BYD SEAL 6 DM-i to hybryda kombi o potężnym zasięgu. Oto cena w Polsce

1 tydzień temu

To może być kolejny chiński samochód bijący rekordy sprzedaży w Polsce. Doczekaliśmy się europejskiej premiery BYD SEAL 6 DM-i z napędem Hybrid Super DM w wersjach sedan i Touring. Ich zasięg i kuszące ceny niejednego zaskoczą.

BYD SEAL 6 DM-i wjeżdża do polskich salonów

Samochód hybrydowy marki BYD zwraca uwagę wyposażeniem, zasięgiem i ceną. Łączny zasięg BYD SEAL 6 DM-i to ponad 1500 km, przy czym na samym silniku elektrycznym auta mogą przejechać choćby 105 kilometrów. Producent zachwala bagażnik o pojemności do 1535 litrów i wyjątkowo korzystny stosunek jakości i wyposażenia do ceny.

BYD SEAL 6 DM-i w wersji sedan ma imponujące 4840 mm długości, 1875 mm szerokości i 1495 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi tutaj 2790 mm i jest większy niż w innych uchodzących za konkurencyjne sedanach klasy C. Pojemność bagażnika to 491 litrów, przy czym rośnie ona do 1370 litrów po rozłożeniu kanapy składanej w proporcji 40:60.

BYD SEAL 6 DM-i Touring to hybrydowe kombi o wysokości 1505 mm. Poza zwiększoną wysokością ma identyczne wymiary jak sedan. Producent pisze o niskim współczynniku oporu powietrza 0,280, pozwalającym osiągać niskie spalanie. Bagażnik do wysokości rolety ma 500 litrów pojemności, a przy załadunku powyżej jej poziomu choćby 675 litrów. Po rozłożeniu kanapy pojemność rośnie do 1535 litrów.

We wszystkich wersjach auta zastosowano reflektory full LED, także w wersji matrycowej.

Wyposażenie BYD SEAL 6 DM-i

Producent podkreśla, iż wnętrze modelu SEAL 6 DM-i ma łączyć przestrzeń z wygodą. Deska rozdzielcza została zaprojektowana w nawiązaniu do stylistyki nadwozia inspirowanej motywami oceanicznymi – dominują w niej długie, płynne linie, które przechodzą przez całą szerokość kabiny i łączą się z panelami drzwi. Ma to dawać poczucie spójności i uporządkowania.

W centralnej części deski znalazł się ekran systemu multimedialnego. W zależności od wersji wyposażenia ma on przekątną 12,8 lub 15,6 cala i pracuje w wysokiej rozdzielczości. Producent przewidział też kilka sposobów ładowania urządzeń mobilnych – z przodu znajdują się dwa porty USB typu C (18 W i 60 W), a z tyłu kolejne dwa o mocy 18 W. W większości odmian auta dostępna jest także bezprzewodowa ładowarka o mocy 50 W.

Przednie fotele można regulować elektrycznie, a dodatkowo mają funkcję zapamiętywania ustawień. Wyposażono je także w podgrzewanie i wentylację. Z kolei tylna część kabiny, według deklaracji producenta, zapewnia przestrzeń porównywalną z samochodami z wyższego segmentu. Wszystkie miejsca wykończono skórą wegańską o charakterystycznej fakturze, a regulowane zagłówki mają poprawiać wygodę i podparcie.

Wersje Comfort Lite i Comfort otrzymały panoramiczny dach, który doświetla wnętrze i daje możliwość otwarcia go w czasie jazdy.

Osiągi

Technologia Hybrid Super DM działa w dwóch trybach. EV, w którym koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny, oraz HEV, gdzie zasada ta obowiązuje przez większość czasu. W tym drugim przypadku silnik benzynowy dostarcza energię do baterii i silnika elektrycznego za pośrednictwem inwertera, a samochód reaguje jak pojazd w pełni elektryczny. W sytuacjach wymagających dodatkowej mocy tryb HEV może przełączyć się z układu szeregowego na równoległy, łącząc potencjał silnika benzynowego i elektrycznego

– tłumaczy producent.

Dostępne są dwie konfiguracje napędu Hybrid Super DM. W specyfikacji Boost akumulator Blade ma pojemność 10,08 kWh, a maksymalna moc układu wynosi 135 kW. To właśnie ta wersja ma zasięg WLTP 1505 km dla wariantu sedan i 1350 km dla modelu BYD SEAL 6 DM-i TOURING.

W wersjach Comfort Lite oraz Comfort modelu SEAL 6 DM-i zastosowano większy akumulator o pojemności 19 kWh oraz podniesiono moc do 156 kW. W tym przypadku zasięg wynosi odpowiednio 1455 km dla sedana i 1350 km dla kombi.

BYD twierdzi, iż średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 1,5 litra na 100 kilometrów. Każda wersja BYD SEAL 6 DM-i przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h.

Ceny i dostępność

Polski cennik BYD SEAL 6 DM-i został już opublikowany, dzięki czemu dowiedzieliśmy się, ile trzeba zapłacić za hybrydę w wersjach sedan oraz Touring. Ceny są interesujące, jeżeli weźmiemy pod uwagę wyposażenie aut. Wynoszą one

  • Seal 6 DM-i Boost – 152 600 złotych,
  • Seal 6 DM-i Comfort Lite – 176 300 złotych,
  • Seal 6 DM-i Comfort – 180 600 złotych,
  • Seal 6 DM-i Touring Boost – 159 100 złotych,
  • Seal 6 DM-i Touring Comfort Lite – 182 800 złotych,
  • Seal 6 DM-i Touring Comfort – 187 100 złotych.

BYD SEAL 6 DM-i jest już dostępny w sprzedaży w Polsce i na wielu innych rynkach europejskich, a pierwsze dostawy do klientów spodziewane są jeszcze we wrześniu 2025 roku.

Standardowo oferowana jest 6-letnia gwarancja producenta oraz 8-letnia dla układu napędowego i akumulatora.

3000 km na jednym ładowaniu. A ty co ile tankujesz swojego diesla?

Źródło: BYD

BYDsamochody hybrydowe
Idź do oryginalnego materiału