BMW 330e xDrive to okropny pomysł, dobrze wykonany

1 rok temu

Nie nazwałbym imprezy BMW Ultimate Driving Experience prawdziwym wskazaniem możliwości jakiegokolwiek samochodu. Zasadniczo jeździsz BMW przez sześć okrążeń jak szaleniec – doprowadzając go do granic możliwości, które są nie do rozsądku podczas typowej jazdy ulicznej. Niespodzianka, BMW 330e nie jest samochodem M. A jednak coś tu jest…

Moi czytelnicy znają już BMW serii G od podszewki, więc skupmy się na rzeczach, które mają znaczenie.

Szybkie zdjęcie BMW 330e xDrive z 2023 r
Dostać jeden:

Typowa dobroć serii 3. Bezproblemowa praca hybrydowa. Wymyka się swojej masie własnej wynoszącej 4000 funtów.

Nie bierz jednego:

Nie lepszy z paliwem niż 330i, ale droższy. Buzz-buzz czterocylindrowy. Układ kierowniczy, który pozwala zgadywać.

Wynik duszy: 7

Zabawna hybryda, która odpowiada na pytanie, którego nikt nie zadał.

Przegląd BMW 330e 2023

Mam taki problem, może się z nim utożsamiasz. Ilekroć mam dedykowany dzień, dbam o niego tak samo, jak o „specjalny” samochód. Rzuciłbym ci wyzwanie, abyś znalazł 328i w lepszym stanie z przebiegiem 140 000 mil. Czy cuda dla mojego samochodu OCD.

Ale 328 był całkiem łagodny za kierownicą. Nigdy tak naprawdę nie kręciło mi się w głowie. To samo można powiedzieć o zwykłym 330i. Jest przeznaczony dla mas. Mimo to pod nudą musi być coś dobrego, jak Anakin Skywalker. Inaczej M3 nie byłby taki pyszny.

Podtrzymuję stanowisko, iż umieszczanie dwóch silników w samochodzie jest marnotrawstwem i bezużytecznością, ale odłóżmy to na chwilę na bok, ponieważ ten samochód jest naprawdę zabawny. W tej recenzji skupimy się na wydajności, wydajności i cenie.

OCENA WYDAJNOŚCI: 7. Dokuczanie z możliwością rzucania

Jeździ lżej niż jest. Przypuszczam, iż tak jest w każdym BMW.

BMW 330e nie powali cię na kolana, ale przypomni ci, iż prowadzenie samochodu to umiejętność, której nie zawsze można naprawić, dodając po prostu więcej mocy. Myślałem, iż F30 stracił trochę tego w swoim podwoziu, ale G to duża poprawa. Umożliwia prowadzenie rozpędu przez zakręty bez popadania w niechlujny bałagan.

Ale to nie jest idealne.

Silnik i skrzynia biegów

Poza plakietką i drzwiami do ładowania nikt nie będzie wiedział, iż masz motywację elektryczną.

E jest hybrydą, więc dostajesz czterocylindrowy silnik o mocy 181 koni mechanicznych (jest to odstrojony silnik 330i) i 107-konny silnik elektryczny, który zastępuje przemiennik momentu obrotowego w ośmiobiegowej skrzyni biegów ZF. Współpracują bezproblemowo. Aby dać ci zastrzyk przysłowiowego NOS, dostępna jest funkcja Xtraboost, która w trybie Sport zapewnia dodatkowe 40 koni mechanicznych przez maksymalnie 10 sekund. Wciśnij przepustnicę w dół poza punkt kick-down, aby włączyć.

Ale to oznacza, iż ​​​​masz pełne banany 288 koni mechanicznych tylko przez 10 sekund na raz. Myślisz, iż BMW da ci zniżkę?

Zarówno e, jak i i przyspieszają do 60 mniej więcej w tym samym czasie, ale 330e jest o 500 funtów cięższy, co daje nam wskazówkę, co może zrobić „30” dodatkowych koni. To więcej; BMW zawsze przecenia.

Oczywiście ZF jest wspaniały, zawsze jest w stanie czytać w twoich myślach i kopać przed następnym zakrętem. Skąd to wie?

Nie nazwałbym limitów wysokimi, ale nie zawsze muszą one być, aby dobrze się bawić.

Jeśli jest jakieś rozczarowanie, to typowe brzęczenie niemieckiego czterocylindrowego silnika, rozbrzmiewające przez głośniki jak okropny koncert grany na podwórku sąsiada. Nauczysz się sobie z tym radzić, ale nigdy nie zmienisz tego tylko dlatego, że. Nie do końca płynny operator. Może M340e jest tym, czego potrzebujemy.

