BMW X3 M40i kontra X3 M

1 rok temu

Czy wiesz, gdzie tak naprawdę zaczęło się BMW M? Nie, nie M1. Nieco później, kiedy kilku głupich inżynierów pomyślało, iż dobrym pomysłem może być włożenie dobrych części tego supersamochodu do sedana. Tak narodził się E28 M5. Aww jakie słodkie. Ale było też inne, mniej znane rodzeństwo – M535i. Zgadza się, modele M Performance były dostępne od samego początku. Teraz, prawie 50 lat później, chciałbym zadać pytanie – jaka jest różnica między modelem M Performance a prawdziwym M? Aby odpowiedzieć, porównuję moje BMW X3 M40i z X3 M.

BMW X3 M40i kontra X3 M

Może być tylko jeden.

Zrobiłem to już raz, kiedy wziąłem mojego starego X3 xDrive30i przeciwko X4 M40i. Wygrał X4 – był to lepszy samochód, który naprawdę zapewniał użyteczne ulepszenia wydajności. A jeżeli chcesz słynną rzędową szóstkę pod maską swojego X3, to musi mieć na sobie znaczek M.

Różnica między M40i a M jest znacznie węższa, co podkreślę, chwytając podstawowy X3 M – tutaj nie ma konkurencji. To oznacza 473 konie vs 382, ​​czyli 91 kucyków różnicy. Skoro już przy tym jesteśmy, wspomnijmy, iż podstawowa cena M wynosi 74 400 USD, podczas gdy mój dobrze wyposażony M40i kosztuje 66 725 USD – różnica 7 675 USD.

W przeciwieństwie do niektórych samochodów M, te dwa są bardzo zbliżone pod względem estetycznym.

Pełne M oznaczało coś innego, dzieląc mniej części z mniejszym rodzeństwem. Czy widzisz tu gdzieś V-10 na zamówienie? Nieważne – samochody są lepsze niż kiedykolwiek, a Ty przez cały czas możesz bezpiecznie śledzić swój X3 M, wiedząc, iż się nie przegrzeje.

Ale nie jesteś tu dla liczb. Czy mój stary, mały M Performance X3 dorównuje dużemu chłopcu?

Drugie miejsce: BMW X3 M

Szybkie zdjęcie BMW X3 M 2022
Dostać jeden:

S58. Subtelne akcenty M nadają dyskretny wygląd. Potrzebujesz prawdziwej szybkości, ponieważ dzieci zawsze się spóźniają.

Nie bierz jednego:

Jestem pewien, iż przejażdżka jest formą tortury. Ciężki. Nie tak ładne w środku jak jego tańsze rodzeństwo.

Wynik duszy: 7

Pełne M. O to prosiłeś w ciężarówce o masie 4500 funtów, prawda?

Teraz poczekaj chwilę, zanim odpalisz e-maile i zaczniesz wysyłać mi wściekłe wiadomości.

„To twój samochód, oczywiście, iż ci się bardziej spodoba”.

„Gdyby to był M340i i M3, wybrałbyś M3”.

„Gdyby to był konkurs, wygrałby”.

Wszystkie ważne punkty. Ale oto jesteśmy.

Wynik wydajności: 9. Moc M

Bez wątpienia jest to szybki samochód typu M.

Silnik i skrzynia biegów

Jeśli myślisz o X3 M jako o wysokim M3, myślę, iż prawdopodobnie nigdy nim nie jeździłeś. Szybkie SUV-y zawsze będą dla mnie dziwne. Wysoko położony środek ciężkości i masa oznaczają, iż rozpoczynasz życie w niekorzystnej sytuacji.

Ale to jest M, a to może oznaczać magię. Od razu zauważysz różnicę, jaką robi silnik S58. To jak B58, tylko więcej. Brzmi też lepiej. No, może głośniej. Przesuń dźwignię zmiany biegów w prawo, postaw stopę na przepustnicy i ruszaj w drogę. Oficjalne specyfikacje mówią, iż jest to o pół sekundy szybsze do 60, ale kłamią. Czuje się dużo szybciej.

X3 M ma fajną dźwignię zmiany biegów z zawodów M3.

Podczas gdy oba samochody mają ośmiobiegową przekładnię ZF, skrzynia biegów jest tutaj znacznie bardziej wytrzymała, z szybszą zmianą biegów i większą inteligencją. „Wiedziałem, iż chcesz ten sprzęt!” zawsze wydaje się mówić z przekonaniem. M40i też to zrobi, ale musisz być w trybie sportowym i musisz na nim być. I nie jest z tego powodu tak szczęśliwy jak ten X3 M.

