BMW X2 się zmieniło i to bardzo. Tak wygląda w nowym wydaniu

profiauto.pl 11 miesięcy temu

Na rynek wjeżdża 2. generacja BMW X2 – większa, z ostro narysowanym przodem i modnym tyłem coupe. To takie zmniejszone BMW X6, tylko ładniejsze. Jest też wersja elektryczna – iX2.

BMW X2 zostało zaprojektowane całkowicie od nowa

Odcina się grubą kreską od poprzednika, upodabniając do modeli X4, czy X6. Ma teraz większe nerki, wyeksponowane większe wloty powietrza w zderzaku i poszerzone nadkola. Dodatkowo przód może być podświetlany w opcji, czego nie dostaniemy np. w X1. Po raz pierwszy też auto będzie oferowane z opcjonalnymi 21-calowymi kołami oraz adaptacyjnymi matrycowymi reflektorami LED.

Prawdziwą rewolucję przeszedł tył – zakończony w stylu coupe. BMW proponuje również nowe spojrzenie na tylne światła, które są wyraźnie węższe. Z kolei zadziorności dodaje mu seryjny spojler. Czy taka stylistyka znajdzie uznanie w oczach klientów? Najwyraźniej BMW jest pewne swego.

Zwiększyły się gabaryty auta

Nowe BMW X2 jest o 194 mm dłuższe (4554 mm), o 21 mm szersze (1844 mm) oraz o 64 mm wyższe (1590 mm), i to pomimo opadającej linii dachu. Wzrósł też rozstaw osi – dokładnie o 22 mm (2692 mm), co powinno mieć przełożenie na więcej miejsca w kabinie dla wszystkich pasażerów. Bagażnik oferuje 560 l pojemności w wersji spalinowej i 525 l w odmianie z napędem elektrycznym.

Wnętrze zapożyczono z BMW X1

Jest niemal identyczne, co oznacza zakrzywiony wyświetlacz skierowany w stronę kierowcy oraz pływającą konsolę z elementami do obsługi multimediów. Zegary mają przekątną 10,25 cala, a połączony z nim ekran multimediów – 10,7 cala. Nowością jest system operacyjny iDrive9 i łatwiejsze w obsłudze menu.

BMW X2 – co pod maską?

Drugie wcielenie niemieckiego SUV-a będzie dostępne w kilku wersjach silnikowych. Podstawowy wariant X2 sDrive20i otrzyma 1,5-litrowy 3-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem współpracujący z 48-woltowym układem miękkiej hybrydy. Moc auta to 170 KM.

Wersja X2 sDrive18d skrywa pod maską oszczędną 4-cylindrową jednostkę wysokoprężną o pojemności 2 l i mocy 150 KM.

Spalinową ofertę uzupełnia 4-cylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 2 l i mocy 300 KM w wersji M35i xDrive (w amerykańskiej specyfikacji ma ona 312 KM). Topowa odmiana potrzebuje zaledwie 5,4 s, by rozpędzić się do setki. W standardzie jest wyposażona w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, adaptacyjne zawieszenie oraz stały napęd na wszystkie koła xDrive.

Wszystkie wersje spalinowe występują z tą samą 7-stopniową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią Steptronic.

W ofercie znajdziemy również absolutną nowość, czyli elektryczny wariant iX2 xDrive30 z dwoma silnikami o mocy łącznej 313 KM i akumulatorem o pojemności 64,8 kWh, gwarantującym zasięg do 450 km na jednym ładowaniu.

Pierwsze egzemplarze nowego BMW X2 trafią do klientów w marcu 2024 roku. Cena bazowej wersji w naszym kraju startuje od 195 000 zł.

Zdjęcia: BMW

Idź do oryginalnego materiału