BMW prezentuje gruntownie odświeżone nowe edycje swoich udanych modeli typu Sports Activity Vehicle (SAV) i Sports Activity Coupé (SAC) w segmencie luksusowym klasy premium. Nowe BMW X5 i nowe BMW X6 podkreślają swoje doskonałe cechy precyzyjnie unowocześnioną stylistyką i bogatszym wyposażeniem standardowym. Zaktualizowana gama układów napędowych uwzględnia nowe silniki spalinowe, układ hybrydowy plug-in nowej generacji w BMW X5 xDrive50e oraz 48-woltową technologię mild hybrid we wszystkich pozostałych modelach. Pionierskie są również nowe systemy automatyzacji jazdy i parkowania, a także w pełni cyfrowy system obsługi iDrive z zakrzywionym wyświetlaczem BMW bazujący na systemie operacyjnym BMW 8.
Aktualizacja zapewni BMW X5 idealne warunki do tego, aby utrzymać pozycję światowego lidera w swoim segmencie, a BMW X6 umożliwi zabezpieczenie swojej pozycji numer jeden i wyprzedzenie konkurentów innych niemieckich producentów klasy premium. Oba modele są produkowane w amerykańskich zakładach BMW Group w Spartanburgu. Wprowadzenie na rynki na całym świecie rozpocznie się w kwietniu 2023 r.
Nowe BMW X5: wąskie reflektory, podświetlana atrapa chłodnicy BMW.
Dzięki elementom stylistycznym modelu xLine oferowanym teraz w wyposażeniu standardowym, BMW X5 znacznie zyskuje na prezencji i solidnym wyglądzie. Jego przód wyróżnia nowa interpretacja typowych dla marki reflektorów i atrapy chłodnicy BMW. Nowe reflektory mają o 35 mm bardziej smukłe kontury. Elementy świateł do jazdy dziennej w kształcie strzałek skierowano na zewnątrz i pełnią również funkcję kierunkowskazów. Opcjonalnie oferowane są diodowe reflektory matrycowe ze światłami skrętnymi i nieoślepiającymi światłami drogowymi BMW Selective Beam oraz M Shadow Line.
Atrapa chłodnicy BMW Iconic Glow jest teraz oferowana jako opcja dla sześciocylindrowych wariantów nowego BMW X5. Jej kaskadowe oświetlenie tworzy niezwykle mocny, typowy dla marki efekt. Nowoczesny wygląd to również zasługa pionowych zasłon powietrznych i dolnego wlotu powietrza ze wstawką ozdobną w perłowym chromie i trójkątnymi profilowanymi otworami na zewnątrz.
Precyzyjnie odświeżona stylistyka BMW X5 obejmuje również zaprojektowane na nowo skrzela na przednich błotnikach oraz standardowe elementy zewnętrzne i relingi dachowe w kolorze satynowanego aluminium. Lampy tylne mają teraz bardzo wyraziste trójwymiarowe kontury elementów świateł pozycyjnych i świateł stop. Znany z innych modeli BMW kształt litery L ułożono tu poziomo i tworzy harmonijny podświetlony motyw X w lampach tylnych.
Nowe BMW X6: pakiet sportowy M teraz w wyposażeniu standardowym.
Również nowe BMW X6 ma teraz wąskie reflektory ze światłami dziennymi z elementami w kształcie strzałek. W modelach sześciocylindrowych przez cały czas dostępna jest opcjonalna atrapa chłodnicy BMW Iconic Glow. Standardowy pakiet sportowy M jeszcze mocniej podkreśla dynamiczny charakter nowego BMW X6. To zasługa przede wszystkim ośmiokątnego kształtu pod atrapą chłodnicy BMW z efektownymi otworami bocznymi i dużymi czarnymi powierzchniami. Ponadto trójwymiarowa rzeźba pasa przedniego podkreśla szerokość i masywną sylwetkę pojazdu.
Do pakietu sportowego M należą również listwy progowe M i błyszczące elementy Shadow Line M. Pas tylny Sport Activity Coupé ma wstawkę w kolorze Dark Shadow, a nowe końcówki rur wydechowych mają kształt trapezu.