Podczas gdy samochody M miały określone wskaźniki, całkowicie cyfrowa deska rozdzielcza odbiera część tej wyjątkowości. Co oprócz czcionki jest tak różne?

Zawieszenie i układ kierowniczy

Aby zwalczyć gigantyczną dziurę, którą X3 wybija w powietrzu, BMW nadało mu charakter Clarksona z większą mocą. Ale aby nadać mu adekwatności jezdne, jakich oczekujesz od samochodu M, musiał usztywnić zawieszenie… bardzo.

Rezultatem jest kara. Dziura drogowa? BUM. Kamyk? BUM. Poduszka… przygotuj się. Wszystko na drodze powoduje, iż zaciskasz dolne policzki. X3 M jest w rzeczywistości o 300 funtów cięższy niż M40i i czuje to w sposobie, w jaki stąpa po drodze.

Czy kiedykolwiek zrobią to dobrze?
Tutaj przynajmniej znajdują się przyciski M do wywoływania ustawień.

Mimo wszystko jest tu dobro. M40i wydaje się wręcz zdystansowany w porównaniu do X3 M. Szersze, bardziej agresywne opony pomagają (chociaż M40i ma gumę o niższym profilu), podobnie jak szybsza przekładnia kierownicza. Wysokość jazdy wydaje mi się taka sama, więc nie myśl, iż twój X3 M nie będzie potrzebował sprężyn obniżających.

Wylałem wystarczająco dużo cyfrowego atramentu na temat nowoczesnego układu kierowniczego BMW. Oba samochody czują się tak samo, czyli bez życia. Zastanawiam się, czy Macan jest lepszy.

Hamulce

Spod 20-calowych kół wystają czerwone zaciski.

X3 M ma wentylowane i nawiercane tarcze, więc wyglądają nieco fajniej, ale sprzęt jest naprawdę prawie identyczny. Powiem ci coś – nazwijmy to myciem, bo to, czego naprawdę chcesz, nie, czego potrzebujesz do poważnej prędkości, to zestaw tarcz węglowo-ceramicznych. Duzi chłopcy gwałtownie znikają.

Funkcje i wygoda: 6. M issing

Wewnątrz podkreślono „podstawę”.

Wskocz do mojego wehikułu czasu i wejdź na pokład E60 M5. Sprawdź niesamowite wskaźniki specyficzne dla M, które wyglądały, jakby wyszły z fabryki zegarków chronograficznych. Wdychaj ten niesamowity zapach skóry. Wciśnij tyłek w podpierające oparcie siedzenia. Samochody M nie są produkowane przez Alpinę, ale powinny czuć się wyjątkowo w środku, prawda?

Decydując się na podstawowy X3 M, dostajesz w środku okazyjne rzeczy do piwnicy. Skóra Vernasca, z siedzeniami bardzo podobnymi do M40i w środku. Zdecyduj się na sportowe siedzenia z M3, a wymagana jest skóra Merino, zasadniczo dodając 2000 USD do ceny. Możesz mieć wykończenie z włókna węglowego, ale jest to również opcja w M40i (chociaż mój ma aluminiowy romb).

Fotele są po prostu mało wygodne.
Wykończenie z włókna węglowego to miły akcent, który jest również dostępny w modelu 40i. I dlaczego nie ma kontynuacji na kierownicy, jak w M3?
Brak wykończenia Shadowline wygląda dziwnie, gdy jest zaparkowany obok X3, który go posiada.
Dali również odznaki grilla X3 M40i, zabierając kolejny punkt chłodu dla M.

Te same kierownice, brak szyberdachu (wydaje się, iż jest to konieczne, aby wpuścić trochę powietrza do ciemnej kabiny) i brak wykończenia Shadowline, więc M40i wygląda tak samo sportowo na zewnątrz. Spoiler to jednak schludny wygląd.

Cena wykonania

Aby naprawdę doświadczyć X3 M, musisz przekroczyć 80 000 $. Wyposaż M we wszystko z modelu M Performance, a masz cenę bliższą 90 tys.

Czy X3 M jest szybszy i bardziej wydajny niż jego tańsze rodzeństwo? Absolutnie. Czy to lepszy samochód? Nie w formie podstawowej. Albo zdecyduj się na model Competition, albo na ten…

Pierwsze miejsce: BMW X3 M40i

Szybkie zdjęcie BMW X3 M40i 2022
Dostać jeden:

B58. Bardziej wyjątkowy niż M, jeżeli jest prawidłowo dopasowany. Daje ci 8/10 s wydajności bez żadnej kary.

Nie bierz jednego:

Fotele potrzebują więcej wsparcia. Tyle znaczków M, ile jest w rzeczywistości, daje niezbyt subtelny wygląd.

Wynik duszy: 8

Udaje mu się zrobić prawie tyle samo przy mniejszych kosztach i paliwie. Idealny na co dzień.

