BMW M3 Touring według AC Schnitzer – dwa pakiety mocy i aerodynamiczny bodykit

profiauto.pl 1 rok temu

Niemiecki AC Schnitzer wziął na warsztat najnowsze BMW M3 Touring i trochę przy nim pomajstrował.

Na BMW M3 w kombi (Touring) niemiecka marka kazała nam długo czekać

Na szczęście trud czekania się opłacił. M3 w praktycznym nadwoziu prezentuje się nie tylko obłędnie, ale i jest też obłędnie szybkie. Podwójnie doładowana 6-cylindrowa benzynowa jednostka pod maską generuje aż 510 KM i 650 Nm, co w połączeniu z 8-stopniową przekładnią M Steptronic i napędem xDrive pozwala katapultować się do setki w 3,6 s. Prędkość maksymalna też jest imponująca i może wynosić choćby 280 km/h, po dokupieniu odpowiedniego pakietu.

Można powiedzieć, iż te liczby powinny zadowolić najbardziej wybrednych klientów

W AC Schnitzer wiedzą jednak swoje – istnieje nieliczna grupa ludzi, która oczekuje więcej. I co ważne, jest gotowa za to sowicie zapłacić.

To z myślą o nich znana z akcesoriów tuningowych niemiecka firma przygotowała dwa pakiety wzmacniające. Pierwszy zwiększa moc i moment obrotowy do odpowiednio 590 KM i 750 Nm. Drugi skupia się na mocy, która sięga 610 KM (moment pozostaje bez zmian). Obydwa poziomy uzyskano dzięki zmianom w oprogramowaniu silnika.

Na samym silniku modyfikacja oczywiście się nie kończy

AC Schnitzer przygotował dla kombi nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej i zestaw sprężyn obniżających auto o 15-20 mm z przodu. Nie mogło również zabraknąć aerodynamicznych elementów zwiększających docisk auta i równocześnie poprawiających jego wygląd, takich jak splitter, spojler dachowy, czy nowy dyfuzor z włókna węglowego. W skład bodykitu wchodzą także wloty powietrza na masce oraz lotki po bokach zderzaka.

Nowością są 20-calowe kute felgi obute w opony o szerokości 285 mm z przodu i 295 mm z tyłu.

We wnętrzu debiutuje sportowa kierownica wykończona skórą Nappa i czarną Alcantarą, większe manetki zmiany biegów, aluminiowe nakładki na pedały oraz podstopnica.

AC Schnitzer nie ujawnia, jak przeprowadzone zmiany ostatecznie wpływają na osiągi

Z pewnością dodatkowa moc, nowy wydech i aerodynamiczne ulepszenia sprawiają, iż M3 Touring jeszcze lepiej jeździ w zakrętach i szybciej przyspiesza do setki. Sam tuner twierdzi, iż tak zmodyfikowane kombi nadaje się świetnie na tor wyścigowy. Pewnie znajdą się tacy, którzy to sprawdzą.

Zdjęcia: AC Schnitzer

Idź do oryginalnego materiału