Topowe modele z charakterystycznymi elementami stylistycznymi, premiera pakietu sportowego M Pro.
Analogicznie do standardowej stylistyki nowego BMW X6, opcjonalny pakiet sportowy M, wyraża ekskluzywną dynamikę również w nowym BMW X5. Te cechy stylistyczne prezentują formę charakterystyczną dla topowego BMW X5 M60i xDrive i BMW X6 M60i xDrive. Obejmują one podwójne listwy i logo M na atrapie chłodnicy BMW, lusterka zewnętrzne M w błyszczącym kolorze czarnym, dwie podwójne końcówki rur wydechowych, a także spojler tylny w błyszczącym kolorze czarnym w BMW X6 M60i xDrive.
Po raz pierwszy we wszystkich wariantach modelowych oferowany jest pakiet sportowy M Pro. W najwyższych modelach oferowane są ekskluzywnie nowe lakiery. To niebieski M Marina Bay metalizowany (BMW X5 M60i xDrive) i zielony M Isle of Man metalizowany (BMW X6 M60i xDrive). Nowością w ofercie do wszystkich modeli są warianty Blue Ridge Mountain metalizowany, szary Brooklyn metalizowany, szary Skyscraper metalizowany, Frozen Pure Grey metalizowany, a także około 40 lakierów specjalnych BMW Individual.
Nowoczesny design kokpitu z w pełni cyfrowym zakrzywionym wyświetlaczem BMW.
We wnętrzu nowego BMW X5 i nowego BMW X6 postęp wyznacza technologia cyfrowa. System operacyjny BMW 8 i najnowsza generacja systemu obsługi iDrive wprowadzają zakrzywiony wyświetlacz BMW również w Sports Activity Vehicle i Sports Activity Coupé. Obejmuje on wyświetlacz informacyjny za kierownicą o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej ekranu 14,9 cala – oba umieszczone za pojedynczą szklaną szybą. Funkcjonalność obsługi dotykowej wyświetlacza kontrolnego umożliwia znaczną redukcję przycisków i pokręteł na rzecz cyfrowego sterowania wieloma funkcjami. Innowacyjny kokpit i związana z nim modyfikacja deski rozdzielczej nadają nowoczesnej atmosferze premium szczególnie postępowy charakter.
Wyposażenie standardowe obu modeli obejmuje teraz deskę rozdzielczą obitą skóropodobnym materiałem Sensafin oraz eleganckie listwy ozdobne z drewna szlachetnego. Kolejna nowość to efektownie podświetlona listwa oświetlenia ambientowego umieszczona pod listwą ozdobną po stronie pasażera. Jej wzór uzupełnia oznaczenie modelu „X5” lub „X6”, a w dwóch najwyższych modelach widnieje logo M. Panel obsługi konsoli środkowej zawiera dodatkowe powierzchnie dotykowe i nową dźwignię biegów.
Oprócz standardowych foteli sportowych z tapicerką z Sensafinu alternatywnie w ofercie dostępne są komfortowe fotele przednie. Opcjonalnie dostępna jest tapicerka BMW Individual ze skóry Merino, pełna tapicerka BMW Individual ze skóry Merino oraz aktywna wentylacja foteli i funkcja masażu.
Wśród innych ciekawych elementów wyposażenia dodatkowego znajduje się nowy pakiet Comfort z ogrzewanymi powierzchniami i uchwytami na napoje z funkcją termiczną, szklany dach panoramiczny Sky Lounge z podświetleniem diodowym, szklane aplikacje na wybranych elementach obsługi, system nagłośnienia Diamond Surround marki Bowers & Wilkins oraz nowy system Travel & Comfort.
Nowe silniki, nowa 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic i konsekwentna elektryfikacja.
Przy okazji premiery nowego BMW X5 i nowego BMW X6 w obu ofercie obu modeli pojawi się ośmiocylindrowy i sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy oraz sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny – każda z jednostek napędowych najnowszej generacji. Wszystkie silniki wyposażono w 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic, z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem inteligentnego układu BMW xDrive zarówno na jezdnię, jak i w razie potrzeby, na nieutwardzony teren.