Codzienny kierowca nie musi oznaczać nudy, ale myślę, iż każdy powinien mieć samochód, który nie wymaga od kierowcy ciągłego zwracania na niego uwagi. „Nie parkuj tam”, „Umyj mnie” lub moje ulubione „Chcę więcej części do vrooma”. Westchnienie. My, samochodowcy, dobrze znamy ten głos. To jest w porządku, aby dostać trochę soli na tym X3.

Ocena wydajności: 8. Moc M-ish

Tanzanit to „dodatkowy” kolor specjalny, więc BMW pobiera więcej opłat.

Silnik i skrzynia biegów

Spójrzmy na wydajność z perspektywy. X3 M40i jest szybszy niż E9X M3. jeżeli chcesz, aby koła były większe niż podstawowy 19-calowy styl, musisz wybrać opony letnie. A BMW słynie z niedoceniania swoich silników, więc gdyby ten B58 zrobił ponad 400 koni, nie miałbym zdziwionego wyrazu twarzy. Taki satysfakcjonujący moment obrotowy poza linią, z pełnym 369 dostępnym przy bardzo niskich 1800 obr./min. Nie musisz tego poprawiać, ale chcesz.

Nie jest tak responsywny w trybie „Komfort”, jak X3 M, ale to dobrze. To naprawdę zwykłe BMW. Umieść go jednak w „Sport”, a naprawdę ożyje. Silnik jest tak responsywny, a skrzynia biegów znacznie chętniej zmienia biegi. Możesz poważnie wyrzeźbić niektóre drogi kanionowe w drodze do sklepu spożywczego.

Brakuje tutaj błyszczącego czarnego wykończenia i dźwigni zmiany biegów M.
Dostajesz zestaw wskaźników bardzo podobny do X3 M.

Jest również głośny – odpal silnik, aby uzyskać solidny „ryk” z podwójnych rur z tyłu, aw trybie Sport słychać solidne braaap z każdej zmiany. To teatr mini-M. Tam, kiedy chcesz, cicho, kiedy nie. I hej, ile to jest warte, zerknij na przebieg paliwa. X3 M40i uzyskał wynik o 6 MPG lepszy, co nie jest nieistotną różnicą w trakcie posiadania.

Zawieszenie i układ kierowniczy

Rozumiejąc, iż są to wysokie samochody, X3 M40i faktycznie ma opony o niższym profilu niż X3 M, a reakcja układu kierowniczego jest prawie identyczna jak w X3 M, jeżeli nie tak ciężka. Brakuje tutaj opcjonalnego mechanizmu różnicowego M z blokadą, który zasadniczo pomoże szybciej wyjechać samochodem z zakrętów. Nie sądzę, żebyś tego potrzebował.

Jeśli M jest zbyt twarde, ma to przeciwny problem Złotowłosej, zbyt miękki. Ważący 4300 funtów ten X3 nie jest upiorem, a sztywne zawieszenie to jedyny sposób, aby naprawdę kontrolować wszystkie ruchy ciała. jeżeli chcesz najlepszych G, czy naprawdę chcesz to zrobić w SUV-ie?

Pozostaje Ci więc komfortowa jazda, która i tak usztywnia się w trybie Sport, oraz komfortowe wrażenia z jazdy przez cały dzień. z nutą sportu. Mniam.

Hamulce

Te samochody mają podobny układ hamulcowy – tak naprawdę brakuje ci tylko nawiercanych tarcz z M. Czterotłoczkowe zaciski są bardziej egzotyczne niż wszystko, co można było znaleźć w prawdziwym samochodzie M dziesięć lat temu. Czują się dobrze, ale lubię, gdy mój pedał pozostaje twardy i mam wrażenie, iż M40i może stać się nieco miękki, jeżeli go popchniesz. To nie są hamulce torowe, ale to nie jest samochód torowy.

Czerwone zaciski z czarnymi kołami nadają agresywnego wyglądu.

Funkcje i wygoda: 9. Specjalny sos

Dziwne – M30i jest po prostu ładniejszy w środku. Mamy szyberdach, to samo stereo Harmon Kardon, Tacora Red SenstaTec (w dotyku przypomina skórę Vernasca, ale łatwiej ją wyczyścić z sześciolatkiem), choćby tę samą kierownicę.

Miło tu.

Myślę, iż największym problemem związanym z M40i w środku są te rzekome „sportowe” siedzenia. Kiedy kupiłem samochód, myślałem, iż są świetne, ale z czasem stały się po prostu za szerokie i nigdy nie obejmują mnie wystarczająco na zmianę. W fotelu pasażera brakuje podparcia lędźwiowego i regulacji podparcia, ponieważ brakuje części. Może to ponad rok siedzenia w różnych prasowych samochodach, ale jestem naprawdę rozczarowany oboma tymi tronami.

