Już niedługo na polskim rynku zadebiutują modele CHERY TIGGO 7 oraz TIGGO 8 – nowoczesne SUVy nowej generacji, zaprojektowane z myślą o dynamicznych potrzebach europejskich kierowców. Wersje wprowadzane do sprzedaży w Polsce to najnowsze dostępne warianty obu modeli – zarówno w wersjach spalinowych (ICE), jak i hybrydowych typu plug-in (PHEV) – różniące się wyglądem zewnętrznym od modeli dostępnych na niektórych rynkach zagranicznych. Pod koniec czerwca planowana jest oficjalna prezentacja marki podczas wydarzenia premierowego w Warszawie. Będzie to pierwsza okazja, by w Polsce zapoznać się z pełną gamą produktów CHERY w bezpośrednim kontakcie.
Oficjalna stylistyka wersji polskich
Modele TIGGO 7 i TIGGO 8 w polskiej ofercie zostały oparte na najnowszej generacji stylistyki CHERY, łączącej eleganckie proporcje SUV-a z dynamicznymi liniami i nowoczesnymi akcentami wizualnymi. Na przykładzie TIGGO 8: charakterystyczny przód z szerokim grillem i LED-owymi reflektorami o ostrej geometrii, zintegrowany pas tylnych świateł, ukryte klamki drzwi oraz masywne, błyszczące felgi 19-calowe – to elementy, które podkreślają aspiracyjny charakter tej linii modelowej. Wersje PHEV i ICE TIGGO 8 zachowują identyczny wygląd zewnętrzny.
W przypadku TIGGO 7 oraz TIGGO 7 PHEV również zastosowano nową interpretację języka stylistycznego marki CHERY – z podkreśleniem atletycznych proporcji, nowoczesnych świateł i dopracowanych detali. Warto podkreślić, iż design polskich wersji różni się od modeli oferowanych pod marką EBRO w Hiszpanii – które wizualnie bazują na wcześniejszych generacjach. Polski wariant prezentuje aktualny kierunek projektowy marki.
Spójna estetyka i nowoczesna funkcjonalność
Zarówno TIGGO 7, jak i TIGGO 8 zostały zaprojektowane zgodnie z nową filozofią designu CHERY, stawiającą na język stylistyczny oparty na nowoczesnej dynamice – wyraziste linie boczne, muskularna sylwetka i starannie zaprojektowane detale tworzą spójną i rozpoznawalną tożsamość wizualną. najważniejsze założenia projektowe łączą nowoczesność z funkcjonalnością – co wyraża się m.in. w aerodynamicznych przetłoczeniach, technologicznej estetyce świateł, czy dopracowanym wykończeniu nadwozia.
Warianty PHEV i ICE – podobieństwa i różnice
W przypadku modelu TIGGO 8, wygląd zewnętrzny jest identyczny zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej plug-in. Oba warianty oferują tę samą stylistykę nadwozia, co pozwala konsumentom dokonać wyboru napędu bez rezygnacji z wybranego wyglądu. Wersje różnią się natomiast technicznie – m.in. pod względem rodzaju silnika, napędu, parametrów przyspieszenia i zasięgu.
Wersje PHEV modeli TIGGO 7 i TIGGO 8 zostały wyposażone w zaawansowaną technologię CHERY Super Hybrid, która umożliwia uzyskanie zasięgu przekraczającego 1000 km w trybie łączonym oraz 90 km w trybie w pełni elektrycznym. Taka konfiguracja pozwala na komfortowe pokonywanie zarówno długich tras, jak i codziennych dojazdów w warunkach miejskich.
Wersje TIGGO 7 i TIGGO 7 PHEV również dzielą wspólny język projektowy, jednak mogą różnić się wybranymi detalami wizualnymi – np. charakterystyką grilla, akcentami świetlnymi lub oznaczeniami modelu. W obu przypadkach polski klient otrzyma nowoczesny SUV o wyraźnej sylwetce, który wpisuje się w aktualne trendy stylistyczne marki.
W czerwcu polscy klienci będą mogli wybierać spośród zróżnicowanej palety kolorystycznej. Model TIGGO 8 – zarówno w wersji ICEV, jak i PHEV – będzie dostępny w kolorach: czarnym, białym, szarym oraz zielonym. TIGGO 7 ICEV pojawi się w wariantach: czarny, biały, czerwony i szary, natomiast wersja PHEV zaoferuje biały, srebrny, szary oraz niebieski – przy czym niebieski kolor będzie dostępny wyłącznie dla wersji hybrydowej plug-in.
Design dopasowany do rynku
Wprowadzenie TIGGO 7 i TIGGO 8 w najnowszych wersjach na polski rynek podkreśla rosnące znaczenie Europy Środkowo-Wschodniej w strategii ekspansji marki CHERY. Modele przeznaczone na polski rynek nie są kopiami wariantów globalnych – ich design został dopasowany do wymagań i oczekiwań europejskich klientów, również w zakresie estetyki.
23 kwietnia marka CHERY zaprezentowała swoje najnowsze osiągnięcia technologiczne podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Szanghaju. Grupa Chery przedstawiła pięć głównych marek i aż 53 modele, prezentując swoją kompleksową gamę produktową i kierunek rozwoju. W wydarzeniu wzięło udział ponad 5000 gości i partnerów z zagranicy, co potwierdza rosnącą obecność marki na rynkach międzynarodowych – w tym także w Europie Środkowo-Wschodniej.