Wszystkie jednostki napędowe wyposażono w 48-woltową technologię mild hybrid. Konsekwentna elektryfikacja ma tutaj postać silnika elektrycznego zintegrowanego ze skrzynią biegów. Zapewnia on dodatkową moc do 9 kW (12 KM) i moment obrotowy 200 Nm. Jednostka elektryczna wspomaga silnik spalinowy, zapewniając płynną, dynamiczną i jednocześnie wydajną jazdę.
Nowy model hybrydowy plug-in BMW X5 xDrive50e o większej mocy, wydajności i zasięgu elektrycznym.
Kompleksowej modernizacji poddano również układ napędowy wariantu hybrydowego plug-in. Nosi on teraz oznaczenie BMW X5 xDrive50e. Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy najnowszej generacji, podobnie jak nowy silnik elektryczny generują łączną moc systemową zwiększoną w porównaniu z poprzednim modelem o 70 kW (96 KM) do 360 kW (490 KM) (z chwilową funkcją boost). Zwiększono także systemowy moment obrotowy do 700 Nm (wzrost o 100 Nm). Moc znamionowa silnika benzynowego wynosząca 230 kW (313 KM) jest wyższa niż w poprzednim modelu o 20 kW (27 KM). Kompaktowy silnik elektryczny zintegrowany z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic ma moc 145 kW (197 KM). To wzrost o 62 kW (84 KM). Innowacyjne przełożenie wstępne zwiększa efektywny moment obrotowy wytwarzany przez silnik elektryczny na wejście skrzyni biegów do 450 Nm. Przyczynia się to więc do bardzo szybkiego oddawania mocy. BMW X5 xDrive50e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s.
W porównaniu z poprzednią generacją efektywną pojemność energetyczną akumulatora wysokonapięciowego zintegrowanego z podwoziem zwiększono o 25% do 25,7 kWh. Nowy moduł Combined Charging Unit umożliwia także ładowanie prądem przemiennym o podwojonej maksymalnej mocy do 7,4 kW. Zasięg elektryczny nowego BMW X5 xDrive50e wynosi od 94 do 110 km w cyklu WLTP.
Nowy silnik benzynowy V8 z technologią M TwinPower Turbo.
Elitarny sportowy temperament obu topowych modeli zapewnia nowy silnik benzynowy V8 o pojemności 4,4 l. Wywodzi się on z jednostek napędowych wyczynowych modeli BMW M GmbH. Technologia M TwinPower Turbo oraz jeden międzyrzędowy kolektor wydechowy sprawiają, iż ta jednostka o mocy 390 kW (530 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm zapewnia imponujące osiągi.
Najnowsza wersja ośmiocylindrowej jednostki rozpędza BMW X5 M60i xDrive i BMW X6 M60i xDrive od 0 do 100 km/h w czasie 4,3 s.
Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy najnowszej generacji.
Najnowsza generacja sześciocylindrowego rzędowego silnika benzynowego montowanego w nowym BMW X5 xDrive40i oraz w nowym BMW X6 xDrive40i oferuje innowacje w zakresie procesu spalania, wymiany gazowej, sterowania zaworami, układu wtryskowego i zapłonowego.
Nowy silnik generuje maksymalną moc 280 kW (380 KM), czyli o 35 kW (47 KM) więcej w porównaniu do poprzednich modeli. Napęd generuje także zwiększony o 70 Nm do poziomu 520 Nm maksymalny moment obrotowy. Dzięki dodatkowej mocy systemu mild hybrid może on osiągnąć choćby poziom 540 Nm. BMW X5 xDrive40i oraz nowe BMW X6 xDrive40i przyspieszają od 0 do 100 km/h w 5,4 s.
Drobiazgowo zoptymalizowany 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny.
Również sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny w BMW X5 xDrive30d oraz w BMW X6 xDrive30d dopracowano w wielu szczegółach. W 3,0-litrowej jednostce zamiast aluminiowych tłoków zastosowano stalowe. Zoptymalizowano także proces separacji oleju oraz zastosowano nowy układ wtrysku bezpośredniego Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami.
W połączeniu z systemem mild hybrid nowy silnik wysokoprężny rozwija maksymalną moc 219 kW (298 KM). Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 670 Nm. Tym samym nowe BMW X5 xDrive30d i nowe BMW X6 xDrive30d przyspieszają od 0 do 100 km/h w 6,1 s.
