Chiny: 9,3 miliona punktów ładowania aut elektrycznych

1 tydzień temu

9,3 miliona punktów ładowania aut elektrycznych

Od stycznia do marca br. zainstalowano w Chinach ponad 760 tysięcy nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych, co oznacza wzrost o 13,2% w relacji rok do roku. Według danych branżowych, do końca marca 2024 roku liczba punktów ładowania w Chinach przekroczyła 9,31 miliona. To już niemal odpowiada założonej przez władze proporcji „1 punkt ładowania na 2 zarejestrowane samochody elektryczne”.

Najwięcej punktów ładowania aut elektrycznych uruchomiono w prowincjach

  • GuangDong,
  • JiangSu,
  • HeBei,
  • SiChuan,
  • ZheJiang,
  • Szanghaj,
  • ShanDong,
  • FuJian,
  • HeNan i
  • ShanXi.

Źródła:

  • baijiahao.baidu.com
  • zxxx.gp88888.com

Premiery CATL

Spółka NingDe ShiDai New Energy Technology Co., Ltd. (chin. 宁德时代新能源科技股份有限公司), znana tez jako Contemporary Amperex Technology Co., Limited. (CATL), światowy lider w dziedzinie rozwoju i produkcji akumulatorów i baterii, zorganizowała konferencję, podczas której przedstawiono nowe linie produktów do magazynowania energii. Szczególną uwagę zwróciły:

Pierwszy na świecie skonteneryzowany system magazynowania energii o pojemności 6,25 MWh, który przez pierwsze 5 lat eksploatacji nie ma tracić pełnej zdolności magazynowania.

Wedle informacji CATL system nazwany TianHeng (chin. 天恒) pracuje w oparciu o baterie litowo-żelazowo-fosforanowe. Obudowa systemu jest kompatybilna z kontenerami 20-stopowymi, co ułatwia transport i instalację tych magazynów energii dla różnych zastosowań. Firma CATL zadeklarowała gotowość do produkcji „skonteneryzowanych magazynów energii” w bieżącym roku.

Super-bateria dla samochodów elektrycznych o żywotności dłuższej niż żywotność samych pojazdów.

Bateria ta ma nie tracić swojej pojemności choćby po 1000 cykli ładowania i rozładowania, ma mieć także 15-to letnią gwarancję bezawaryjnego użytkowania. Z zamianą na gwarancje przejechania dystansu 1500000 kilometrów bez konieczności wymiany na nową baterię. Konstruktorzy CATL zapewniają, iż baterie te będzie można instalować w nowych maszynach za 5, czy 10 lat.

Bateria ta to wspólne dzieło CATL i firmy Yutong Group (chin. 宇通集团), znanego również w Europie producenta m.in. autobusów z napędem elektrycznym.

Źródła:

  • mp.weixin.qq.com
  • baijiahao.baidu.com

Jak informuje w swoim najnowszym raporcie Chińskie Stowarzyszenie Przemysłu Energii Jądrowej (chin.中国核能行业协会) w tej chwili budowanych jest w Chinach 26 bloków atomowych o łącznej mocy 30,3 gigawatów. W 2023 roku chińskie elektrownie atomowe dostarczyły 433,4 mld kWh energii, co było drugą taka wielkością na świecie.

W bieżącym roku zaplanowano oddanie do użytku dwóch bloków. jeżeli plan zostanie zrealizowany, Chiny będą posiadać w sumie 55 bloków jądrowych o ogólnej mocy 57,03 miliona kilowatów, co plasować będzie Chiny w tej kategorii na trzecim miejscu na świecie. W chwili obecnej, w chińskim miksie energetycznym 4,86% energii pochodzi z elektrowni atomowych,.

Źródła:

  • baijiahao.baidu.com
  • china-nea.cn

Autor: 梁安基 Andrzej Z. Liang, 上海 Shanghai, 中国 Chiny

e-mail: [email protected]

Redakcja: Leszek B. Ślazyk

e-mail: [email protected]

© www.chiny24.com

Szczegóły szkolenia TUTAJ

Idź do oryginalnego materiału