Chery Tiggo 8 debiutuje w nowej odsłonie – już bez trzeciego rzędu siedzeń

1 godzina temu

Chińczycy wciąż w natarciu. Chery, które w Polsce pojawiło się pod koniec czerwca tego roku, właśnie pokazało nowe wcielenie jednego z oferowanych u nas modeli. Tiggo 8 kolejnej generacji urosło, zyskało nowoczesny wygląd i straciło trzeci rząd siedzeń.

Koncern Chery nad Wisłą do tej pory znany był głównie dzięki markom Omoda i Jaecoo. Pod konie czerwca bieżącego roku ten wytwórca wszedł do naszego kraju również pod własną nazwą.

Tiggo 8 aktualnie sprzedawane w Polsce debiutowało w 2020 roku. fot. Chery

Na początku w jego ofercie zadebiutowały dwa modele. Czyli Tiggo 7 i Tiggo 8. Lada dzień dołączą do nich kolejne SUV-y. Mniejszy, w postaci Tiggo 4 ma już polskie ceny, natomiast w przypadku większego – Tiggo 9 – poznamy je na początku października.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowy-hybrydowy-suv-chery-tiggo-4-wchodzi-do-polski-wymiary-dane-techniczne-cena-wysposazenie,aid,5571

Więcej centymetrów i nowocześniejszy wygląd

Chery Tiggo 8 aktualnej generacji w Chinach zadebiutowało w 2020 roku. Oparto je na platformie T1X, stosowanej też w takich modelach, jak m.in. Omoda 5 czy Jaecoo 7. Zgodnie z informacjami pochodzącymi od Chińczyków zapewnia ona możliwość skalowania rozstawu osi w zakresie od 256 do 280 cm.

W przypadku najnowszego wydania Chery Tiggo 8 wynosi on już 282,5 cm, co oznacza, iż jest aż o 11,5 cm dłuższy niż w ustępującym modelu (271 cm). Na długość nowe wcielenie tego auta mierzy 475 cm (+2,7 cm), na szerokość ma 188 cm (+2 cm), a na wysokość – 171 cm (-3,5 cm). Na jakiej platformie je oparto? Tego na razie nie podano.

Nowe Chery Tiggo 8 przekonuje atrakcyjnymi proporcjmi swojego nadwozia. fot. Chery

Aby urozmaicić ofertę nowego Chery Tiggo 8, Chińczycy zastosowali dwie odmiany pasa przedniego – nowocześniejszą i bardziej konwencjonalną. Różnią je ⁦m.in⁩. kształt i wypełnienie osłony chłodnicy oraz rysunek i ułożenie reflektorów.

Z boku nowy SUV z Chin przyciąga uwagę zgrabnymi proporcjami, natomiast z tyłu – wąskim pasem świetlnym, biegnącym przez cała szerokość pokrywy bagażnika.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/omoda-7-polska-premiera-juz-w-pazdzierniku-2025-wymiary-napedy,aid,5547

Bez trzeciego rzędu siedzeń

O ile aktualna generacja Chery Tiggo 8 zapewnia możliwość zamontowania w swojej kabinie trzech rzędów siedzeń, o tyle nowa – już tylko dwóch. W praktyce oznacza to obszerniejszy bagażnik i więcej przestrzeni dla pasażerów kanapy, choć kosztem dodatkowych miejsc.

To ukłon w stronę tych, którzy częściej wybierają przestrzeń i komfort niż okazjonalne przewożenie większej liczby osób. Niestety, Chińczycy nie zaprezentowali na razie zdjęć kabiny ani nie uchylili rąbka tajemnicy dotyczącej układów napędowych.

Tak wygląda kokpit dotychczasowego wcielenia Tiggo 8. Jest nowoczesny i dobrej jakości. fot. Chery

W aktualnej generacji tego SUV-a, a sprzedawanej w Polsce, podstawowy wariant – wyceniony na 149 900 zł – jest wprawiany w ruch przez silnik 1.6 T-GDI o mocy 147 KM. Standardowo współpracuje on z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową i zapewnia przyspieszenie o 0 do 100 km/h w 10,8 s. Średnie zużycie paliwa wynosi z kolei 7,8 l/100 km.

W odwodzie pozostaje też wariant PHEV (od 169 900 zł), dysponujący systemową mocą 279 KM. Składają się na nią 1,5-litrowa jednostka benzynowa z łańcuchem rozrządu i o bardzo wysokiej sprawności cieplnej (44,5%) oraz dwa silniki elektryczne, z których trakcyjny wytwarza 204 KM (310 Nm).

Dzięki akumulatorowi o pojemności 18,3 kWh, Chery Tiggo 8 PHEV na jednym ładowaniu pokona dystans 90 km, a łącznie – do 100 km.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/najchetniej-kupowane-samochody-elektryczne-i-hybrydowe-plug-in-w-polsce-i-vii-2025,aid,5484

Rozbudowana gama

Na rodzimym rynku oferta Tiggo 8 jest niezwykle rozbudowana. Klienci mogą wybierać spośród wersji Plus, L, Zhuoyue Edition, Pro (2025) oraz Plus CD-M. Nowa generacja dołączy do powyższej układanki i prawdopodobnie przez jakiś czas będzie sprzedawana z innymi odmianami tego auta.

Chery zapowiedziało, iż premiera rynkowa nowego Tiggo 8 w Chinach nastąpi w czwartym kwartale 2025 roku. Pytanie, kiedy SUV trafi do Polski?

Nie ma na ten temat na razie informacji, ale należy się spodziewać, iż nastąpi to w przyszłym roku. W końcu rywalizacja nad Wisłą wśród chińskich producentów coraz mocniej się zaostrza. Wprowadzenie Tiggo 8 kolejnej generacji z pewnością pozwoli przekonać do niego nowych klientów.

2142

Idź do oryginalnego materiału