
Kolejny chiński producent aut wjedzie do Polski. W swojej ofercie będzie miał modele marek Changan, Deepal oraz Avatr. Ostatnia z nich oferuje m.in. auta o bardzo wysokiej mocy i nietuzinkowej sylwetce.
Polska stoi chińskimi markami samochodów, a klienci coraz chętniej po nie sięgają. Świadczy o tym choćby bardzo gwałtownie rosnący udział w naszym rynku producentów z Państwa Środka. W kwietniu bieżącego roku wyniósł on aż 6,8%.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/rekordowy-udzial-chinskich-marek-samochodowych-w-polsce-ale-producenci-z-chin-dopiero-sie-rozkrecaja,aid,5183Nad Wisłą niezmiennie rządzi MG, ale w najbliższym czasie będzie można kupić także modele m.in. Hongqai, SWM-a, Chery, Geely, Bestune, GAC-a czy Denzy. Ale to nie wszystkie marki z Państwa Środka, które niedługo pojawią się u nas.

Kolejnymi będą Changan, Deepal oraz Avatr. Za ich sprzedaż w naszym kraju będzie odpowiadała kazachska firma Astana Motors.
„Astana Motors i Changan Automobile Group współpracują od września 2022 r., kiedy to rozpoczęła się sprzedaż marki w Kazachstanie. Pojazdy Changana gwałtownie zyskały mocną reputację na lokalnym rynku. w tej chwili 20 oficjalnych dealerów w 14 miastach w całym kraju reprezentuje 9 modeli marki” – czytamy w informacji prasowej.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/jakosc-audi-w-cenie-volkswagena-chinskie-hongqi-zdradzilo-szczegoly-swojej-oferty,aid,5146Ponad 2,5 mln w 2024 r.
Changan w 2024 roku na całym świecie sprzedał ponad 2,5 mln samochodów, w tym 600 tys. aut zelektryfikowanych. Korzenie tego wytwórcy z Chin sięgają 1862 roku, kiedy zajmował się on produkcją broni i amunicji. W 1959 roku rozpoczął z kolei produkcję kopii Jeepa Willysa.
https://magazynauto.pl/testy/willys-mb-jeep,aid,4294Aktualnie Changan sprzedaje samochody nie tylko pod własną marką, ale również pod markami Kuayu (auta użytkowe), Kicheng (auta użytkowe), Nevo, Avatr oraz Deepal. Dwie ostatnie oferują samochody premium.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/chinska-marka-samochodowa-avatr-pozywa-influencera-na-kwote-1-4-mln-dolarow-powod,aid,5201Changan tworzy również spółki joint venture m.in. z Fordem i Mazdą. Avatr jest z kolei wspólnym przedsięwzięciem z CATL-em – największym producentem akumulatorów na świecie – oraz z Huaweiem.

To właśnie na bazie modeli Deepala powstały dwie najnowsze Mazdy. Czyli 6e oraz CX-6e. Pierwsza jest dostępna na naszym rynku w cenie od 198 200 zł, natomiast na to drugie auto w Chinach gwałtownie zebrano 18 000 zamówień.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-mazda-6e-napedy-osiagi-zasieg-wyposazenie-ceny,aid,5142Changan w swojej ofercie ma samochody spalinowe, hybrydy oraz modele w pełni elektryczne.
Cała gama SUV-ów w ofercie
Samochody Changana będą dostarczane do Polski z Chin. W 2026 roku ich gama ma obejmować kompaktowe, średnie i duże SUV-y z napędem hybrydowym oraz elektrycznym.
Najciekawiej prezentuje się Avatr 07, będący 4,8-metrowym SUV-em z napędem czysto elektrycznym lub hybrydowym plug-in. Pierwszy z nich ma dwa silniki i rozwija 590 KM. Drugi dysponuje 310-konną jednostką elektryczną, 1,5-litrowym silnikiem benzynowym oraz baterią trakcyjną o pojemności 39 kWh, zapewniającą zasięg 188 km na samym prądzie.

Dystrybucja aut tego chińskiego wytwórcy nad Wisłą rozpocznie się od Warszawy. Na razie jest jednak za wcześnie, aby mówić o liczbie oraz lokalizacji przyszłych punktów sprzedaży.
„Nasze udane partnerstwo stało się solidną podstawą do dalszej współpracy dystrybucyjnej w Polsce. Widzimy duże zainteresowanie samochodami Changan, Deepal, Avatr i wierzymy, iż Astana Motors stworzy najlepsze warunki do promocji naszych marek” – mówi Li Mingcai, wiceprezes wykonawczy Changan Automobile Group.
Dzięki współpracy z Astana Motors w drugim kwartale tego roku Chińczycy uruchomią produkcję samochodów Changan w Kazachstanie. Będą one powstawać w zakładzie Astana Motors Manufacturing Kazachstan, zlokalizowanym w Ałma Acie.