Żywotność obecnej generacji BMW serii 1 będzie krótka i odbiega od typowego siedmioletniego cyklu produkcyjnego. Seria F40 1 będzie działać tylko przez cztery lata, zanim w przyszłym roku zostanie zastąpiona ulepszoną serią F70 1 jako nowe podstawowe BMW. BMW M135i xDrive, które widać na poniższych renderach, pozostanie topowym modelem.
Nie przewidujemy znaczących zmian w zaktualizowanej serii 1, ponieważ jest to model ewolucyjny. Chociaż oczekuje się, iż gama silników pozostanie taka sama, zarówno wygląd zewnętrzny, jak i wnętrze zostały udoskonalone, aby zapewnić bardziej wyrafinowany wygląd i styl. Ogólne proporcje są również zbliżone do modelu odchodzącego.
Projekt ewolucyjny
Renderuj przez instagram.com/futurecarsnow
W momencie premiery BMW będzie oferować kilka modeli: 118i, 118d i 120d, obok M135i xDrive. Hot hatch otrzymuje poczwórny układ wydechowy i zaktualizowany silnik B48 o mocy ponad 300 koni mechanicznych. Wewnątrz spodziewamy się materiałów wyższej jakości oraz nowego iDrive 9 działającego na Android Automotive OS.
Fani pojazdów elektrycznych będą jednak rozczarowani. BMW nie planuje oferować i1 na platformie F70 serii 1, która przez cały czas jest elastyczną architekturą napędu na przednie koła. Pierwsze BMW i1 spodziewane jest dopiero w latach 2028-2029 i mogłoby nosić kryptonim NB0. Ten konkretny model zostanie zbudowany na architekturze Neue Klasse. Ze względu na ciasne opakowanie jest również mało prawdopodobne, aby w modelach F70 pojawiła się hybrydowa seria 1 typu plug-in.
Renderuj przez instagram.com/futurecarsnow
Seria F70 1 wejdzie do produkcji dopiero w lipcu 2024 r., więc spodziewamy się publicznej prezentacji prawdopodobnie wiosną 2024 r. Do tego czasu cieszmy się tymi spekulacyjnymi renderami, które mają na celu zobrazowanie zmian w projekcie.
[Renders by instagram.com/futurecarsnow]