BMW iX M60 – debiutuje mocarny SUV na prąd

profiauto.pl 2 lat temu

BMW iX doczekało się topowej odmiany ze znaczkiem M. Ci, którzy wciąż nie są przekonani do jego wielkich nerek, być może pokochają go za osiągi.

BMW iX M60 zadebiutowało podczas wirtualnej prezentacji na technologicznych targach CES w Las Vegas

Usportowiony SUV ma dwa silniki elektryczne i akumulator o pojemności aż 111,5 kWh. Dysponuje mocą 610 KM i momentem obrotowym na poziomie 1100 Nm. Takie wartości można jednak uzyskać na krótką chwilę (ok. 10 s) w trybie Sport i z funkcją launch control. Podczas normalnej jazdy kierowca ma pod nogą 540 KM i 1015 Nm. To i tak więcej o 16 KM i 185 Nm od modelu xDrive50.

Przyspieszenie do setki z pewnością wbija w fotel

BMW iX M60 osiąga tę wartość w 3,8 s i może rozpędzić się do 250 km/h. Na więcej nie pozwala elektroniczny kaganiec.

Duża bateria zapewni choćby 566 kilometrów zasięgu

Ale tylko pod warunkiem bardzo spokojnej jazdy, co może być dla kierowcy wyjątkowo trudne do osiągnięcia. Producent wyliczył, iż średnie zapotrzebowanie na energię potrzebną do pokonania 100 kilometrów wynosi 24,7 kWh. jeżeli chodzi o ładowanie, uzyskanie 80% baterii zajmie ok. 36 minut przy skorzystaniu z szybkiej ładowarki o mocy 250 kW.

BMW iX M60 – stylistyka

Różnice w wyglądzie między eMKą a xDrive50 sprowadzają się głównie do detali – subtelnych brązowych akcentów (pakiet Titanium Bronze), logo M, czy kontrastującego wykończenia elementów z tyłu. Można będzie też rozważyć zakup nowych 22-calowych felg ( w standardzie są 21-calowe).

SUV przejmuje kokpit ze słabszej wersji

I całe szczęście, bo prezentuje się on wspaniale. We wnętrzu znajdziemy więc 12,3 calowy zestaw wskaźników i 14,9 calowy centralny ekran dotykowy. Jest szczotkowane aluminium, sześciokątna kierownica, kryształowa gałka skrzyni biegów oraz sztuczna lub naturalna skóra do wyboru.

Osiągi osiągami, BMW dba również o komfort jazdy, który zapewnia adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i systemem tylnych kół skrętnych. W standardzie można też liczyć na większe hamulce M Performance, z pomalowanymi na niebiesko zaciskami z logo M.

BMW iX M60 trafiło już do cennika. Kosztuje co najmniej 549 900 zł. Dla porównania jego spalinowy odpowiednik, czyli BMW X5 M, jest droższy o 54 400 zł. Wybór pomiędzy tymi autami nie będzie jednak determinowała cena, a preferencje kupującego. Przynajmniej do czasu pełnej elektryfikacji marki.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału