BMW M4 CSL – 550 KM w lekkiej formie

profiauto.pl 2 lat temu

BMW świętuje 50-lecie dywizji M lekkim sportowym modelem M4 CSL. To najszybsze seryjnie produkowane BMW, jakie kiedykolwiek pokonało tor Nurburgring (7:20,2). I zarazem najrzadsze CSL w historii.

C jak coupe, S jak sport i l jak leichtbau (czyli lekki)

Za tymi trzema literami kryją się emocje i kawałek historii. Pierwsze BMW z oznaczeniem CSL, model E9, pochodziło z 1972 roku, kolejne – BMW M3 E46 – z 2003 roku. Obydwa wyróżniały się niestandardową stylistyką, nowatorskimi rozwiązaniami i potężną mocą. choćby dzisiaj, po latach, robią niesamowite wrażenie. Dołącza do nich BMW M4 CSL – jeszcze bardziej ekstremalne i limitowane, bo na rynek trafi jedynie 1000 sztuk (wobec 1265 egzemplarzy E9 CSL i 1383 sztuk E46 CSL).

BMW M4 CSL już z zewnątrz informuje, iż nie jest zwykłym M4

Świetnie wyglądają opcjonalne żółte LED-y do jazdy dziennej z przodu, które nawiązują do M4 GT3. Poza tym mamy nowy grill, tytanowy wydech, sporo czerwonych akcentów, nowe przetłoczenia na masce i praktycznie wszędzie, gdzie nie spojrzysz, włókno węglowe w dużych ilościach. Z tego materiału wykonano dach, maskę, pokrywę bagażnika, czy dyfuzor.

Wszystko to służyć ma jednemu celowi – redukcji masy

Dlatego z kokpitu zniknęła tylna kanapa, a w nadkolach zadebiutowały lekkie kute felgi, za którymi kryją się ceramiczno-karbonowe tarcze. Program odchudzania objął również zastąpienie przednich standardowych foteli z M4 Competition fotelami kubełkowymi z karbonu. W efekcie BMW M4 CSL straciło ok. 100 kg i może poszczycić się masą na poziomie 1625 kg. BMW usztywniło również i obniżyło zawieszenie o 8 mm, tak by auto lepiej czuło się na torze.

BMW M4 CSL – silnik

Pod maską pracuje 3-litrowa 6-cylindrowa jednostka turbo, z której udało się wycisnąć dzięki podniesieniu ciśnienia doładowania ekstra 40 KM. M4 CSL generuje dokładnie 550 KM i 650 Nm. Do tego 8-stopniowa automatyczna przekładnia i napęd na tył, który ucieszy fanów marki.

M4 CSL rozpędza się do setki w 3,7 s i potrzebuje zaledwie 10,7 s od startu, by osiągnąć 200 km/h. Prędkość maksymalna? 307 km/h. Auto przeszło już test na Nurburgringu, pokonując go w rekordowym czasie 7 minut i 20,207 s. Na pewno przydały się wyczynowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R.

BMW M4 CSL dostępne będzie w 3 kolorach do wyboru: czarnym, białym lub szarym. Niemiecka cena jest już znana – to 165 000 euro.

Zdjęcia: BMW

Idź do oryginalnego materiału