BMW i5 Touring. Elektryczne kombi debiutuje

profiauto.pl 10 miesięcy temu

BMW pokazało praktyczną odmianę serii 5, w tym wariant na prąd BMW i5 Touring, który na rynku europejskim nie ma adekwatnie konkurencji. Co o nim wiemy?

BMW i5 Touring – wymiary

Nie można odmówić mu praktyczności. Elektryczne kombi mierzy 5060 mm długości, 1900 mm szerokości i 1515 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2995 mm, a pojemność bagażnika to 570 l (1700 l po złożeniu foteli). Chińskie elektryczne Nio ET5 Touring, które pierwsze przychodzi do głowy jako potencjalny konkurent na tę chwilę, jest krótsze aż o 270 mm i ma bagażnik o pojemności zaledwie 450 l.

Wegańskie wnętrze

Elektryczne kombi może mieć wegańską tapicerkę, ale oczywiście możliwości spersonalizowania kokpitu jest znacznie więcej. Nowością są sportowe fotele i spłaszczona u dołu kierownica. Z kolei cyfrowe zegary i zakrzywiony wyświetlacz multimediów znamy z sedana. System operacyjny BMW 8.5 obsługuje Android Auto i Apple CarPlay oraz usługi streamingowe.

BMW i5 Touring będzie dostępne w dwóch wariantach

Podobnie jak to ma miejsce w przypadku sedana. BMW i5 eDrive40 z jednym silnikiem dysponuje mocą 340 KM (430 Nm) i przyspiesza do setki w 6,1 s. BMW i5 M60 xDrive w konfiguracji dwusilnikowej ma 601 KM (820 Nm) i setka na wyświetlaczu pojawia się tu po 3,9 s.

W obydwu przypadkach mamy ten sam akumulator o pojemności 81,2 kWh, który można ładować z maksymalną mocą 205 kW. W komplecie jest pokładowa ładowarka 11 kW (w opcji 22 kW). Zasięg na jednym ładowaniu w pierwszym przypadku wynosi do 560 kilometrów, w drugim jest to maksymalnie 506 kilometrów.

Poza tym w gamie nie zabraknie diesla z układem miękkiej hybrydy

Mowa o wersji 520d z 2-litrowym silnikiem o mocy 197 KM (400 Nm), która będzie występować także w odmianie xDrive. Z czasem ofertę uzupełni jeszcze mocniejszy diesel 540d xDrive oraz hybryda plug-in. Nie zapominajmy też o planowanym debiucie M5 Touring, na które chyba wszyscy miłośnicy marki czekają.

Zdjęcia: BMW

Idź do oryginalnego materiału