Możesz przejechać tym samochodem 20 mil na samym akumulatorze, ale tylko wtedy, gdy robisz to jako mnich. Wyłącz klimatyzację, bez muzyki, bez świateł i powoli przyspieszaj. Nie chcę się karać, żeby zaoszczędzić 5 dolarów na benzynie, przepraszam.

Po prostu zostaw to w Sport i działa.

Układ kierowniczy i podwozie

Kolejny przykład doskonałej aktualizacji LCI.

Opony są bardzo ważne w samochodzie. Zapominamy, iż tylko one mają kontakt z drogą.

Tutaj 330e ma zestaw opon letnich, które pomagają nieco zmienić samochód. Większe bloki bieżnika sprawiają, iż układ kierowniczy jest bardziej precyzyjny, zapewniają lepszą przyczepność i sprawiają, iż ten samochód daje prawdziwą frajdę na torze autocrossowym. Tył chętnie się obraca, przedni neutralny, dopóki nie poprosisz go o zrobienie zbyt wiele. Wtedy jest podsterowny jak wszystkie BMW.

Szybko przełącz się z hamulca na pełny gaz, a ciężar naprawdę uniesie się z przodu.

Niski poziom naładowania akumulatora w samochodzie pomaga w rozłożeniu ciężaru, więc choćby jeżeli BMW 330e jest znacznie cięższe niż konwencjonalny model, nie sprawia to wrażenia. Warto również wspomnieć o adaptacyjnym zawieszeniu M.

Jest tu przyjemna lekkość. G80 M3 jest tak samo ciężki jak e, ale pokonuje chodnik. 330 bardziej przypomina balet, prosząc cię o utrzymanie pędu na zakrętach, ponieważ trudniej jest zbudować prędkość. Oba mogą być zabawne, jeżeli masz wprawę w sztuce jazdy.

Układ kierowniczy przez cały czas ma trochę martwej strefy tuż poza środkiem, niezależnie od gumy, ale można to obejść.

Przechyły ciała są dobrze kontrolowane. Pamiętaj, iż jesteśmy proszeni o bezlitosność na kursie. Nigdy nie słyszałem, żeby instruktor powiedział: „Jedziesz za szybko”.

Hamulce

Wybierz pakiet Shadowline, a otrzymasz większe sportowe hamulce M i standardowe jednostki. istotną częścią jest tutaj to, iż hamulce działają równie dobrze, jak układ napędowy, przełączając się z trybu tarcia na tryb regeneracji bez zwracania na siebie uwagi.

Spóźniam się, jak Daniel Riccardo. Bez wątpienia moja żona to we mnie uwielbia. W 330e nie wykryłem blaknięcia, choćby po intensywnym użytkowaniu. Moim zdaniem warte 1300 $ (z innymi gadżetami).

Hamulce sportowe M i adaptacyjne zawieszenie to elementy, które musisz mieć.

To nie jest jazda jednym pedałem, ale poza Hummerem EV nie spotkałem jeszcze samochodu, który poradziłby sobie z tym dobrze.

Ogólne wrażenie jest takie, iż choćby w trybie sportowym F30 wydawał się trochę kiepski. 330e to znaczące ulepszenie, od wyrafinowania wnętrza po wciągające wrażenia z jazdy.

Ale można na to spojrzeć w inny sposób.

Ekonomia i użyteczność: 4. Obietnice, obietnice.

Na samej baterii można przejechać do 20 mil. Port ładowania znajduje się tutaj.

Zagrajmy w baseball. Do nietoperza należy ta hybryda 3.

Akumulator znajduje się pod tylnym siedzeniem, co wymusza przeniesienie zbiornika paliwa 3 na tylną oś i zajmuje przestrzeń bagażnika od 17 do 13 stóp sześciennych. Uderzenie pierwsze. Podstawowa cena modelu 330i xDrive wynosi 45 800 USD. 330e xDrive zaczyna się o 1100 USD wyżej, od 49 900 USD. Uderz dwa. 330e ma znacznie mniejszy zbiornik paliwa (10,6 galona w porównaniu do 15,6) w porównaniu do 330i, co pomaga zmniejszyć zasięg z 468 do 320 mil. Dodatkowo, jeżeli zużyjesz baterię, hybryda faktycznie ma gorszy przebieg – 28 do 30 na 330i. Uderz trzy.

nie rozumiem sensu. Szkoła mojej córki jest oddalona o 5 mil, więc mogę ją zabrać tam iz powrotem na samym zasilaniu bateryjnym, ale wszystko poza tym nie jest bueno. Nie mogę choćby skorzystać z czystej energii elektrycznej w drodze powrotnej, aby ją odebrać bez podłączenia.

