Aż 10 lat trwała budowa niezwykłego customa, inspirowanego równie niezwykłym pojazdem – Auburnem Speedsterem, należącym do Jamesa Hetfielda z zespołu Metallica. Efekt, który osiągnięto, jest porażający.
Zacznijmy od inspiracji, bo to także niezwykle interesująca historia, zasługująca na osobny wątek. Pochodzący z 1936 r. Auburn 852 Boattail Speedster to samochód zaprojektowany w stylu art deco. Ten konkretny egzemplarz stał się sławny po tym, jak Rick Dore i James Hetfield odrestaurowali go pieczołowicie ku chwale historii.
Piękny, niepowtarzalny design i charyzmatyczna postać Jamesa Hetfielda stały się następnie inspiracją dla zespołu Game Over Cycles – naszych rodzimych customizerów z Rzeszowa. Prace nad tym motocyklem trwały aż 10 lat, ponieważ prowadzono je w chwilach, gdy zespół nie miał innych zleceń. A takie sytuacje w przypadku Game Over Cycles zdarzają się rzadko.
Założeniem tego projektu było, aby motocykl jak najmocniej nawiązywał do Auburna, jak gdyby był częścią serii. Już pierwszy rzut oka na gotowego customa uzmysławia, iż cel został perfekcyjnie osiągnięty. Design motocykla w bezpośredni sposób oddaje charakterystyczne dla art deco miękkie linie, a poszczególne detale bezpośrednio nawiązują do modelu 852.
Charakterystyczna obudowa przedniego reflektora ma specyficzną fakturę identyczną jak ta na chłodnicy Auburna, lampy tylne motocykla są niemal identyczne jak tylne lampy samochodu, ogromne koło przednie bezpośrednio nawiązuje do wzoru kół 852. Konstruktorzy zadali sobie także trud odwzorowania tapicerki Auburna na kanapie motocykla oraz dopasowania rozstawu setów i kierownicy do wzrostu Jamesa Hetfielda.
Motocykl w całości został wykonany bez użycia plastiku. Sprzęt ma długość 3,3 metra, a jego waga to 400 kg. Premiera odbędzie się 9 marca 2024 r. podczas Rat’s Hole Custom Bike Show.
Zdjęcia
Specyfikacja techniczna
Elementy zakupione
- Silnik RavTech 115’’ – Custom Chrome Europe (CCE)
- Skrzynia 5 biegów Rav Tech – CCE
- Sprzęgło BDL – CCE
- Gaźnik Mikuni
- Podnóżki wraz z osprzętem – Performance Machine CCE
- Osprzęt kierownicy – Performance Machine (PM)
- Licznik wraz z elektroniką – Dacota Digital
- Przednie lampy i tylne wraz z kierunkowskazami – CCE
- Przednie zawieszenie – Legend Air
- Zaciski hamulców – PM Works
Elementy wykonane przez partnerów projektu
- Lakierowanie: Novol + Anest Iwata
- Skórzane siedzenie: WB-Line
Elementy wykonane w GOC
- Przednie koło 30 ‘’
- Rama
- Tylne zawieszenie z wahaczem
- Przedni błotnik, tylny błotnik, kufry, zbiornik, konsola, lampa przednia, kierownica, manetki, tarcze hamulcowe, obudowa przedniego zawieszenia, obudowa sprzęgła, obudowa filtra, system pneumatyczny zawieszenia, zbiornik oleju, wydech, stacyjka.
Dodatkowe cechy pojazdu i funkcje zainstalowane przez GOC
- Układ wydechowy jest zintegrowany z kufrem
- Siedzenie uszyte z takiej samej skóry, jak tapicerka Slow Burn
- Kufry są otwierane elektrycznie
- Tablica rejestracyjna jest chowana elektrycznie
- Klapka na zbiorniku przykrywająca wlew paliwa na której są liczniki, jest otwierana elektrycznie
- Obudowa filtra powietrza jest wykonana w stylizacji Slow Burna
- Przednie i tylne zawieszenie są regulowane pneumatycznie, jak w samochodzie
Projekt : GOC + Lfant Design