W X3 M dostępny jest również szyberdach, który pomaga rozjaśnić wnętrze.
SensaTec przypomina mi skórę, ale jest trwalszy.

Gdzie indziej myślę, iż jest to opowieść o tym, jak bardzo trzeba uważać samochód za wyjątkowy. Zdaję sobie sprawę, iż M40i tutaj jest prawie w pełni załadowane, ale zza kierownicy wszystko wydaje mi się takie samo. Czy możesz powiedzieć to samo o M340i i M3? Absolutnie. To problem dla wszystkich produktu M.

Lustereczko lustereczko

Na zewnątrz robi się coraz dziwniej. jeżeli zaparkuję je obok siebie, a tak zrobiłem, M40i wygląda naprawdę blisko. Błyszczące czarne koła, Shadowline na całej powierzchni, choćby znaczek M na grillu – to wszystko mnie oszukuje. Dodaj 1500 $ za Tanzanite Blue II Metallic, a ten mniejszy X3 jeszcze bardziej zabłyśnie. Jedyna duża różnica jest z tyłu – cztery rury M przez cały czas wyglądają biznesowo. Nie mogę zrobić głowy ani ogona przedniego zderzaka – oba są zajęte, wypełnione wlotami i czerpakami.

Shadowline na ciemnym kolorze daje groźny wygląd.

BMW X3 M40i vs X3 M nie jest pytaniem, które musisz zadać

Myślę, iż prawdziwe pytanie brzmi: czy wolałbyś mieć X3 M40i, który jest w pełni wyposażony i wygląda wyjątkowo, czy podstawowy X3 M, w którym nie będziesz miał nic w środku, a jazda będzie karząca do granic niegrzeczności. choćby w pełni załadowany, między nimi pozostaje różnica w cenie 6000 USD. Z pewnością S58 jest tego wart, ale B58 jest tak dobry sam w sobie. Aby być wygodnym, mieć wszystkie potrzebne funkcje i przez cały czas absolutnie wyrywać go ze szkolnej linii odbioru, odpowiedź wydaje się jasna.

Przenieś się do Europy i zdobądź wagon M3.

Specjalne podziękowania dla Lany za przekazanie jej pięknego X3 M!

Specyfikacje BMW X3 M 2022

Typ pojazdu: Silnik z przodu, 5-osobowy, 4-drzwiowy SUV

CENA

Podstawa: 74 400 USD
Zgodnie z testem: 75 050 USD

UKŁAD NAPĘDOWY

3,0-litrowy turbodoładowany rzędowy sześciocylindrowy
473 KM przy 6250 obr./min
457 funtów na stopę przy 2750 obr./min
Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów

WYMIARY

Rozstaw osi: 114,2 cala
Długość: 184,8 cala
Szerokość: 74,4 cala
Wysokość: 60,8 cala
Masa własna: 4610 funtów

EPA OSZCZĘDNOŚĆ PALIWA

Mieszane/miasto/autostrada: 17/15/20 MPG
Zasięg miasto/autostrada: 258,00 / 344,00

Specyfikacje BMW X3 M40i 2022

Typ pojazdu: Silnik z przodu, 5-osobowy, 4-drzwiowy SUV

CENA

Podstawa: 61 000 USD
Zgodnie z testem: 68 425 USD

UKŁAD NAPĘDOWY

3,0-litrowy turbodoładowany rzędowy sześciocylindrowy
382 KM przy 5800 obr./min
369 funtów na stopę przy 1800 obr./min
Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów

WYMIARY

Rozstaw osi: 112,8 cala
Długość: 185,9 cala
Szerokość: 74,7 cala
Wysokość: 66 cali
Masa własna: 4392 funty

EPA OSZCZĘDNOŚĆ PALIWA

Mieszane/miasto/autostrada: 23/21/26 MPG
Zasięg miasto/autostrada: 361,20 / 447,20

Chcesz sprawdzić swój samochód?

Jeśli mieszkasz w okolicy trzech stanów i chcesz, żebym to sprawdził, wyślij mi e-mail!

Wspieraj sprawę

Prowizje mogą być otrzymywane za linki do produktów na tej stronie. Pomóż, jeżeli możesz.

Używam korpusów i obiektywów aparatu Nikon, Westcott Ice Light 2, statywu Manfrotto, filtrów B + W oraz iMaca Pro, aby tworzyć dzieła sztuki, które tu widzisz.

Śledź nas na Instagramie @machineswithsouls

Podobają Ci się recenzje? Rozgłosić

Idź do oryginalnego materiału