BMW ogłosiło koniec produkcji modelu Z4. Roadster, który przez ponad dwie dekady był jednym z najbardziej rozpoznawalnych przedstawicieli klasy dwuosobowych aut sportowych, zniknie z oferty w marcu 2026 roku. Na pożegnanie marka przygotowała BMW Z4 Final Edition — limitowaną wersję, którą będzie można zamawiać tylko przez krótki czas, od końca stycznia 2026 r.
To ostatnia szansa, by kupić nowego roadstera BMW z napędem na tył i mocnym benzynowym silnikiem.
Unikalny lakier Frozen Black i pakiet M Shadowline w standardzie
Z zewnątrz Final Edition od razu odróżnia się od standardowych odmian. Wersja pożegnalna otrzymała lakier Frozen Black Metallic, dostępny wyłącznie w tej edycji. Matowa czerń w połączeniu z błyszczącymi elementami M Shadowline nadaje autu zdecydowanie bardziej rasowy charakter.
W standardzie znajdziemy również sportowe hamulce M z czerwonymi zaciskami, które dobrze współgrają z całym pakietem stylistycznym. jeżeli ktoś woli klasyczną kolorystykę, pozostają dostępne także pozostałe barwy z regularnej palety Z4 — bez dopłaty.
Sportowe wnętrze z czerwonymi akcentami
W kabinie BMW postawiło na bardziej wyrazisty wygląd. W całym wnętrzu pojawiają się czerwone przeszycia, które łączą deskę rozdzielczą, boczki drzwi, konsolę centralną i fotele. Samochód wyposażony jest w fotele M wykonane z połączenia skóry Vernasca i alcantary.
Kierownica M otrzymała wykończenie z alcantary i kontrastowe szwy, a listwy progowe mają specjalne oznaczenie Final Edition, jasno sugerując, iż nie jest to zwykła konfiguracja.
Trzy warianty napędowe — w tym rzędowa „szóstka”
Final Edition będzie oferowane ze wszystkimi znanymi dotąd jednostkami:
- sDrive20i – 197 KM
- sDrive30i – 258 KM
- M40i – 340 KM (R6 3.0)
Najmocniejsza wersja M40i wciąż korzysta z sześciocylindrowego silnika rzędowego, rzadkości w tym segmencie. To także jeden z ostatnich roadsterów dostępnych z taką konfiguracją napędową, co z pewnością podniesie wartość wersji po latach.
Trzy generacje i jedno pożegnanie
Z4 funkcjonuje na rynku od 2002 roku, zastępując model Z3. Pierwsza generacja (E85) była produkowana w USA i gwałtownie zdobyła popularność dzięki klasycznym proporcjom i świetnemu rozkładowi masy 50/50.
W 2008 roku pojawiła się druga generacja (E89), już z twardym dachem i bardziej luksusowym charakterem. Obecny model (G29) zadebiutował w 2018 roku, wracając do lekkiego miękkiego dachu i bardziej „purystycznego” podejścia do roadstera.
Final Edition kończy historię Z4 — i jednocześnie zamyka rozdział sportowych BMW z otwartym dachem w obecnej formie.















