Castrol wprowadza na rynek nową gamę olejów silnikowych VECTON Long Drain o niskiej lepkości, przeznaczonych do zastosowań w ciężkich warunkach eksploatacji. Nowe produkty spełniają najnowsze specyfikacje techniczne silników wysokoprężnych określone przez producentów OEM, w tym Daimler Truck, Mack Trucks, MAN Trucks, Renault Trucks, Scania i Volvo.
Nowe oleje VECTON ze specyfikacją OE
Olej Castrol VECTON Long Drain 5W-30 FA-4/F01 uzyskał aprobaty dla specyfikacji Volvo VDS-5, Renault Trucks RLD-5 oraz MAC EOS-5. Z kolei Castrol VECTON Long Drain 0W-20 spełnia wymagania Daimler Truck DTFR 15C140, a Castrol VECTON Long Drain 5W-20 SLD5 otrzymał aprobaty dla specyfikacji MAN M3977 i Scania LDF-5.
Nowa gama, zaprojektowana w celu osiągnięcia równowagi między wydajnością paliwa a ochroną silnika, zapobiega rozkładowi oleju poprzez neutralizację szkodliwych kwasów, kontrolowanie utleniania, redukcję osadów oraz ochronę przed utratą lepkości. Dzięki dodatkowej rezerwie osiągów wynoszącej do 45%, oleje te zapewniają dłuższą żywotność i maksymalne okresy między wymianami oleju. Zaawansowane, w pełni syntetyczne środki smarne Castrol VECTON zostały opracowane z myślą o pracy w wyższych temperaturach i pod zwiększonym ciśnieniem, zapewniając niezmiennie wysokie osiągi, oszczędność paliwa oraz dłuższą trwałość oleju, choćby w najbardziej wymagających warunkach eksploatacyjnych.
Produkty mają być kompatybilne z większością silników wyposażonych w układy EGR i selektywnej redukcji katalitycznej NOx, a także są szczególnie zalecane do silników z filtrami cząstek stałych i pojazdów wymagających oleju napędowego o niskiej zawartości siarki. Mają one również niską emisję popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, co pomaga chronić katalizatory i filtry układu wydechowego, umożliwiając pojazdom spełnienie wymagań prawnych (normy emisji spalin).
Oleje z gamy Castrol VECTON Long Drain są już dostępne w różnych rozmiarach opakowań, w tym w wariantach 5 l, 20 l, 60 l i 208 l.