Cupra Formentor VZ – TEST – wrażenia z jazdy, dane techniczne, opinia

1 rok temu
Zdjęcie: Cupra Formentor VZ


Spis treści

  • Cupra Formentor VZ – hot-SUV 4×4
  • Cupra Formentor VZ – tryb sportowy kusi
  • Cupra Formentor VZ – nie siedzisz jak w crossoverze
  • Cupra Formentor VZ – wnętrze: sport i elegancja
  • Cupra Formentor VZ – ostre kształty, ostra jazda
  • Cupra Formentor VZ – opinia
  • Cupra Formentor VZ – ceny w Polsce
  • Cupra Formentor VZ – dane techniczne
  • Cupra Formentor VZ – galeria

Idealne prowadzenie i świetnie rozłożony środek ciężkości powoduje, iż kierowcę aż korci, żeby sprawdzić gdzie są granice Formentora. Szczególnie w testowanej przeze mnie wersji VZ.

Cupra Formentor VZ (fot. Joanna Szymków-Matuszewska / Motocaina.pl)

Cupra Formentor VZ – hot-SUV 4×4

W czasach, gdy przez cały czas mamy wiele hothatchy napędzanych wyłącznie na jedną oś, cieszy bardzo, iż Cupra wyposażyła swojego crossovera w napęd 4×4. W innym wypadku nie byłoby specjalnie szansy poczuć mocy 310 KM, która radośnie płynie z dwulitrowego silnika TSI.

Cupra Formentor VZ (fot. Joanna Szymków-Matuszewska / Motocaina.pl)

Cupra Formentor VZ – tryb sportowy kusi

Doznania płynące z tak idealnego prowadzenia Formentora kuszą i skutkują notorycznym włączaniem trybu sportowego albo trybu Cupra, gdzie wyłącza się nam kontrola trakcji, a dźwięk silnika i pracy wydechu jest niestety podbijany dźwiękiem z głośników. Na pocieszenie jednak spieszę Was uspokoić – niezależnie od podbijanych sztucznie dźwięków bardzo ładnie wybrzmiewa nam międzygaz i od czasu do czasu też zdarzy się i strzał z wydechu.

Cupra Formentor VZ (fot. Joanna Szymków-Matuszewska / Motocaina.pl)

Cupra Formentor VZ – nie siedzisz jak w crossoverze

Pozycja za kierownicą jest niska, co mi akurat bardzo odpowiada, jednak dla fanów crossoverów może być odrobinę dziwna, bo nie przypomina w żaden sposób tradycyjnej pozycji za kierownicą samochodów o takim typie nadwozia. Fotele, choć sportowe, ze zintegrowanym zagłówkiem i przelotką, pokryte są elegancką skórą z brązowymi wstawkami, które idealnie współgrają z miedzianymi elementami wnętrza.
Pozytywnie zaskakuje pojemność bagażnika – 420 litrów jak na sportowego crossovera to wynik całkiem interesujący.

Cupra Formentor VZ (fot. Joanna Szymków-Matuszewska / Motocaina.pl)

Cupra Formentor VZ – wnętrze: sport i elegancja

Jeśli pamiętacie Seata lat 90-tych i jego toporne, kwadratowe wnętrze, to… Cupra odrobiła lekcje na 6-stkę i to z ogromnym plusem. Wnętrze Formentora jest sportowe, a zarazem eleganckie, jest wygodne, ale nie nudne, jest stonowane, ale interesujące i nowoczesne, z ogromnym naciskiem na detale – jest jak widzicie pełne sprzeczności, a zarazem stanowi niesamowitą całość, w której chce się przebywać. Tak, dawno nie miałam tak ogromnej chęci przebywania w samochodzie i dawno w żadnym nie czułam się tak idealnie na swoim miejscu jak w Cuprze Formentor. Do zmiany biegów służy niewielki przycisk, który jest mimo swoich niewielkich rozmiarów bardzo wygodny i ręka gwałtownie przyzwyczaja się do obsługi nim.

Cupra Formentor VZ (fot. Joanna Szymków-Matuszewska / Motocaina.pl)

Cupra Formentor VZ – ostre kształty, ostra jazda

Bryła nadwozia Formentora jest dość ostra, ale to daje tę dynamikę i nowoczesną, niecodzienną linię, która na długo zapada w pamięć. Świetny wygląd zewnętrzny potęguje matowy lakier w niebieskoszarym kolorze, przełamany miedzianymi wstawkami umieszczonymi w aluminiowych obręczach kół, w postaci zacisków do sportowych hamulców Brembo i logotypu Cupry.

Cupra Formentor VZ (fot. Joanna Szymków-Matuszewska / Motocaina.pl)

Cupra Formentor VZ – opinia

Nie ma co ukrywać – my kobiety zwracamy uwagę na wygląd, ale i na emocje, jakie wywołuje u nas dana rzecz. Cupra Formentor wywołała na mojej twarzy tyle uśmiechu, iż podczas testu wymyślałam preteksty, żeby tylko do niej wsiąść i gdzieś pojechać. Nieważne gdzie. Ważne, żeby zatopić się w jej wnętrzu, przełączyć przy kierownicy przyciskiem w tryb Cupra i słuchając nie radia, a dźwięków z wydechu (niestety z głośnika też), jechać najlepiej jakąś krętą drogą i zaskakiwać się co i rusz ileż ten samochód potrafi wybaczyć.

Cupra Formentor VZ (fot. Joanna Szymków-Matuszewska / Motocaina.pl)

Cupra Formentor VZ – ceny w Polsce

Model Cupra Formentor startuje w polskim cenniku hiszpańskiej marki od 135 400 zł, ale dotyczy to niestety słabszej wersji silnikowej. Poniżej ceny poszczególnych odmian:

Cupra Formentor VZ – dane techniczne

Cupra Formentor VZ – galeria

Cupra Formentor VZ – TEST – galeria redakcyjna

Cupra Formentor VZ – TEST – galeria redakcyjna

Zobacz pozostałe 19 zdjęć

Na koniec proponujemy jeszcze wideo test innej Cupry: modelu Ateca.

Idź do oryginalnego materiału