Chiński Passat? Tak o nim mówią. Oferta za pół ceny

3 dni temu

Przemysł motoryzacyjny z Państwa Środka błyskawicznie zadomawia się na Starym Kontynencie. Oferta modelowa tamtejszych marek jest coraz większa i ciekawsza. Jednym z jej reprezentantów jest model, o którym mówią, iż to chiński Passat. I nie chodzi tu o kopiowanie rozwiązań, a podobną koncepcję konstrukcyjną. Czy odniesie sukces? Wszystko zależy od strategii dystrybucyjnej tego producenta.

Chiński Passat od BYD

Tak, jest to produkt jednego z największych graczy w branży. Chiński Passat nosi nazwę BYD Seal 06 DM-i Wagon. Podobnie jak niemiecki konkurent, doczekał się praktycznej odmiany nadwoziowej, czyli kombi. Przypomnijmy, iż „Król Prestiżu” nie jest już oferowany jako sedan – czterodrzwiowy wariant został wycofany wraz z poprzednią generacją.

Prezentowany model był wcześniej oferowany z nieco inną sylwetką. Azjaci postanowili jednak uzupełnić jego ofertę, by lepiej odpowiadała na potrzeby klientów. I było to dobre posunięcie, ponieważ wciąż istnieje duże grono nabywców poszukujących praktyczności w konserwatywnych karoseriach, a nie SUV-ach czy crossoverach.

Jak podaje portal CarNewsChina, to wersja produkcyjna, która trafi do oferty jeszcze tego lata. Producent niedługo rozpocznie zbieranie zamówień, dlatego klienci mogą już zacząć sprawdzać grubość swoich portfeli.

Tu jednak wracamy do wątku związanego z dystrybucją pojazdu. Polska oferta produktowa nie obejmuje jeszcze modelu Seal 06. Producent ma jednak postawić w Europie na hybrydy, dlatego istnieje szansa, iż wzbogaci gamę tym pojazdem.

BYD Seal 06 DM-i Wagon – design

Jeżeli chodzi o stylistykę, to jest poprawna. Widać, iż projektanci starali się zachować klasyczną linię, co również jest zbieżne z koncepcją niemieckiego rywala. Chiński Passat ma ładny front z wąskimi reflektorami, wyraźnie opadającą maską i nisko umieszczonym wlotem powietrza.

Profil nie ujawnia niczego specjalnego – ot, kolejne kombi. Uwagę zwracają jedynie zwężające się przeszklenia i lekko opadająca linia dachu. Klamki nie wystają poza obrys karoserii, ale na szczęście nie są wysuwane.

BYD Seal 06 DM-i Wagon – przód

Tył samochodu ma w sobie najwięcej charakteru. Wyraźnie zaznaczone załamanie klapy bagażnika wygląda, jak niewielki spojler. Do tego dochodzą inne przetłoczenia, mocno pochylona szyba i ładny pas świetlny.

W tym miejscu warto wspomnieć również o gabarytach samochodu. BYD Seal 06 DM-i Wagon ma 4850 milimetrów długości, 1890 milimetrów szerokości oraz 1505 milimetrów wysokości. Rozstaw osi tego modelu wynosi 2790 milimetrów. Jest więc większy, niż Peugeot 508 SW i trochę mniejszy, niż Insignia.

Chiński Passat – dane techniczne

Na ten moment wiemy, iż prezentowane kombi będzie występowało w dwóch wersjach hybrydowych. Obie mają oferować technologię plug-in, co oznacza możliwość uzupełniania energii dzięki zewnętrznych źródeł prądu.

Podstawę stanowi wariant z silnikiem o pojemności 1,5 litra i mocy 101 koni mechanicznych. Uzupełnia go jednostka elektryczna generująca 163 konie mechaniczne. Z tym duetem zintegrowano akumulator trakcyjny LFP o pojemności 10 kWh, który zapewnia do 53 kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym.

Ta mocniejsza wersja ma dokładnie tę samą konstrukcję spalinową, ale dysponuje mocniejszym silnikiem elektrycznym. Oprócz tego, zostanie zastosowana większa bateria (najpewniej 16 kWh), która pozwoli pokonać do 83 kilometrów bez użycia układu spalinowego.

Jakiej ceny należy się spodziewać? Bazowa wersja BYD Seal 06 DM-i kosztuje w Chinach 99 800 juanów, co stanowi wydatek 51 896 złotych (kurs 0,52). To absurdalnie mało, jak na europejskie standardy.

Po naliczeniu ceł, kosztów transportu i innych opłat, wersja kombi z pewnością będzie dużo droższa. Niemniej jednak i tak pozostanie wyraźnie tańsza od podobnie skonfigurowanych modeli renomowanych marek ze Starego Kontynentu.

Idź do oryginalnego materiału