BMW odświeża skutery. C 400 GT i C 400 X błyszczą nowymi funkcjami

2 miesięcy temu

BMW Motorrad przyzwyczaiło nas do awangardowych rozwiązań nie tylko w motocyklach, ale także w skuterach. Dwie nowe czterysetki także potwierdzają, iż niemieckie producent idzie z duchem czasu.

BMW Motorrad zaprezentowało dwie nowe wersje popularnych skuterów: BMW C 400 X i BMW C 400 GT. Oba modele zyskały nie tylko udoskonalenia techniczne, ale również nowe funkcje, kolory i akcesoria, które mają jeszcze bardziej poprawić komfort oraz bezpieczeństwo jazdy.

Silnik i napęd

Zarówno BMW C 400 X, jak i BMW C 400 GT są wyposażone w sprawdzony, jednocylindrowy silnik o mocy 25 kW (34 KM) przy 7500 obr/min, osiągający maksymalny moment obrotowy 35 Nm przy 5750 obr/min. Napęd realizowany jest dzięki bezstopniowej przekładni CVT oraz wahacza Powerset.

Bezpieczeństwo i systemy wspomagające

Nowe skutery serii C 400 zostały wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, które obejmują ABS Pro, Dynamic Brake Control (DBC), Dynamic Traction Control (DTC) oraz Engine Drag Torque Control (MSR). ABS Pro umożliwia stabilne hamowanie choćby przy pochyleniu pojazdu, co zwiększa bezpieczeństwo podczas manewrów w zakrętach. DBC zapobiega otwarciu przepustnicy podczas nagłego hamowania, co dodatkowo skraca drogę zatrzymania pojazdu.

System DTC zapewnia lepszą przyczepność podczas przyspieszania, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni, a MSR stabilizuje pojazd w sytuacjach nagłego zmniejszenia prędkości lub odjęcia gazu, co minimalizuje ryzyko poślizgu tylnego koła.

Wyświetlacz i łączność

Oba modele są wyposażone w standardowy 6,5-calowy wyświetlacz TFT, który oferuje bogaty zestaw informacji oraz intuicyjną obsługę dzięki kontrolera na kierownicy. Wersja C 400 GT może zostać opcjonalnie wyposażona w większy, 10-calowy wyświetlacz. Dzięki integracji z systemem BMW Motorrad Connected, możliwe jest korzystanie z funkcji takich jak nawigacja, odtwarzanie muzyki czy rozmowy telefoniczne bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji. Połączenie Bluetooth umożliwia także ładowanie telefona w chłodzonym schowku podczas jazdy.

Komfort i przestrzeń bagażowa

BMW C 400 GT, będący wersją turystyczną, został zaprojektowany z myślą o dłuższych podróżach i oferuje większy komfort, między innymi dzięki manualnie regulowanej przedniej szybie oraz zwiększonej pojemności bagażnika. Wersja GT dysponuje dodatkową przestrzenią bagażową wynoszącą choćby 12 litrów więcej niż w poprzedniku, natomiast w modelu C 400 X bagażnik został powiększony o 3 litry. Opcjonalny 43,5-litrowy kufer górny oferuje o 10 kg większą ładowność i dodatkowe udogodnienia, takie jak oświetlenie wewnętrzne oraz port ładowania USB.

Nowe akcesoria i warianty kolorystyczne

BMW C 400 X otrzymał nowy, bardziej dynamiczny design przedniego panelu oraz dostępny jest w nowym wariancie kolorystycznym „Rugged”, który charakteryzuje się metaliczną matową barwą Kalamata, czerwonymi felgami oraz złotymi zaciskami hamulcowymi. Natomiast BMW C 400 GT oferowany jest w wersji „Exclusive” w eleganckim kolorze Diamond White Metallic, z dodatkami takimi jak złote felgi, lekko przyciemniona szyba przednia oraz oświetlenie podłogowe z projekcją logo BMW.

Obie wersje są dodatkowo dostępne z opcjonalnymi akcesoriami, takimi jak gmole, handbary oraz anodowane obciążniki kierownicy, co pozwala na jeszcze większą personalizację pojazdu.

Nowe modele BMW C 400 X i C 400 GT to nie tylko nowoczesne skutery miejskie, ale także zaawansowane technologicznie pojazdy, które oferują bezpieczeństwo, wygodę i szeroką gamę funkcji multimedialnych. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań z zakresu łączności, komfortu i bezpieczeństwa, skutery te stanowią interesującą propozycję dla motocyklistów szukających nowoczesnych i niezawodnych środków transportu na krótkie i dłuższe trasy.

Idź do oryginalnego materiału