BYD Seal z ceną jak Tesla Model 3. Kto spodziewał się tańszego chińskiego odpowiednika, poczuje rozczarowanie

oen.pl 1 rok temu


BYD podał obowiązujące w Europie ceny BYD Seal, sedana segmentu D, który będzie konkurował bezpośrednio z Teslą Model 3. Auto dostępne jest z dwoma wariantami napędu, w Niemczech kosztuje odpowiednio 44 900 euro (RWD, „Design”) lub 50 990 euro („Excellence AWD”). Na tym samym rynku ceny Tesli Model 3 Highland to 42 990 euro (RWD) i 51 990 euro (AWD). We wszystkich kwotach uwzględniono niemiecki bonus środowiskowy przyznawany przez producenta.

BYD Seal: cena, dane techniczne i wszystko, co wiemy

Ceny i budowa

Gdyby Seal został wyceniony w Polsce w identycznych proporcjach jak w Niemczech, kosztowałby odpowiednio 215 000 lub 236 000 złotych. Ale uczciwsze będzie raczej dodanie bonusu środowiskowego, uwzględnienie różnic w stawkach VAT i przeliczenie po kursie euro/zł. Przy takiej procedurze ceny BYD Seal wyniosłyby odpowiednio 227 000 lub 255 000 złotych [wstępne szacunki redakcji Elektrowozu].

Obydwa warianty powstały na platformie BYD e-Platform 3.0 i mają baterię wykonaną w technologii CtB (ang. cell-to-body, ogniwa-przy-nadwoziu). Długie i wąskie ogniwa nadają sztywności nadwoziu (bateria strukturalna). Nad nimi znajduje się płyta prowadząca chłodziwo, podłoga kabiny jest jednocześnie górną pokrywą akumulatora.

Specyfikacja

[Całkowita?] pojemność baterii BYD-a Seal to 82,5 kWh. Wersja RWD („Design”) ma silnik o mocy 230 kW/313 KM i pokona 570 jednostek WLTP zasięgu, wariant Excellence AWD ma 390 kW/531 KM, przyspiesza do 100 km/h w 3,8 sekundy i deklaruje 520 jednostek WLTP. W przypadku Tesli Model 3 jest to odpowiednio 513 jednostek i 6,1 s do 100 km/h lub 629 jednostek i 4,4 s do 100 km/h.

Kia EV6 LR RWD z baterią o pojemności 77 (74) kWh osiąga do 528 jednostek WLTP.

Co ważne: BYD Seal wykorzystuje ogniwa LFP, bez kobaltu, które powinny być tańsze niż klasyczne nikiel-kobalt-mangan. Spośród wszystkich wymienionych modeli identyczną chemię znajdziemy tylko w Tesli Model 3 RWD. Producent obiecuje, iż uzupełnienie energii od 30 do 80 procent na ładowarce o mocy 150 kW potrwa 26 minut.

Wyposażenie, wrażenia, dostawy

Standardowym elementem wyposażenia BYD-a Seal są: 19-calowe dwukolorowe felgi, system jazdy półautonomicznej 2. poziomu, elektrycznie sterowane, podgrzewane i wentylowane fotele oraz ekran centralny o przekątnej 15,6 cala, którego ustawienie można zmieniać (pion/poziom). W wariancie Excellence AWD otrzymamy ponadto wyświetlacz HUD i „amortyzatory o zmiennej częstotliwości (VFD)”. Mamy wrażenie, iż chodzi o zmienną charakterystykę tłumienia.

Top Gear ocenił samochód na 6/10. Pochwalił za użyte materiały, dostrzegł, iż auto było wzorowane na Tesli Model 3. Recenzentom nie przypadły do gustu technologie bezpieczeństwa i system multimedialny.

Dostawy modelu w wybranych krajach europejskich mają rozpocząć się przed końcem 2023 roku. Z naszej dotychczasowej wiedzy wynika, iż BYD nie planuje jeszcze wejścia z Sealem do Polski.

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:

Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 4/ vwir (nie ma Tesli, jakżeż on mógł?!), 5/ danielm, 6/ cooler.

Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.

Ocena Czytelników

[Suma: 0 głosów Średnia: 0]


Źródło

Idź do oryginalnego materiału