Wysokiej klasy układ jezdny zapewniający sportowy charakter i komfort jazdy.
Montowany standardowo adaptacyjny układ jezdny oraz dostrojone do zmienionego rozkładu masy i wzmocnione stabilizatory, przyczyniają się do sportowego charakteru i wysokiego komfortu jazdy nowego BMW X5 i nowego BMW X6. Adaptacyjny układ jezdny M będący standardowym wyposażeniem nowego BMW X6, zapewnia szczególnie sztywne połączenie z karoserią. Opcjonalnie oferowane jest także adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne obu osi oraz pakiet xOffroad. Topowe modele standardowo wyposażono też w zintegrowany aktywny układ kierowniczy. Jest on oferowany opcjonalnie we wszystkich pozostałych modelach lub jako część adaptacyjnego zawieszenia M Professional. Obejmuje on również sportowy mechanizm różnicowy M i aktywną stabilizację przechyłów bocznych.
Zaawansowana technologia układu jezdnego obejmuje również zintegrowany układ hamulcowy. W wyposażeniu standardowym znajdują się ponadto 19‑calowe obręcze kół wykonane ze stopów lekkich do nowego BMW X5. 20-calowe obręcze kół dla nowego BMW X6, a 21-calowe obręcze kół dla najwyższych wariantów każdego modelu. Opcjonalne dostępne są też obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarach do 22-cali.
Dodatkowe systemy zautomatyzowanej jazdy i parkowania.
Rozszerzona oferta systemów automatyzacji jazdy i parkowania dodatkowo zwiększa komfort i bezpieczeństwo w nowym BMW X5 i nowym BMW X6. Do najważniejszych nowości należy także rozszerzenie zakresu funkcji standardowego ostrzegania przed kolizją czołową. Zmniejsza ono ryzyko kolizji z rowerzystami, pieszymi oraz pojazdami nadjeżdżającymi z naprzeciwka również podczas skręcania. Opcjonalnie oferowany jest teraz również automatyczny asystent ograniczenia prędkości, ostrzeganie przy wysiadaniu, aktywna nawigacja, kontrola ograniczeń prędkości na trasie, rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej, asystent awaryjnego hamowania oraz asystent zmiany pasa ruchu i włączania się do ruchu.
Oprócz kamery cofania i asystenta cofania standardowy asystent parkowania obejmuje teraz także kontrolę ruszania i asystenta przyczepy. Nowy opcjonalny asystent parkowania Professional umożliwia ponadto zautomatyzowane parkowanie i wyparkowywanie. Pozwala także na manewry z dystansu do 200 m za pośrednictwem aplikacji My BMW przy użyciu Apple iPhone.
BMW iDrive najnowszej generacji, nowe usługi cyfrowe.
Najnowszą generacja BMW iDrive oparto na systemie operacyjnym BMW 8. Oprócz zakrzywionego wyświetlacza BMW wprowadza też do BMW X5 i BMW X6 nowe usługi cyfrowe. Standardowe wyposażenie BMW Live Cockpit Plus obejmuje oparty na chmurze system nawigacyjny BMW Maps. Wraz z opcjonalnym BMW Live Cockpit Professional dostępny jest także wyświetlacz BMW Head-Up oraz funkcja Augmented View. Podczas postoju kierowca i pasażer obok mogą oglądać na wyświetlaczu kontrolnym filmy streamowane z YouTube i aplikacji Bundesliga In-Car.
Opcjonalny kluczyk cyfrowy BMW Digital Key Plus w nowym BMW X5 i nowym BMW X6 ma także możliwość zamykania i otwierania zamków za pośrednictwem bezpiecznej szerokopasmowej technologii radiowej (UWB). Używa do tego kompatybilnych telefonów z systemem iOS lub Android. Ponadto dostępne są również zoptymalizowana integracja ze telefonem, spersonalizowany profilu BMW ID oraz Personal eSIM zgodny z nowym standardem technologii telefonii mobilnej 5G. Usługi cyfrowe BMW Charging w BMW X5 xDrive50e teraz zintegrowano również z aplikacją My BMW.
Informacja prasowa