W cenniku sportowej marki Cupra przy modelu Formentor pojawił się nowy wariant silnikowy. To 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych.
Cupra Formentor wjechała do polskich salonów całkiem niedawno
Dokładnie w październiku tego roku. 310-konny SUV jest pierwszym oficjalnym modelem hiszpańskiej marki, która w 2018 roku wydzieliła się z Seata. Ma 310 KM, 400 Nm, automatyczną skrzynię DSG i napęd 4×4.
Producentowi udało się połączyć wyrazistą stylistykę ze sportowymi osiągami. Sprint do setki zajmuje Formentorowi zaledwie 4,9 s, a przekroczenie prędkości 250 km/h nie jest możliwe tylko i wyłącznie z powodu elektronicznej blokady. Wszystko to w niezłej cenie 194 500 zł.
Wraz z debiutem 310-konnego wersji Formentora pojawiły się pogłoski o hybrydzie plug-in (PHEV) oraz supermocnej odmianie z 5-cylindrową turbodoładowaną jednostką generującą być może choćby 400 KM. Na tę ostatnią musimy jeszcze poczekać co najmniej kilka miesięcy.
Tymczasem w polskim cenniku ląduje wersja znacznie słabsza i tańsza
Z manualną skrzynią biegów kosztuje tylko 115 900 zł. Do 7-biegowej automatycznej DSG trzeba dopłacić 8400 zł.
Cupra Formentor 1.5 TSI 150 KM – z emocjami wiąże ją tylko nazwa
Można się zastanawiać, czy taki wariant w ofercie nie jest sprzeczny z kreowanym wizerunkiem. W końcu Cupra stawiała sobie za cel tworzenie aut o sportowym stylu, wzbudzających adrenalinę. Mówili o tym od samego początku przedstawiciele Cupry. Przesłanie marki zawarto w nośnym haśle: „z toru wyścigowego na ulicę”. Trudno takich emocji oczekiwać od SUV-a o mocy 150 KM. Logika podpowiada, iż taki wariant pozbawiony jest sensu.
Być może jednak Hiszpanie skalkulowali cały plan biznesowy i wyszło im wręcz odwrotnie. Badanie rynku wykazało, iż bazowa wersja Formentora ma rację bytu, a wizerunkowa niekonsekwencja nie zaszkodzi marce. Oryginalne nadwozie ze znaczkiem Cupra ma przyciągać klientów, którzy nie potrzebują kilkuset koni pod maską, a przy zakupie auta kierują się estetyką. Trzeba zaznaczyć, iż Cupra Formentor w podstawie od strony wizualnej wciąż prezentuje się nieźle.
Dysponuje też całkiem bogatym wyposażeniem
W standardzie dostaniemy m.in. predykcyjny tempomat, kamerę cofania, asystenta świateł drogowych, czy system rozpoznawania znaków. W opcjach, które warto zaznaczyć jest Pakiet Comfort+ w cenie 6957 zł z 18-calowymi felgami Cupra, systemami wspomagającymi jazdę, nawigacją oraz elektryczną, bezdotykowo otwieraną pokrywą bagażnika. Adaptacyjne zawieszenie to dodatkowy wydatek 3443 zł, a system BeatsAudio wyceniono na 2183 zł. Najtańszą Cuprę Formentor można też wyróżnić odpowiednim lakierem, przez co stanie się mniej anonimowa na drodze. Przykładowo specjalne malowanie Desire Red kosztuje 3925 zł.