BYD Yangwang U9 to samochód elektryczny, który skacze jak żaba

1 tydzień temu

BYD Yangwang U9 to kolejny samochód elektryczny z Chin, ale inny niż wszystkie, które pokazano do tej pory. Yangwang to luksusowa submarka obecnego już teraz na wybranych rynkach europejskich BYD, a U9 to „supersamochód w przystępnej cenie”. Oprócz parametrów takich jak przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2 sekundy i ładowania z mocą aż 500 kW może… skakać. To efekt zastosowanego w nim zawieszenia Disus-X, przywodzącego na myśl słynne „magiczne” zawieszenie Bose w samochodach Lexus.

BYD Yangwang U9 to elektryczny supersamochód z niezwykłym zawieszeniem

Chińczycy wprost uwielbiają pokazywać reszcie świata swoją dominację w najważniejszych dziedzinach przemysłu. Nie inaczej jest z branżą motoryzacyjną, gdzie producenci z Państwa Środka poczynają sobie coraz lepiej. Dość powiedzieć, iż Unia Europejska robi wszystko, aby europejski konsument przepłacał za auta elektryczne produkowane w Chinach – między innymi nakłada na nie zaporowe cła. BYD to jeden z kluczowych i najbardziej cenionych koncernów, który szykuje się do rynkowej premiery modelu Yangwang U9. Samochód ten szokuje niemal na każdym kroku.

  • Sprawdź też: Biedronka ma ich już 210. Jedni je pokochają, inni będą przeklinać
Źródło: zrzut ekranu z Fully Charged Show @YouTube

BYD Yangwang U9 to supersamochód elektryczny wyceniony na 1,68 miliona juanów, czyli ok. 914 908 złotych. Prędkość maksymalna to 309 kilometrów na godzinę, a zasięg to dość skromne 450 kilometrów. Na otarcie łez auto wspiera ładowanie DC z mocą 500 kW, które stan akumulatora od 30 do 80 procent pozwala uzupełnić w 10 minut. Testowany na torze Nürburgring wóz ma oprócz trzech silników także dość niezwykłe zawieszenie.

Zastosowany w BYD Yangwang U9 układ zawieszenia Disus-X pozwolił mu skoczyć w miejscu na odbywającym się jakiś czas temu w Chinach pokazie. niedługo po tym producent opublikował w sieci film. Widać na nim, iż samopoziomujące pojazd zawieszenie działa tak dobrze, iż jest w stanie spełniać swoje zadanie nawet, gdy auto porusza się bez jednego z kół.

Nikt skakał tym autem nie będzie

Internauci gwałtownie zaczęli się prześcigać w pomysłach na kreatywne wykorzystanie „funkcji” skakania w BYD Yangwang U9. Przykłady można mnożyć, a tymi chyba najbardziej filmowymi były propozycje przeskakiwania przez progi zwalniające i policyjne kolczatki. Nie wiadomo jednak, czy auto będzie faktycznie mogło skakać, czy może jest to coś zarezerwowanego wyłącznie na pokazy.

Zawieszenie ma eliminować ryzyko dachowania i poprawiać komfort jazdy pasażerów. Ci choćby podczas jazdy w zakrętach z wysoką prędkością oraz hamowaniu mają pozostawać w swojej wyjściowej pozycji.

Źródło: zrzut ekranu z Fully Charged Show @YouTube

Pewnym wydaje się to, iż dla zamożnych miłośników aut elektrycznych BYD Yangwang U9 będzie łakomym kąskiem… a przynajmniej w Chinach. Pewnikiem będzie to jedyny rynek, gdzie przynajmniej początkowo zadebiutuje ten intrygujący wóz.

Lucid Air GT przetestowany. Ten elektryk ma większy zasięg niż Twoje auto spalinowe

Źródło: BYD, YouTube @Fully Charged Show

BYDsamochody elektryczne
Idź do oryginalnego materiału