Ratowanie planety po jednej serii 3 naraz

To jest, w każdym razie, samochód napędzany dinozaurami.

Kiedy wszystko jest powiedziane i zrobione, w normalnej jeździe jako hybryda będziesz średnio około 45 MPG, i to na pewno lepiej niż 33 330i. Ale musisz dodać z powrotem energię elektryczną, którą zużywasz od podłączenia samochodu. Ile czasu zajmie Ci odzyskanie tych dodatkowych 1100 USD za BMW 330e?

Jeśli Twoje codzienne dojazdy znajdują się w zasięgu samochodu elektrycznego, równie dobrze możesz po prostu kupić jeden z nich, podłączyć go pod koniec dnia i mieć z tym spokój. Praktyczność hybrydy 3 wynika z nieoczekiwanej dalekiej podróży (powiedzmy ponad 200 mil), ale ile z nich wykonasz w trakcie posiadania?

Pamiętaj, iż budowa samochodu elektrycznego jest bardziej marnotrawstwem niż budowa samochodu z silnikiem spalinowym. Ponosisz też koszty konserwacji silnika ICE – najgorsze z obu światów.

Jeśli marka „i” przez cały czas istnieje, jedynymi wskazówkami są mała plakietka i niebieskie kółko.

BMW 330e to świetne wykonanie kiepskiej koncepcji

Jako BMW serii 3 ten samochód działa. Jako kompromis nie.

Jednym z celów tej witryny jest zachęcenie Cię do ponownego przemyślenia tego, jak postrzegasz samochód. Czujesz coś podczas jazdy? A 330e tak, pod warunkiem, iż trochę go popchniesz.

Krytykowanie samochodu nie wydaje się uczciwe – 330e nie jest winne jego zawiłej konfiguracji. Ale trudno mi to polecić, gdy istnieje lżejsze, tańsze, mniej skomplikowane rozwiązanie. Z pewnością nie chciałbym tego samochodu zamiast 330i.

Może to jest problem. Podstawowy 328 generacji E90 był ostatnim sprzedawanym z rzędową szóstką. Był wolniejszy, mniej wydajny i nie tak dobrze wyposażony jak ten 330e.

Co wolałbyś mieć na tym autocrossie?

Dane techniczne BMW 330e xDrive 2023

Typ pojazdu: silnik z przodu, napęd na tylne koła, 5-osobowy, 4-drzwiowy sedan

CENA

Podstawa: 46 900 USD
Zgodnie z testem: 56 875 USD

UKŁAD NAPĘDOWY

Turbodoładowany i chłodzony międzystopniowo DOHC 16-zaworowy 2,0-litrowy rzędowy-4 – 181 KM, 221 lb-ft
synchroniczny silnik prądu przemiennego z magnesami trwałymi, 111 KM, 196 lb-ft
Łączna moc wyjściowa, 288 KM, 310 funtów na stopę; Akumulator litowo-jonowy 12,0 kWh
Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów

WYMIARY

Rozstaw osi: 135,6 cala
Długość: 185,4 cala
Szerokość: 71,9 cala
Wysokość: 56,9 cala
Masa własna: 4000 funtów

EPA OSZCZĘDNOŚĆ PALIWA

Połączenie/miasto/autostrada: 30/28/34
Łączna benzyna + prąd: 71 MPGe
Zasięg EV: 20 mil
Łączny zasięg: 320 mil

Chcesz sprawdzić swój samochód?

Jeśli mieszkasz w okolicy trzech stanów i chcesz, żebym to sprawdził, wyślij mi e-mail!

Wspieraj sprawę

Prowizje mogą być otrzymywane za linki do produktów na tej stronie. Pomóż, jeżeli możesz.

Używam korpusów i obiektywów aparatu Nikon, Westcott Ice Light 2, statywu Manfrotto, filtrów B + W oraz iMaca Pro, aby tworzyć dzieła sztuki, które tu widzisz.

Śledź nas na Instagramie @machineswithsouls

Podobają Ci się recenzje? Rozgłosić

Idź do oryginalnego materiału