Car of the Year 2024 – poznaliśmy siedmiu finalistów

profiauto.pl 9 miesięcy temu

Jak co roku dziennikarze motoryzacyjni wybrali siedem aut, które mają szansę na ostateczny triumf w prestiżowym plebiscycie Car of the Year. Jeden wybór jest szczególnie zaskakujący.

Jury konkursu, w skład którego w tym roku wchodzi 59 dziennikarzy z 22 krajów, zawęziła pierwotną listę 28 nominowanych pojazdów w plebiscycie Samochód Roku 2024 do finałowej siódemki. W kolejności alfabetycznej wygląda ona tak:

BMW serii 5

Nie jest tak ostentacyjne w swojej stylistyce jak większe BMW serii 7 i nie ma tak gigantycznych nerek. Projektanci postawili raczej na elegancję i zachowawczy styl. Nowe BMW serii 5 ma też zaprojektowane od podstaw wnętrze i jest dostępne w wielu wariantach napędowych. Cena na polskim rynku to co najmniej 255 000 zł.

BYD Seal

Największa niespodzianka na liście. BYD Seal jest chińskim konkurentem Tesli Model 3. Sedan bazuje na nowej elektrycznej platformie BYD e-platforma 3.0 i jest dostępny z jednym bądź dwoma silnikami (AWD). W pierwszym przypadku ma 308 KM i do 550 km zasięgu na jednym ładowaniu. W drugiej dwusilnikowej konfiguracji moc wynosi 520 KM, a zasięg to ok. 650 km. Tańsza wersja w Niemczech kosztuje 44 900 euro, a droższa to wydatek 50 990 euro.

Kia EV9

To potężny 7-miejscowy SUV z napędem elektrycznym. W 6-osobowej wersji fotele w drugim rzędzie są obrotowe o 180 stopni, co umożliwia swobodną konwersację z pasażerami trzeciego rzędu. Kia EV9 wykorzystuje platformę E-GMP, a dzięki 800-woltowej instalacji elektrycznej można ją ładować z mocą przekraczającą 250 kW. Jej cena w Polsce zaczyna się od 323 900 zł.

Peugeot E-3008/3008

Najmocniejszym punktem nowego francuskiego SUV-a jest stylistyka. Peugeot E-3008 prezentuje się znakomicie i na pewno będzie cieszył się dużym zainteresowaniem klientów. Auto powstało na platformie STLA Medium zaprojektowanej dla pojazdów elektrycznych, ale również umożliwiającej montaż jednostek spalinowych. I w dwóch wersjach napędowych jest dostępne. Wersja spalinowa w Polsce startuje od ceny 169 900 zł, a elektryczna – z akumulatorem 74 kWh i zasięgiem na poziomie 520 km – od 233 600 zł.

Renault Scenic

Scenic przestał być minivanem, a stał się SUV-em. W dodatku elektrycznym. W topowej wersji High Range ma akumulator o pojemności 87 kWh zapewniającym zasięg do choćby 650 kilometrów. Wśród atutów można wymienić także spory bagażnik liczący 545 l pojemności oraz bogate wyposażenie na pokładzie. Na jego cenę musimy jeszcze poczekać.

Toyota C-HR

Druga generacja popularnego japońskiego crossovera wyróżnia się dynamiczną sylwetką z opadającym dachem i nowoczesnym wnętrzem z tapicerką z materiałów z recyklingu. Nowością w gamie jest hybryda plug-in, łącząca 2-litrową jednostkę z silnikiem elektrycznym. Akumulator o pojemności 13,6 kWh według Toyoty pozwoli pokonać na samym prądzie 66 kilometrów. Cena tej wersji w Polsce zaczyna się od 189 900 zł.

Volvo EX30

Kompaktowy SUV szwedzkiej marki wyróżnia się minimalistycznym i zarazem przestronnym wnętrzem oraz świetną ceną. W naszym kraju wynosi ona 169 900 zł za wersję z pojedynczym silnikiem i akumulatorem 54 kWh, co czyni go jednym z najtańszych dostępnych elektryków na rynku.

Finalistę Car of the Year 2024 poznamy podczas genewskich targów 26 lutego 2024 roku.

Idź do oryginalnego materiału