Co oferuje nowy Ford Kuga?

moto-przestrzen.pl 2 miesięcy temu

Do salonów trafił odmieniony Ford Kuga. Nowy model to nie tylko gruntownie zmieniony design, który czyni go jeszcze bardziej atrakcyjnym. To także debiutujące w gamie lakiery, wzory felg oraz jeszcze bardziej wydajne układy napędowe. Ewolucja dotknęła także wnętrza. Co wyróżnia Kugę na tle konkurencji i dlaczego jest tak chętnie wybieranym SUV-em klasy średniej na europejskim, w tym i polskim, rynku? To przecież najchętniej kupowany model z napędem typu plug-in hybrid na Starym Kontynencie. Co wpływa na popularność Kugi?

Szeroki wachlarz wersji wyposażenia i zróżnicowane źródła napędu

Auto dostępne jest w aż pięciu wariantach wyposażenia: podstawowej, eleganckiej i bogato wyspecyfikowanej Titanium, modelach, które zachowują sportowy charakter ST-line i ST Line X oraz całkowicie nowej linii modelowej Active i Active X, które swoim wyglądem nawiązują do uterenowionych aut.

W każdej z wersji Ford Kuga dostępny jest z aż trzema rodzajami ekologicznych i dynamicznych układów napędowych. Podstawowym źródłem napędu jest benzynowy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM. Występuje on w połączeniu z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów, co pozwala na rozpędzenie auta do 100 km/h w 9,5 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 195 km/h. Znakomita dynamika idzie w parze z oszczędnością. Ten duży, rodzinny SUV zadowala się średnio jedynie 6,4 l/100 km co czyni go idealnym kompromisem pomiędzy kosztami zakupu, dynamiką jazdy i ekonomiką w codziennej eksploatacji.

Na szczycie oferty znajduje się hybryda typu plug-in. Zeletryfikowany układ napędowy z możliwością ładowania z gniazdka, domowego Wallboxa lub ładowarek publicznych zapewni w ruchu miejskim podróże w trybie wyłącznie elektrycznym na dystansie do 88 km. Współpracuje on z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym, co łącznie daje moc 243 KM, przenoszoną na przednie koła poprzez automatyczną skrzynię eCVT. Co interesujące – przy wykorzystywaniu w pełni potencjału jazdy na napędzie elektrycznym samochód zadowoli się choćby 0,9 l/100 km. Jest przy tym niezwykle dynamiczny. Do 100 km/h przyspieszy w jedynie 7,3 s.

Trzecie źródło napędu to klasyczna hybryda, nazwana w gamie Forda FHEV. Łączy ona 2,5-litrowy silnik z automatyczną skrzynią typu eCVT. Dzięki nowym technologiom ta wersja może pokonać choćby do 900 km na jednym zbiorniku paliwa i wygenerować do 64 procent czystej jazdy z napędem elektrycznym w mieście.

W wersji z napędem na przednią oś generuje 180 KM, auto przyspiesza do 100 km/h w 9,1 s, prędkość maksymalna wynosi 196 km/h i ma średnie zużycie paliwa wynoszące 5,3-5,4 l/100 km. Ale w przypadku tego rodzaju napędu dostępny jest też wariant z napędem na cztery koła – 2.5 FHEV AWD, który podobnie, jak wersja z napędem na przód moc na koła przenosi przy pomocy automatycznej skrzyni eCVT. Dysponuje jednak większą mocą 183 KM, co w połączeniu z poprawionymi walorami trakcyjnymi pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 8,3 s. Średnie zużycie paliwa to 5,7 l/100 km, a model rozpędzi się do 196 km/h.

Szeroki wybór wersji wyposażenia i układów napędowych, który pozwoli dobrać każdemu klientowi auto do swoich potrzeb i charakteru to niewątpliwie jedna z zalet Kugi. Ale nie jedyna. Co jeszcze oferuje?

Inteligentny napęd na cztery koła

Zaawansowany napęd na obie osie Intelligent All-Wheel Drive pozwala kierowcy lepiej wykorzystać przyczepność kół i obniżyć koszty eksploatacji hybrydowego modelu FHEV.

Moc benzynowo-elektrycznego układu napędowego jest płynnie rozdzielana pomiędzy przednie i tylne koła. Zapewnia to nie tylko płynność jazdy, ale także precyzję i bezpieczeństwo prowadzenia w zakrętach. Co ważne – zmiana rozdziału momentu obrotowego na osie trwa mniej niż 20 milisekund. W sytuacjach, gdy przednie koła mają niedostateczną przyczepność, system może wysyłać choćby 100 procent mocy na tylne koła.

System ten wykorzystuje także sztuczną inteligencję dla poprawienia ekonomiki jazdy. W przypadku, gdy warunki na drodze temu sprzyjają może odłączyć napęd na cztery koła, co zmniejsza zużycie paliwa. Jednak, gdy tylko uzna, iż którekolwiek z kół potrzebuje dodatkowej przyczepności z powrotem załączy napęd 4×4, w czasie krótszym niż mgnienie oka.

Mistrz uciągu

Nowy Ford Kuga wyrasta na mistrza uciągu. o ile ktokolwiek potrzebuje auta do holowania przyczepy, to wśród aut tej klasy nie znajdzie modelu z większymi możliwościami. W hybrydowych wersjach FHEV AWD oraz hybrydzie typu plug-in masa maksymalnej przyczepy to aż 2100 kg!

Oprócz znakomitego uciągu, auto oferuje także szereg innych udogodnień dla osób podróżujących z przyczepą. Należą do nich między innymi lista kontrolna podłączania przyczepy czy nawigacja, w której odnajdziemy funkcję Trailer Tow (funkcja holowania przyczepy). Wyznaczy ona najlepszy wariant trasy w przypadku, gdy autem holujemy przyczepę.

Zaawansowany system teleinformatyczny Ford Sync4

Nowa Kuga to także całkowicie odmienione wnętrze, w którym znajdziemy zaawansowane systemy teleinformatyczne, ale także wiele nowości ze świata łączności i obsługi. Nowa generacja systemu informacyjno-rozrywkowego Ford SYNC4, który obsługiwany jest przez 13,2-calowy centralny ekran dotykowy oferuje dwukrotnie większą moc obliczeniową niż poprzednia wersja systemu. Dodatkowo system zapewnia łączność 5G wraz z szybkim dostępem do informacji oraz nawigację korzystającą z chmury obliczeniowej. Dzięki temu możemy np. on-line unikać korków na drogach. W najnowszej wersji, systemy Apple CarPlay i Android Auto, mają możliwość bezprzewodowego połączenia i dostęp do potrzebnych, kluczowych aplikacji i informacji. Nowością jest także standardowy asystent głosowy Alexa – to właśnie dzięki niemu podróżujący mogą zadawać pytania lub wydawać polecenia choćby wtedy, kiedy telefon nie jest połączony z systemem. Kolejną nowością z Kudze jest 12,3-calowy, cyfrowy wyświetlacz zegarów.

Wszystkie najnowsze rozwiązania, które znajdziemy w nowym modelu uzupełniają zalety, z których od lat znana jest Kuga. Przestronne wnętrze, obszerny bagażnik połączono z wysokim komfortem podróży oraz – z charakterystyczny dla wszystkich modeli Forda – sportowym prowadzeniem. Dodatkowo wyrafinowane rozwiązania techniczne przyczyniły do uzyskania przez Kugę maksymalnej, 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa w testach Euro NCAP.

Idź do oryginalnego materiału