Bosch i Alibaba Group ogłosiły pogłębienie partnerstwa, skupiając się na chmurze obliczeniowej, innowacjach opartych na AI oraz ekspansji e-commerce. kooperacja pozwoli Boschowi na rozwój technologii AI w motoryzacji i rozszerzenie obecności na rynkach Azji Południowo-Wschodniej, Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej, wykorzystując platformy Alibaby.
Bosch oraz Alibaba Group rozszerzyły swoje partnerstwo, aby przyspieszyć cyfrową transformację poprzez zaawansowane technologie chmurowe i AI. Ogłoszona 2 września 2025 roku kooperacja koncentruje się na operacjach enterprise w chmurze, innowacjach biznesowych napędzanych AI oraz ekspansji e-commerce.
W ramach partnerstwa Alibaba Cloud zapewni dedykowane globalne zasoby do wsparcia stosu technologicznego Boscha, w tym migracji do chmury i współpracy w AI. Firmy planują wykorzystać siłę AI Alibaby (np. modele Qwen) do rozwoju inteligentnych kokpitów samochodowych i rozwiązań autonomicznej jazdy, poprawiając interakcje w pojeździe i dokładność rozpoznawania scen.

Dr Tanja Rückert, członek zarządu Boscha i Chief Digital Officer, podkreśliła:
„To partnerstwo otwiera ekscytujące możliwości dla obu firm. Łącząc zaawansowaną infrastrukturę chmurową, zdolności AI i zasięg e-commerce Alibaby z naszą ekspertyzą w motoryzacji, technologii przemysłowej i dobrach konsumenckich, napędzimy efektywność i innowacje na całym świecie”.
Joe Tsai, prezes Alibaba Group, dodał:
„To partnerstwo z Boschem demonstruje nasze zaangażowanie w wspieranie globalnych biznesów zaawansowanymi technologiami i podkreśla siłę Alibaby w AI i chmurze obliczeniowej”.
Kluczowym elementem jest e-commerce: Bosch planuje uruchomić nowe kategorie produktów w Chinach w 2025 roku, wykorzystując analizy z platformy Tmall Alibaby, oraz rozszerzyć obecność na rynkach Azji Południowo-Wschodniej (poprzez Lazada), Hiszpanii (Miravia) i Ameryki Łacińskiej (AliExpress). kooperacja w e-commerce trwa od 2017 roku, a teraz zyska na wielokanałowym marketingu cyfrowym.