 6-biegową skrzynię biegów NSN4, która została przeniesiona z RSX Type S. Przed zamontowaniem w podwoziu zainstalowano dłuższy szósty bieg TSX wraz z zestawem przekładni głównej 4,764:1. Lekkie koło zamachowe Competition Clutch waży zaledwie 8,8 funta, zastosowano również segmentowe ceramiczne sprzęgło tej samej firmy.

Zawieszenie jest obsługiwane przez zestaw gwintowanych śrub Nitron Pro w połączeniu ze zaktualizowanymi kulistymi tulejami mono-kulkowymi InoKinetic, a układ kierowniczy, drążki kierownicze i różne elementy konstrukcyjne zostały zaktualizowane w tym samym czasie. Wahacze i słupki zostały ocynkowane podczas demontażu zawieszenia, a podczas wymiany łożysk kół dodano przedłużone kołki.

Siła hamowania pochodzi z 4-tłoczkowych zacisków Alcon z przodu iz tyłu, a tarcze 300 mm są nieco grubsze z tyłu (32 mm vs 30 mm z przodu). Pady Pagid kończą konfigurację.

Jeśli chodzi o koła, InoKinetic Ethos są podwójnie ułożone, mierząc 16 × 7 cali z przodu i 17 × 9 cali z tyłu. Uwielbiam to, iż Areg zdecydował się na subtelny wybór koła.

Guma Toyo Proxes R888R jest podobnie rozłożona, z oponami serii 205 w połączeniu z serią 275 dla szerszego zestawu.

Od zakończenia projektu Areg przejechał prawie 2000 mil i utrzymywał aktualną rejestrację samochodu. Zabiera go na imprezy samochodowe i kawowe, aw weekendy, kiedy nie jest zajęty pracą w SpaceX, rozdziera boczne drogi. Nawiasem mówiąc, przyjechał prosto z fabryki, żeby odebrać samochód do naszej sesji.

Również incydentalnie, jego kariera rzuciła małpim kluczem do jego planów dla wozu. Po tym, jak zrobiliśmy zdjęcia, na horyzoncie pojawił się ruch w poszukiwaniu pracy przez kraj. Ograniczone możliwości przechowywania w nowej lokalizacji, a także w Kalifornii, gdzie przestrzeń wewnętrzna jest dość droga, sprawiły, iż Areg ponownie zastanowił się, co dalej zrobić z samochodem.

W końcu w końcu zdecydował się odpuścić, a niedługo można go znaleźć na żywo w Bring a Trailer. Mamy nadzieję, iż na amerykańskich drogach — i śladach — zostanie dodanych o wiele więcej mil wraz z następnym właścicielem.

Trevora Ryana
Instagram: trevornotryan
tyrphoto.com

Historie związane z Lotusem w Speedhunters

talerze kalifornijskie

Idź do oryginalnego materiału