BYD zwiększa zyski o jedną trzecią pomimo wojen cenowych

3 tygodni temu

W obliczu walki o rabaty na rynku krajowym chiński producent samochodów elektrycznych BYD znacznie zwiększył swój zysk w drugim kwartale. Jak ogłosiło w środę BYD, pomimo agresywnej polityki cenowej, zyski grupy wzrosły o 32,8 procent, do 9,1 miliarda juanów (1,15 miliarda euro). To największy skok zysków od końca 2023 roku. Od kwietnia do czerwca sprzedaż wzrosła o jedną czwartą do 176,2 miliarda juanów.

BYD znacznie zwiększył swój udział w rynku w Chinach i pozostawił Volkswagena daleko w tyle jako wiodącego producenta samochodów. Od tego czasu BYD jest w stanie utrzymać się pomimo szalejącej wojny cenowej. Producent samochodów stawia na strategię integracji pionowej i wykorzystuje najważniejsze komponenty, takie jak akumulatory własnej produkcji. Wielu zagranicznych producentów, takich jak BMW, Mercedes, Audi, Toyota i Tesla, kupuje akumulatory od BYD.

Mając na celu zwiększenie rocznej sprzedaży o 20 procent, BYD oferuje duże rabaty na swoje bestsellerowe serie Dynasty i Ocean. Grupa chce w ten sposób zabezpieczyć swoją pionierską rolę z ponad jedną trzecią udziału w samochodach z napędami alternatywnymi (NEV) w Chinach. Oprócz samochodów czysto elektrycznych w segmencie znajdują się także te z napędem hybrydowym.
Krajowy rynek BYD w Chinach jest największym na świecie rynkiem samochodów elektrycznych; oczekuje się, iż do 2035 r. większość nowych samochodów w ChRL będzie napędzana energią elektryczną. Hojne dotacje zwiększyły sprzedaż w ostatnich latach i dały początek licznym producentom samochodów elektrycznych. W lipcu po raz pierwszy połowa wszystkich nowych rejestracji w Chinach dotyczyła samochodów wyłącznie elektrycznych lub hybrydowych.

USA , Kanada i UE oskarżają Chiny o zakłócanie konkurencji poprzez nielegalne dotacje dla producentów samochodów elektrycznych i nałożyły wysokie cła dodatkowe. W Niemczech sprzedaż BYD jest przez cały czas słaba. W 2023 roku zarejestrowano zaledwie 4139 nowych BYD, a w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2024 roku już tylko 1432. Chińska firma pokłóciła się w tej sprawie ze swoim importerem w Niemczech, Grupą Hedin. Nowa europejska szefowa BYD, Stella Li (54 l.), chce teraz przejąć import od Hedin i w przyszłości samodzielnie go organizować.

Idź do oryginalnego materiału