Motorsport Games to dla wielu znienawidzona nazwa w świecie wirtualnych wyścigów. Firma, która kupiła twórców rFactora 2, zebrała z rynku wiele licencji i nigdy nie wydała gier z ich wykorzystaniem, cofając branżę o kilka lat. Jaki dalszy los czeka wydawcę?
Oprócz będącego już na rynku rFactora 2, Motorsport Games może pochwalić się w swoim portfolio tylko trzema tytułami: NASCAR 21: Ignition, NASCAR Heat 5 oraz Le Mans Ultimate. Firma miała w planach wiele innych tytułów, opartych chociażby o licencje IndyCar czy BTCC, ale nie zdołała ich dostarczyć. Samochody BTCC trafiły w końcu do rFactora 2 jako dodatek, a licencje NASCAR i IndyCar zostały przez Motorsport Games utracone.
Na swojej nieudanej próbie zalania rynku grami i zdominowania wirtualnych wyścigów, Motorsport Games straciło mnóstwo pieniędzy, co pociągnęło za sobą drastyczne decyzje o sprzedaży licencji i zwolnieniach grupowych. Firma próbuje znaleźć w tej chwili inwestora, który uchroni ją przed bankructwem. Chociaż zainteresowanie potencjalnych nabywców jest duże, jak dotąd nie sfinalizowano żadnej transakcji.
Poszukiwania kupców i optymistyczne sygnały
14 listopada 2024 roku Stephen Hood, dyrektor generalny Motorsport Games, przedstawił aktualizację sytuacji podczas publikacji wyników finansowych za trzeci kwartał: „Niedawno ogłosiliśmy, iż Motorsport Games rozważa «alternatywy strategiczne». Wspólnie z zarządem analizujemy dostępne opcje, aby poprawić nasze długoterminowe zasoby finansowe i dostarczać graczom świetne produkty pod naszą nową strukturą biznesową. Liczba wyrażonych zainteresowań tylko potwierdza nasze przekonanie o potencjale przyszłych możliwości”.
Redukcje zatrudnienia, ale nie produktywności
Stephen Hood podkreślił, iż zmniejszenie liczby pracowników nie wpłynęło na tempo prac nad projektami: „Redukcja personelu nie oznaczała redukcji produktywności czy postępu. Wierzymy, iż znaleźliśmy adekwatną równowagę między oszczędnością kosztów a utrzymaniem kluczowych pracowników i wiedzy eksperckiej”.
Prace nad nowymi grami trwają, a rFactor 2 i Le Mans Ultimate mają otrzymać system subskrypcyjny jeszcze przed końcem roku. W nadchodzących tygodniach w oficjalnej grze Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC zadebiutują także pojazdy LMGT3.
Wyniki finansowe – mieszane sygnały
Motorsport Games odnotowało w trzecim kwartale 2024 roku stratę netto w wysokości 600 tysięcy dolarów, co jest znaczną poprawą w porównaniu z 3,5 miliona dolarów straty w analogicznym okresie roku poprzedniego. Jednocześnie firma wykazała dodatnie EBITDA na poziomie 100 tysięcy dolarów.
Nie wszystko jednak wygląda różowo – firma wciąż walczy z zaległymi płatnościami wobec Luminis International B.V. oraz Technology In Business B.V., wynoszącymi łącznie 900 tysięcy dolarów.
Starzejące się portfolio gier NASCAR
55,6% przychodów w trzecim kwartale pochodziło ze sprzedaży starszych tytułów NASCAR, takich jak NASCAR 21: Ignition czy NASCAR Heat 5. Gry te mają zostać usunięte ze sprzedaży pod koniec 2024 roku, w związku z przejęciem licencji przez iRacing.
Co dalej?
Przyszłość Motorsport Games wciąż pozostaje niepewna. Firma stara się pozyskać stabilne finansowanie i nowych inwestorów, jednocześnie utrzymując rozwój swoich flagowych produktów. najważniejsze będą najbliższe miesiące, które mogą przesądzić o dalszych losach tego studia.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.