Powszechnie wiadomo, iż głównym powodem, dla którego Dacia i MG stały się dwiema markami, które płyną na fali popularności jest fakt, iż ci dwaj producenci postanowili ustalić ceny znacznie poniżej średniej oferując jednocześnie niezły produkt. Problem w tym, iż w tej chwili nie tylko oni stawiają na agresywną strategię cenową. Możemy się o tym przekonać, jeżeli spojrzymy na ofertę chińskiego giganta BYD w naszym kraju.
BYD nie zwalnia i już przygotował nowe wydanie Dolphina
Dacia Spring i MG4 to referencyjne modele elektryczne, jeżeli chodzi o ceny bliżej wielu portfeli. Należy się spodziewać, iż w niedalekim czasie zmierzą się z nową wersją jednej z najlepszych opcji dla tych, którzy szukają samochodu elektrycznego na codzienne dojazdy do pracy albo na wycieczki za miasto.
Azjatycki gigant BYD właśnie ją przygotowuje. Kompaktowy model BYD Dolphin cieszy się uznaniem wśród chińskich i europejskich klientów producenta. Marka produkuje go od 2021, ale do Europy trafił dopiero w 2023 roku. Teraz Chińczycy zdecydowali się uczynić go jeszcze lepszym. Wśród ogłoszeń o nowych samochodach wydanych przez Chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych pojawiły się rysunki aplikacyjne nowego Dolphina.
BYD będący światowym liderem wśród producentów samochodów elektrycznych przełamał swoim Dolphinem barierę cenową. Oferuje go w Europie w cenie poniżej psychologicznej kwoty 20 000 euro.
Dolphin o mocy 204 KM i zasięgu do 599 km (w cyklu miejskim) i 427 km (w cyklu mieszanym) dla wielu był świetną opcją. To chociażby dlatego, iż nieźle wyposażony kosztował znacznie mniej, dzięki dopłatom do przewidzianym na zakup pojazdów elektrycznych.
Na krótkie wycieczki do i z pracy można go kupić z zamkniętymi oczami. Specjaliści z Euro NCAP uznali model za bezpieczny i ocenili na pięć gwiazdek. Co wiadomo o odnowionym kompakcie BYD?
Odnowiony Dolphin przyjedzie bardziej stylowy i wygodniejszy
Najnowsze wydanie modelu jest bardziej stylowe. W porównaniu do Dolphina znajdującego się w tej chwili w ofercie nowy samochód doczekał się modyfikacji kształtu wlotów/rowków przekierowania powietrza po obu stronach. Zmiany objęły także przedni i tylny zderzak.
Jeśli chodzi o rozmiar nadwozia, to długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 4280/1770/1570 mm, a rozstaw osi wynosi 2700 mm. Czyli jest znacznie większy niż oferowany na chińskim rynku model.
Boki nadwozia tworzą ostry profil poprzez wznoszącą się talię i linię zagięcia drzwi. To daje bardzo wyraźny efekt wizualny, który uzupełnia czarne wykończenie nadkoli i dolnej części pojazdu wykonane z materiału odpornego na zarysowania.
Tylna część samochodu ma bardzo warstwową konstrukcję. Światła z tyłu typu przelotowego również doczekały się modyfikacji w zakresie kształtu struktury wewnętrznej i są przyciemnione. Jednocześnie spojler umieszczony w górnej części nadwozia nadaje Dolphinowi nieco sportowego temperamentu. W pobliżu czarnej dolnej powierzchni zderzaka uformowano czerwone paski świetlne, które podkreślają linie bagażnika. Sam tylny zderzak ma trapezowe ukośne czarne dekoracje, co harmonizuje z ogólnym stylem wykończenia pojazdu.
Pod względem mocy oczekuje się, iż BYD Dolphin w Chinach otrzyma trzy specyfikacje napędowe. Odpowiednio o maksymalnej mocy 95 KM, 177 KM i 204 KM). Konkretny zasięg nie został określony, ale nie powinien być gorszy od obecnego modelu.
źródło:: MIIT, BYD