
Kilka tygodni po europejskiej premierze nowe wcielenie Compassa zawitało do Polski. W pierwszej kolejności mogli zapoznać się z nim miłośnicy amerykańskiej marki i uczestnicy 11.edycji zlotu Camp Jeep. Kilka dni później nowość pojawiła się w Warszawie, razem ze specjalną wersją Avengera.
Mieliśmy okazję zapoznać się z jeszcze przedprodukcyjnym egzemplarzem Compassa, ale pozwoliło to zweryfikować deklaracje Jeepa, dotyczące przestronności auta.
Nowy Jeep Compass urósł, i to jak!
To co kluczowe, śmiało można potwierdzić – nowy Compass wyraźnie urósł i mierzy teraz 455 cm, to jest aż o 15 cm więcej niż jego poprzednik. Rozstaw osi powiększył się z 264 do 280 cm, co zdecydowanie wpłynęło na przestronność kabiny – różnica jest więcej niż zauważalna. Zyskał także bagażnik, którego pojemność wynosi teraz 550 l, a możliwości transportowe wzrastają dzięki kanapie dzielonej w proporcji 40/20/40.
Wnętrze utrzymane jest w modnym minimalistycznym klimacie, a większość funkcji obsługiwana jest z poziomu ekranu o przekątnej 16 cali. Kierowca ma też do dyspozycji 10-calowy cyfrowy ekran zegarów oraz wyświetlacz typu head-up. Jedną z ciekawszych nowości na liście wyposażenia są światła Matrix LED.
https://magazynauto.pl/uzywane/uzywany-jeep-grand-cherokee-zj-zg-dzielny-w-terenie-stylowy-w-miescie,aid,4383Na początek: miękka hybryda i elektryk
Na początek do oferty trafiają dwie wersje napędowe: e-Hybrid, czyli miękka hybryda z silnikiem 1.2 turbo, której moc wynosi 145 KM oraz 213-konna odmiana elektryczna. Obie dostępne są tylko z napędem na przednią oś. Z czasem pojawi się jeszcze wersja hybrydowa typu plug-in, a także drugi wariant elektryczny, tym razem z napędem na obie osie.
Póki co Compass dostępny jest w wersji premierowej First Edition, której cena w przypadku wersji hybrydowej wynosi 161 tys. zł, a wariant elektryczny (bateria 74 kWh, zasięg 500 km) to wydatek 214 700 zł. Biorąc pod uwagę poziom wyposażenia, jest to atrakcyjna oferta. Z czasem mają pojawić się kolejne poziomy specyfikacji, pozwalające obniżyć cenę Compassa e-Hybrid do około 150 tys. złotych.
2039
Jeep Avenger w outdoorowym wydaniu
O tym, iż Jeep ma receptę na wyróżnienie się z tłumu, świadczy druga premiera tej marki. Chodzi o limitowaną wersję Avengera 4xe The North Face. To odmiana z napędem na obie osie, której łączna moc maksymalna wynosi 145 KM (silnik benzynowy 1.2 turbo o mocy 136 KM i dwie jednostki elektryczne, każda po 28 KM).
https://magazynauto.pl/wiadomosci/jeep-avenger-4xe-nowa-odmiana-z-napedem-na-cztery-kola,aid,4195Samochód zostanie wyprodukowany w limitowanej liczbie 4806 egzemplarzy, nawiązując do wysokości góry Mont Blanc, najwyższego szczytu w Europie. Avenger TNF ma wiele ciekawych detali, w tym tapicerkę wykonaną z trwałych, zmywalnych materiałów z detalami nawiązującymi do popularnych kurtek puchowych The North Face.
Jeep i The North Face stworzyły też specjalny zestaw powitalny dla klientów wybierających tę wersję – pakiet The North Face Explore (w tym m.in. namiot i torbę podróżną tej outdoorowej marki).
