BMW R 1300 GS – jak on jeździ? [pierwsze wrażenia, test, opinia, FILM]

1 rok temu

BMW R 1300 GS i to jeszcze w wersji Option 719 Tramuntana wygląda szałowo. Ale jak jeździ? Redakcja Motogen testowała nowego GS’a i mamy dla Was film z opinią!

W końcu nadeszła nowa generacja jednego z najbardziej popularnych motocykli dzisiejszych czasów. Chodzi oczywiście o BMW R 1300 GS. Na sezon 2024 zmieniło się w zasadzie wszystko – wspólna z poprzednim modelem została w zasadzie tylko ideologia dużego GSa.

Na temat nowego R 1300 GS nagraliśmy w redakcji Motogen w zasadzie już trzy filmy:

  • Pierwszy, w dniu premiery w Berlinie, 28 września. Jędrzejak nie jeździł nim, ale opowiadał o najważniejszych cechach R 1300 GS (tutaj znajdziecie także dokładny opis techniczny motocykla).
  • Drugi, przy okazji statycznej premiery w Polsce, Jędrzejak znalazł 26 ciekawostek w nowym R 1300 GS.
  • Trzeci film obejrzycie poniżej. Mieliśmy okazję wziąć dużego GSa na pierwszą prawdziwą jazdę testową. Przez kończący się sezon mieliśmy trochę mniej czasu i okazji na jazdę, ale i tak nowe BMW odkryło przed nami swoje cechy, wady i zalety. Oglądajcie film! (A zdjęcia zobaczycie na dole tej strony.)

Film – opinia o BMW R 1300 GS według redakcji Motogen.pl

Czego dowiecie się w filmie na temat nowego BMW R 1300 GS? Każdy z poniższych podpunktów omawiamy dokładniej w filmie. W kolejności chronologicznej:

  • Co znaczy „Tramuntana Option 719” w przypadku nowego GSa?
  • Czy nowemu silnikowi 1300 faktycznie brakuje charakteru?
  • Dlaczego wykupienie trybu jazdy Dynamic jest obowiązkiem?
  • Czy 145 KM i 149 Nm to wystarczające wartości? Jak odczuwamy osiągi?
  • Nowa konstrukcja silnika i zestawu napędowego.
  • Tak, wał napędowy musi być wymieniany co 80 tys. km (w poprzednim GSie serwisówka sugerowała wymianę wału co 60 tys. km).
  • Pozycja (i dodatki) do jazdy offroadowej.
  • Nasz wzrost vs aerodynamika z pełnym pakietem deflektorów.
  • Łatwość manewrowania przy niskich prędkościach.
  • Opuszczane zawieszenie.
  • Topornie działający quickshifer.
  • Brak podświetlanych przycisków.
  • Ekran nie ma możliwości włączenia pełnej nawigacji (lub systemów Andorid Auto / Apple Carplay), a zamiast tego trzeba montować dodatkową nawigację.
  • Średnie spalanie vs pojemność zbiornika.
  • Adaptacyjny tempomat z utrzymaniem odstępu.
  • Ostrzeganie o pojazdach w martwym polu.
  • OPZP – ostrzeżenie przed zmianą pasa ruchu, które samodzielnie odpuszcza gaz!
  • Nowy układ hamulcowy z zaciskami Brembo.
  • Łączony układ hamulcowy czasem potrafi zaskoczyć twardością lub miękkością klamki hamulca.
  • Nowy reflektor LED, matrycowy, w kształcie X.
  • Regulowana wysokość oraz kąt nachylenia kanapy.
  • Wysokość zawieszenia.
  • Rama pomocnicza z odlewu aluminiowego.
  • Podsumowanie – jak oceniamy nowego R 1300 GS?

Zdjęcia – BMW R 1300 GS Option 719 Tramuntana w obiektywie Tomasza Parzychowskiego:

Idź do oryginalnego materiału