BMW X5 i X6 po liftingu. Dużo zmian, ale niekoniecznie od razu widać je z zewnątrz

profiauto.pl 1 rok temu

BMW odświeżyło dwa niezwykle ważne SUV-y w swojej ofercie. Modele X5 i X6 zyskały kilka subtelnych poprawek w wyglądzie, nowe wnętrza i zelektryfikowane układy napędowe.

BMW X5 i X6 – po czym je poznamy?

Z przodu znakiem rozpoznawczym są światła. Są nieco cieńsze od tych w starym X5 i X6 i wypełnia je nowa sygnatura świetlna o kształcie strzałek. Nowy jest również zderzak, który w przypadku X5 wyróżnia się trójkątnymi wlotami powietrza wykończonymi chromem. Poza tym w BMW X5 można teraz w opcjach zaznaczyć podświetlany grill. W BMW X6 taka opcja dostępna była już w wersji przedliftingowej, nowością jest za to pakiet sportowy M już w standardzie.

Z tyłu zmiany są mniej widoczne, ale światła zyskały ciemniejszą grafikę z nową sygnaturą świetlną.

W kabinie zaszły największe zmiany

Przede wszystkim pojawił się nowy zakrzywiony wyświetlacz.Składa się z 12,3-calowego zestawu zegarów i 14,9-calowego ekranu multimediów. BMW podkreśla, iż większość funkcji auta sterowanych jest teraz dotykowo lub głosowo (kosztem fizycznych przycisków), co nie wszystkim się spodoba. Na szczęście pokrętło iDrive pozostało na swoim miejscu.

O nastrojową atmosferę zadba oświetlenie ambientowe (15 kolorów).

BMW X5 i X6 lifting – co pod maską?

Z BMW X7 zapożyczono gamę silnikową, która w większości modeli charakteryzuje się zwiększoną mocą. Wszystkie jednostki spalinowe wyposażone są teraz w układ miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną.Sparowano je z 8-stopniową przekładnią Steptronic z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy.

Nowością jest wersja hybrydowa X5 plug-in xDrive 50e z 6-cylindrowym 3-litrowym silnikiem benzynowym. Generuje w sumie 490 KM i 700 Nm (więcej o niemal 100 KM i 100 Nm od schodzącej wersji 45e). W tej konfiguracji X5 PHEV przyspiesza do setki w 4,7 s, a na samym prądzie może pokonać choćby 100 km (bateria ma zwiększoną pojemność 25,7 kWh).

Odświeżone BMW X5 i X6 – cena

Odświeżone SUV-y trafiły już do polskiego cennika. Najtańsze X5 xDrive30d startuje od 385 500 zł. Z kolei za BMW X6 xDrive30d po liftingu trzeba zapłacić co najmniej 415 500 zł.

Zdjęcia: BMW

Idź do oryginalnego materiału