Brabus 900 Rocket Edition to najszybszy SUV na świecie

profiauto.pl 2 lat temu

Brabus nie zwalnia tempa. Zaledwie 2 miesiące po prezentacji Brabusa 800 Coupe na bazie Mercedesa AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupe, tuner z Bottrop zaskoczył kolejnym wyjątkowym projektem. Poznajcie Brabusa 900 Rocket Edition.

Brabus 900 Rocket Edition zadebiutował publicznie na Monaco Yacht Show

I to chyba najlepsze miejsce na premierę takiego SUV-a, który wyróżnia się nie tylko swoją agresywną stylistyką, ale jest również najszybszy na świecie. Tak twierdzi Brabus, a na dowód podaje jego specyfikację techniczną.

Standardowa jednostka z Mercedesa AMG GLE 63 S Coupe została wzmocniona

Zwiększono jej pojemność skokową z 4 do 4,5 l. Modyfikacja objęła również aktualizację systemu oraz wymianę turbosprężarek na większe. Poza tym pojawiły się m.in. kute tłoki, nowy wał korbowy i wydajniejsza pompa paliwa.

Mamy też moduł sterujący w układzie zawieszenia pneumatycznego, który obniża SUV-a o 25 mm. Za hamowanie odpowiadają wentylowane hamulce karbonowo-ceramiczne z tarczami o średnicy 400 mm z przodu i 360 mm z tyłu.

W efekcie udało się wykrzesać aż 900 KM

Imponujący moment obrotowy 1250 Nm ostatecznie ograniczono do 1050 Nm tylko ze względu na ochronę układu napędowego. Moc przekazywana jest standardowo na cztery koła dzięki układowi 4MATIC+ poprzez 9-biegową automatyczną przekładnię.

Brabus 900 Rocket Edition robi setkę w 3,2 s

Jego prędkość maksymalna pozostało bardziej szalona. Na papierze SUV Brabusa osiąga 330 km/h, co oznacza, iż zostawia w tyle Bentleya Bentayga Speed, Lamborghini Urus, czy Porsche Cayenne Turbo GT.

Stylistycznie Brabus Rocket 900 Edition nie odbiega bardzo od Brabusa 800

Koncept jest w zasadzie ten sam. Mamy więc do czynienia z napompowanym nadwoziem i dużą ilością włókna węglowego. Z karbonu wykonano grill, splitter, dyfuzor oraz trzyczęściowy tylny spojler. Nie mogło też zabraknąć sportowego układu wydechowego ze stali nierdzewnej z aktywnymi klapkami. Całość dopełniają koła z 23-calową felgą (24-calowa w opcji).

We wnętrzu dominuje kolor czerwony

Można pomyśleć, iż stworzył je jakiś performer, który cierpiał na brak atencji. Czerwonym kolorem żonglował bez większego namysłu, wstawiając go gdzie popadnie. Na szczęście prezentowane wykończenie nie jest obowiązkowe, a wnętrze można dowolnie spersonalizować.

Brabus 900 Rocket Edition – cena

Na rynek trafi zaledwie 25 sztuk masywnego SUV-a. Brabus wycenił go na 381 243 euro (plus podatek). Jestem pewien, iż stali klienci tunera z Bottrop już ustawiają się w kolejce.

Źródło: Brabus

Idź do oryginalnego materiału